0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Spiritualitate
  3. A patra cale. Vol. 2
Carte

A patra cale. Vol. 2

A patra cale. Vol. 2. Editura Ram
CumpărDetalii carte

Autor(i): Piotr Demianovici Uspensky
Editura: Ram
Pagini: 240 (13x20 cm)
Preţ: 25,20 Lei
Disponibilitate: în stoc

În cartea „A patra cale“ P. D. Uspensky, unul dintre cei mai cunoscuţi discipoli ai lui Gurdjieff, expune într-un mod clar şi rigunos sistemul ezoteric iniţiat de către maestrul său, sistem în care înţelepciunea orientală şi occidentală sunt complementare şi armonios integrate.

„Tot ceea ce mai înainte părea haotic, neaşteptat şi accidental, dispărea treptat. Începea să iasă la iveală un imens plan al Universului, foarte riguros gândit, perfect logic şi coerent.“ (P. D. Uspensky)

Cuprinsul cărţii: „A patra cale. Vol. 2“

  • CAPITOLUL 9
    • Studiul omului ca fiind o fabrică chimică
    • Diagrama hranei
    • Cele trei octave ale hranei şi dezvoltarea lor
    • Primul stadiu cu un şoc mecanic
    • Al doilea stadiu cu un şoc conştient
    • Al treilea stadiu cu al doilea şoc conştient
    • Valoarea relativă a celor trei hrane
    • Impresii
    • Amintirea de sine
    • Carbonul 12
    • Râsul
    • Impresiile bune şi rele
    • Impresiile ca hidrogeni diferiţi
    • Controlul impresiilor
    • Lucrul asupra MI 12
    • Centrii şi viteza lor
    • Centrii superiori şi caracteristicile lor
    • Conectarea cu centrii superiori
    • Centrii superiori şi drogurile
    • Telepatia
    • Necesitatea de a creşte producţia de materii superioare
    • Energia si stocarea ei
    • Acumulatorii
    • Conectarea cu marele acumulator
    • Căscatul
    • Întreaga muncă trebuie concentrată asupra conştiinţei
  • CAPITOLUL 10
    • Noi nu putem „face“
    • Importanţa realizării adevărului acestei idei
    • Iluzia de a „face“ şi ce anume o produce
    • În viaţă totul se întâmplă, dar în muncă trebuie să învăţăm să „facem“
    • Mergând împotriva curentului
    • „Acţiunea“ interioară
    • Un cerc vicios şi ieşirea din el
    • Coordonarea centrilor
    • „Acţiunea“ începe cu „non-acţiunea“
    • Controlul interior
    • Făcând imposibilul şi ce înseamnă aceasta
    • Punând mai multă presiune în eforturile cuiva
    • Munca asupra voinţei
    • Ce este voinţa în deplinul sens al cuvântului şi ce este voinţa noastră?
    • Voinţa noastră ca rezultantă a dorinţelor
    • Conflictul interior şi lupta
    • Renunţarea la voinţă
    • Noi avem doar momente scurte de voinţă
    • Disciplina
    • Necesitatea amintirii-de-sine
    • Conştientizare înseamnă voinţă
    • Scopul ca un factor de control
    • Necesitatea reîntoarcerii constante la problema ţelului
    • Voinţa-proprie şi voluntaritatea
    • Fricţiunea
    • Munca împotriva voinţei-proprii
    • Nu se poate face nimic fără şcoală
    • Necesitatea muncii regulate
    • Răspântiile
    • Crearea lunii în fiinţa proprie
    • Centrul de gravitaţie
    • Super-efortuf
    • Ce creează stimuli pentru muncă
  • CAPITOLUL 11
    • Necesitatea studiului principiilor şi metodelor şcolare
    • Trei moduri de lucru
    • Binele şi răul în relaţie cu cele trei moduri de lucru
    • Necesitatea de înţelegere
    • Scopuri şi nevoi ale şcolii spirituale
    • Punându-l pe celălalt în propriul loc
    • O organizaţie este necesară pentru munca practică
    • Ce este „munca“?
    • Evaluarea
    • Munca cu oamenii
    • Munca pentru şcoală
    • Grija faţă de organizaţie
    • Tipul corect de oameni
    • Şcoala celei de-a Patra Căi
    • Atitudinea corectă
    • Plata
    • Cum să plăteşti?
    • Centrul gravitaţiei
    • Disciplină
    • Reguli
    • Nefăcând ceea ce este nenecesar
    • Abandonul propriilor decizii
    • Necesităţile pentru întâlnire
    • Şocuri în munca şcolară
    • Ideea de alegere
    • Munca fizică
    • Cunoaşterea şcolară
    • Oameni ai minţii superioare
    • Pot şcolile influenţa viaţa?
  • CAPITOLUL 12
    • Necesitatea de înţelegere a ideilor mai importante ale sistemului
    • Limitările fiinţei
    • Posibilităţile transformării fiinţei
    • Casnicul, vagabondul şi lunaticul
    • Hasnamuss
    • Somnul şi posibilitatea de trezire
    • Realizări şi cuvinte
    • Cum să creşti atitudinea emoţională
    • Simţul proporţiei
    • Amintirea-de-sine
    • A te cunoaşte şi a te vedea pe sine
    • A fi serios
    • Lupta cu obiceiurile
    • Înţelegerea, mecanicităţii
    • Eforturile
    • Studiul-de-sine
    • Observaţia-de-sine
    • Şocurile
    • Cum să fii mai emotiv?
    • Punând mai multă presiune în muncă
    • Antrenarea centrului emoţional
    • Emoţiile pozitive
    • Emoţiile plăcute şi neplăcute
    • Creşterea evaluării
    • Cum apar lucrurile noi
    • Încetineala înţelegerii
    • Ridicând standardul propriu
  • CAPITOLUL 13
    • Diferitele categorii ale acţiunilor umane
    • Modul corect şi greşit de folosire a triadelor
    • Studiul activităţilor umane
    • Amintirea punctului de plecare
    • Separarea interioară
    • Învăţând cunoaşterea falsei personalităţi
    • Măştile
    • Tampoane şi slăbiciune
    • Studiul metodelor
    • Alarme
    • Imposibilitatea studierii sistemului din punctul utilitar de vedere
    • Limbajul filosofic, teoretic şi practic
    • Trei grade şcolare
    • Gândirea corectă
    • Gândurile lungi şi scurte
    • Rolul intelectului
    • Valori diferit
    • Curiozitatea corectă şi greşită
    • Atitudinea critică
    • Influenţarea celorlalţi
    • Povestea omului şmecher şi a Necuratului
  • CAPITOLUL 14
    • Dificultăţile personale
    • Necesitatea de a găsi cea mai urgentă şi mai persistentă dificultate
    • Emoţiile negative, imaginaţia, gândirea formală
    • Crearea de noi puncte de vedere
    • Lupta cu identificarea
    • Trei categorii de emoţii negative şi cum se poate lupta cu ele
    • Transformarea emoţiilor negative
    • Iritarea
    • Lenea
    • Stările negative de inerţie
    • Diferitele forme de imaginaţie
    • Renunţarea la suferinţă
    • Suferinţa voluntară ca cea mai mare forţă pe care o avem
    • Rolul suferinţei în viaţa organică
    • Omul este special făcut pentru a evolua
    • Responsabilitatea în numea personală
    • Necesitatea de a munci pe mai multe linii deodată
    • Gândirea formatoare şi caracteristicile ei
    • Gândirea asociativă
    • Nevoia centrilor superiori de a înţelege adevărul
    • Meditaţia
    • Gândirea corectă
    • Conversaţiile imaginare
    • Diferitele sensuri ale credinţei
    • Viaţa după moarte
  • CAPITOLUL 15
    • Ideea de esoterism
    • Metoda logică şi psihologică de gândire
    • Explicarea metodei psihologice
    • Ce implică ideea de esoterism
    • Anumite tipuri de idei esoterice devin accesibile doar în perioade dificile
    • Necesitatea de a fi unit
    • Materialitatea cunoaşterii
    • Cunoaşterea înaltă şi cum diferă de cunoaşterea obişnuită
    • Acumulatorii cunoaşterii
    • Şcoli
    • Poate cineva influenţa evenimente exterioare?
    • Studiul vieţii
    • Mari evenimente din viaţă şi influenţa lor
    • Căi subiective şi calea obiectivă
    • Atitudinile ca mijloace de schimbare a influenţelor
    • A fixa valoarea evenimentelor din viaţă
    • Dispariţia gradată a influenţelor de tip B
    • Motivul descreşterii influenţei cercurilor esoterice
    • Lipsa de pregătire
    • Sistemul şi cum este învăţat
    • Diferite trepte
    • Moartea şcolilor şi condiţiile necesare pentru existenţa lor
    • Legătura sistemului cu creştinismul
    • A muri şi a te naşte
    • Rugăciunea
    • Sugestii privind studiul Rugăciunii Domnului
  • CAPITOLUL 16
    • Ideea de reîntoarcere poate fl privită doar ca o teorie
    • Relaţiile diferite ale oamenilor faţă de posibilitatea de reîntoarcere
    • Trei stadii succesive
    • De ce trebuie să fie limitată posibilitatea recepţionării influentelor de tip C
    • Amintirea vieţilor trecute
    • Teoria reîncarnării ca o simplificare a ideii de reîntoarcere
    • Imposibilitatea descoperirii dovezii
    • Suntem limitaţi de starea fiinţei noastre
    • Diferitele tipuri de esenţă ca cel mai puternic argument în favoarea pre-existenţei
    • De ce şcolile nu pot reapărea
    • Studiul reîntoarcerii într-o viaţă
    • Reîntoarcerea eternă nu este veşnică
    • Posibilitatea variaţiilor
    • Şansele sunt limitate şi timpul scurt
    • Amintirea-de-sine şi reîntoarcerea
    • Personalitatea şi reîntoarcerea
    • Studiul minţii copiilor
    • Originea ideii de reîntoarcere
    • Trei dimensiuni ale timpului
    • Ideea reîntoarcerii şi sistemul
    • Timpul paralel
    • Limitările minţii noastre
    • Tendinţele de creştere şi reîntoarcerea
    • Posibilităţile de întâlnire a şcolii la o dată viitoare
    • A fi pregătit
    • Este punctul de plecare acelaşi pentru oricine?
    • Şcoala şi cererile făcute în ea
    • Moartea esenţei
    • Reîntoarcerea şi data morţii
    • Revenirea evenimentelor din lume
    • Singurul lucru este acela de a te trezi