0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Psihologie
  3. 150 de experimente pentru a înţelege manipularea mediatică
Carte

150 de experimente pentru a înţelege manipularea mediatică

150 de experimente pentru a înţelege manipularea mediatică. Editura Polirom
Detalii carte

Psihologia consumatorului de mass-media

Autor(i): Sébastien Bohler
Editura: Polirom
Anul apariţiei: 2009
Pagini: 256 (13x20 cm)
Preţ: 24,03 Lei
Disponibilitate: STOC EPUIZAT!
Nu ştim dacă şi când mai primim această carte.


Comportamentul consumatorului de televiziune, radio sau presă scrisă are la bază o serie de mecanisme inconştiente, cunoscute de producătorii din mass-media.

Aşa-numitele „reţete de succes“ nu sunt de multe ori decât tentative de manipulare a telespectatorului, radio-ascultătorului sau cititorului de ziare.

Cartea prezintă 150 de experimente care analizează fenomenul manipulării şi explică metodele folosite de mass-media pentru influenţarea atitudinii, gusturilor şi preferinţelor noastre.

Cuprinsul cărţii: „150 de experimente pentru a înţelege manipularea mediatică“

  • Cuvânt înainte
  • Mass media şi convingerile
    • De ce dăm crezare informaţiilor preluate din jurnalele TV?
      Rapiditatea informaţiilor fi credulitatea
    • De ce sunteţi convinşi că v-a izbucni gripa aviară atunci când priviţi reportaje cu păsări incinerate?
      Euristica disponibilităţii
    • De ce sunteţi convinşi că, după ce urmăriţi ştirile, veţi fi agresat de un psihopat?
      Sindromul lumii rele
    • De ce sunteţi frustraţi când schimbaţi canalele televizorului?
      Costurile de oportunitate
    • De ce copilul dumneavoastră a devenii agresiv după ce a văzut „Armă fatală“?
      Televiziunea fi dezinhibarea violenţei
    • De ce nu mai mâncaţi carne după ce vedeţi titlurile din ziare?
      Terminologia jurnalistică şi teama de boala vacii nebune
    • De ce ce nu mai reuşiţi să stingeţi televizorul?
      Reflexul de orientare şi dependenţa televizuală
    • De ce simţiţi nevoia să băgaţi în închisoare toţi infractorii, după ce aţi citit un reportaj despre ameninţarea terorismului?
      Ameninţarea terorismului şi nevoia de ordine
    • De ce continuăm să credem că explozia de la uzina chimică AZF din Tulouse a fost un atentat?
      Expunerea selectivă a informaţiei
    • De ce mass media acordă o mai mare atenţie morţii unei familii într-un incendiu care a avut loc la Paris decât morţii a o mie de indieni într-un accident feroviar la Calcuta?
      Fenomenul distanţei faţă de victimă
    • De ce preferaţi să donaţi mai degrabă la Teledon decit unei fundaţii caritabile?
      Vinovăţia şi altruismul
    • De ce moartea unui tată şi a fiului său într-un accident este relatată în toate ziarele?
      Cruzimea şi voaierismul
    • De ce îl consideraţi mai bine informat pe jurnalist decât pe politicianul intervievat?
      Eroarea fundamentală de atribuire
    • De ce ziarele vorbesc mai mult despre dispariţia unei fete din camera sa de hotel decât despre decesul a zece pasageri într-un accident de autocar?
      Saturarea emoţională
    • De ce ziarele, radioul şi televiziunea consacră un reportaj special câştigurilor la Loto?
      Dorinţa de câştig şi prejudecata optimismului
  • Mass-media şi politica
    • De ce un preşedinte omniprezent la televizor, la radio sau în ziare are (temporar) o popularitate crescută?
      Efectul simplei expuneri
    • De ce unele personalităţi urcă în sondaje, fără să fi făcut ceva deosebit?
      Influenţa socială
    • De ce sondajele se înşală?
      Fragilitatea poziţiei majoritare
    • De ce nu vă plac deloc discursurile anumitor candidaţi politici?
      Discursul şi prejudecata grupului
    • De ce nu mai ştiţi pentru cine veti vota după ce aţi văzut oameni politici în emisiuni de divertisment?
      Discursul autocentrat şi dezangajarea politică
    • De ce nu credeţi în măsurile de proiecţie a mediului anunţate de un factor de decizie?
      Atitudinile non-verbale ale jurnalistului
    • De ce sunteţi convinşi că deputatul despre care vorbesc toate ziarele a luat mită?
      Prejudecata afirmativă
    • De ce anumite articole de presă vi se par tendenţioase?
      Reacţiile automate la ideologii
    • De ce candidatul comunist ridică mâna când vrea să sugereze creşterea puterii de cumpărare?
      Gestica ce punctează şi gestica metaforică
    • De ce un şef de stat pare mai tolerant atunci când pozează lângă un cântăreţ cunoscut?
      Transferul simbolic
    • De ce ziarele prezintă confruntările politice ca pe nişte afişe pentru box?
      Incertitudine şi plăcere
    • De ce oamenii politici îşi petrec timpul criticându-şi adversarul?
      Memorarea argumentelor negative
    • De ce atunci când citiţi presa de scandal sfârşiţi prin a-i considera pe politicieni corupţi cu toţii?
      Efectul de asimilare
    • De ce vi se pare că preşedintele este convingător atunci când transmite urările către naţiune?
      Credibilitatea şi ridicarea sprâncenelor
  • Publicitatea în mass-media
    • De ce cumpăraţi doar marca de berc a cărei reclamă e difuzată chiar înainte de serialul preferat?
      Congruenţa program publicitate
    • De ce doriţi să vă cumpăraţi o maşină scumpă după ce aţi văzut un documentar despre accidentele de maşini?
      Activarea cognitivă
    • De ce vreţi să vă cumpăraţi o berlină mare după ce aţi vizut o reclamă în care bărbaţii alergau în pantaloni scurţi după o maşină?
      Automobilul şi caracterele sexuale secundare
    • De ce reclamele arată uneori modele de automobile care seamănă cu fiinţele umane?
      Antropomorfismul în publicitate
    • De ce sigla „Publicitate“ care precede mesajele publicitate este uneori scrisă cu monede?
      Banii, amorsarea comerciala şi individualismul
    • De ce ritmul imaginilor este deosebit de crescut în reclame?
      Frecvenţa imaginilor şi stimularea memoriei
    • De ce aveţi chef să cumpăraţi o pizza după publicitatea de seară?
      Senzaţia de foame şi capacitatea de memorare
    • De ce copilul dumneavoastră vrea să meargă la McDonald`s după ce sa uitat la televizor?
      Impactul mărcilor asupra copilului
    • De ce băieţelul dumneavoastră vrea să-i cumpăraţi un nou joc video după ce la văzut pe Thierry Henry făcându-i reclamă?
      Apariţia vedetelor în reclamele pentru copii
    • De ce aveţi poftă de ciocolată când vedeţi fotografiile unor femei foarte slabe în reclame?
      Modelele de siluetă şi stima de sine
    • De ce vreţi să aveţi un obiect absolut inutil pe care l-aţi văzut într-o emisiune de teleshopping?
      Legătura afectivă cu prezentatorul şi cumpăratul impulsiv
    • De ce reţineţi mai uşor reclamele pentru mărcile cunoscute?
      Prestigiul şi activitatea cerebrală
    • De ce cumpăraţi o anumită marcă de detergenţi după ce i-aţi auzit reclama în care e cântecul dumneavoastră preferat?
      Muzica şi condiţionarea asociativă
    • De ce alegeţi un anume număr de telefon şi nu un altul, pentru a suna la Informaţii?
      Cântecele, refrenele şi memorarea
    • De ce o reclama la îmbrăcăminte arată păsări de mare înecate în petrol?
      Emoţiile şi amintirile
    • De ce vă încântă un clip publicitar care vă aduce aminte de copilărie?
      Persuasiunea şi amintirile autobiografice
  • Divertismentul
    • De ce dispreţuiţi presa de tip tabloid… şi de ce o citiţi?
      Nevoia de bârfă şi evoluţia grupurilor umane
    • De ce celebrităţile îşi petrec timpul denunţând nedreptăţile din lume?
      Expunerea mediatică şi altruismul
    • De ce sunteţi captivaţi de emisiunea „Rişti şi câştigi“?
      Anticiparea regretelor
    • De ce prezentatorul cel mai popular din Franţa are o figură de copil?
      Fenomenul baby-face
    • De ce tipul de emisiuni „natură şi descoperiri“ au un succes fulminant?
      Peisajele naturale şi morfina cerebrală?
    • De ce în revista Playboy din anii `60 apăreau femei cu talia mică şi şoldurile late?
      Evoluţia diametrului coapselor în funcţie de conjunctura economică
    • De ce în „Star Academy“ (varianta franceză a „Megastarului“) nu pot fi interpretate cântece din repertoriul clasic francez?
      Stimulările sonore şi scăderea sensibilităţii
    • De ce prezentatorul emisiunii „Lanţul slăbiciunilor“ are un aer atât de dominator?
      Jocurile de lumini şi intimidarea
    • De ce avanpremierele emisiunilor de televiziune sunt adesea mai atrăgătoare decât emisiunile în sine?
      Prejudecata alegerii
  • Reacţiile epidermice
    • De ce preferaţi să urmăriţi telejurnalul de pe canalul 1?
      Culorile şi percepţia timpului
    • De ce nu suportaţi ca jurnalistul să îi taie vorba invitatului?
      Inferenţele semantice şi întreruperea discursului
    • De ce aveţi impresia că un prezentator de televiziune este respingător?
      Prejudecata primei impresii
    • De ce domnul X pare atât de credibil când vorbeşte despre contraspionaj?
      Vocile grave şi credibilitatea
    • De ce aveţi poftă de chipsuri când vă uitaţi la Seven?
      Angoasa şi nevoia de grăsimi
    • De ce oamenii vorbesc atât de repede pe canalele radio sau TV de informaţie?
      Viteza vorbirii şi aderarea la discurs
    • De ce nu încetaţi să fumaţi după ce aţi văzut un clip antifumat?
      Reacţia şi autoeficienţa
  • Index