0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărți: Spiritualitate
  3. A patra cale. Vol. 2
Carte

A patra cale. Vol. 2

A patra cale. Vol. 2. Editura Ram
Autor(i): Piotr Demianovici Uspensky
Editura: Ram
Anul apariţiei: 2000
Pagini: 240 (13x20 cm)
Preţ: 30,45 Lei
Disponibilitate: STOC EPUIZAT!
Nu ştim dacă şi când mai primim această carte.


În cartea „A patra cale“ P. D. Uspensky, unul dintre cei mai cunoscuți discipoli ai lui Gurdjieff, expune într-un mod clar și rigunos sistemul ezoteric inițiat de către maestrul său, sistem în care înțelepciunea orientală și occidentală sunt complementare și armonios integrate.

„Tot ceea ce mai înainte părea haotic, neașteptat și accidental, dispărea treptat. Începea să iasă la iveală un imens plan al Universului, foarte riguros gândit, perfect logic și coerent.“ (P. D. Uspensky)

Cuprinsul cărţii: „A patra cale. Vol. 2“

  • CAPITOLUL 9
    • Studiul omului ca fiind o fabrică chimică
    • Diagrama hranei
    • Cele trei octave ale hranei și dezvoltarea lor
    • Primul stadiu cu un șoc mecanic
    • Al doilea stadiu cu un șoc conștient
    • Al treilea stadiu cu al doilea șoc conștient
    • Valoarea relativă a celor trei hrane
    • Impresii
    • Amintirea de sine
    • Carbonul 12
    • Râsul
    • Impresiile bune și rele
    • Impresiile ca hidrogeni diferiți
    • Controlul impresiilor
    • Lucrul asupra MI 12
    • Centrii și viteza lor
    • Centrii superiori și caracteristicile lor
    • Conectarea cu centrii superiori
    • Centrii superiori și drogurile
    • Telepatia
    • Necesitatea de a crește producția de materii superioare
    • Energia si stocarea ei
    • Acumulatorii
    • Conectarea cu marele acumulator
    • Căscatul
    • Întreaga muncă trebuie concentrată asupra conștiinței
  • CAPITOLUL 10
    • Noi nu putem „face“
    • Importanța realizării adevărului acestei idei
    • Iluzia de a „face“ și ce anume o produce
    • În viață totul se întâmplă, dar în muncă trebuie să învățăm să „facem“
    • Mergând împotriva curentului
    • „Acțiunea“ interioară
    • Un cerc vicios și ieșirea din el
    • Coordonarea centrilor
    • „Acțiunea“ începe cu „non-acțiunea“
    • Controlul interior
    • Făcând imposibilul și ce înseamnă aceasta
    • Punând mai multă presiune în eforturile cuiva
    • Munca asupra voinței
    • Ce este voința în deplinul sens al cuvântului și ce este voința noastră?
    • Voința noastră ca rezultantă a dorințelor
    • Conflictul interior și lupta
    • Renunțarea la voință
    • Noi avem doar momente scurte de voință
    • Disciplina
    • Necesitatea amintirii-de-sine
    • Conștientizare înseamnă voință
    • Scopul ca un factor de control
    • Necesitatea reîntoarcerii constante la problema țelului
    • Voința-proprie și voluntaritatea
    • Fricțiunea
    • Munca împotriva voinței-proprii
    • Nu se poate face nimic fără școală
    • Necesitatea muncii regulate
    • Răspântiile
    • Crearea lunii în ființa proprie
    • Centrul de gravitație
    • Super-efortuf
    • Ce creează stimuli pentru muncă
  • CAPITOLUL 11
    • Necesitatea studiului principiilor și metodelor școlare
    • Trei moduri de lucru
    • Binele și răul în relație cu cele trei moduri de lucru
    • Necesitatea de înțelegere
    • Scopuri și nevoi ale școlii spirituale
    • Punându-l pe celălalt în propriul loc
    • O organizație este necesară pentru munca practică
    • Ce este „munca“?
    • Evaluarea
    • Munca cu oamenii
    • Munca pentru școală
    • Grija față de organizație
    • Tipul corect de oameni
    • Școala celei de-a Patra Căi
    • Atitudinea corectă
    • Plata
    • Cum să plătești?
    • Centrul gravitației
    • Disciplină
    • Reguli
    • Nefăcând ceea ce este nenecesar
    • Abandonul propriilor decizii
    • Necesitățile pentru întâlnire
    • Șocuri în munca școlară
    • Ideea de alegere
    • Munca fizică
    • Cunoașterea școlară
    • Oameni ai minții superioare
    • Pot școlile influența viața?
  • CAPITOLUL 12
    • Necesitatea de înțelegere a ideilor mai importante ale sistemului
    • Limitările ființei
    • Posibilitățile transformării ființei
    • Casnicul, vagabondul și lunaticul
    • Hasnamuss
    • Somnul și posibilitatea de trezire
    • Realizări și cuvinte
    • Cum să crești atitudinea emoțională
    • Simțul proporției
    • Amintirea-de-sine
    • A te cunoaște și a te vedea pe sine
    • A fi serios
    • Lupta cu obiceiurile
    • Înțelegerea, mecanicității
    • Eforturile
    • Studiul-de-sine
    • Observația-de-sine
    • Șocurile
    • Cum să fii mai emotiv?
    • Punând mai multă presiune în muncă
    • Antrenarea centrului emoțional
    • Emoțiile pozitive
    • Emoțiile plăcute și neplăcute
    • Creșterea evaluării
    • Cum apar lucrurile noi
    • Încetineala înțelegerii
    • Ridicând standardul propriu
  • CAPITOLUL 13
    • Diferitele categorii ale acțiunilor umane
    • Modul corect și greșit de folosire a triadelor
    • Studiul activităților umane
    • Amintirea punctului de plecare
    • Separarea interioară
    • Învățând cunoașterea falsei personalități
    • Măștile
    • Tampoane și slăbiciune
    • Studiul metodelor
    • Alarme
    • Imposibilitatea studierii sistemului din punctul utilitar de vedere
    • Limbajul filosofic, teoretic și practic
    • Trei grade școlare
    • Gândirea corectă
    • Gândurile lungi și scurte
    • Rolul intelectului
    • Valori diferit
    • Curiozitatea corectă și greșită
    • Atitudinea critică
    • Influențarea celorlalți
    • Povestea omului șmecher și a Necuratului
  • CAPITOLUL 14
    • Dificultățile personale
    • Necesitatea de a găsi cea mai urgentă și mai persistentă dificultate
    • Emoțiile negative, imaginația, gândirea formală
    • Crearea de noi puncte de vedere
    • Lupta cu identificarea
    • Trei categorii de emoții negative și cum se poate lupta cu ele
    • Transformarea emoțiilor negative
    • Iritarea
    • Lenea
    • Stările negative de inerție
    • Diferitele forme de imaginație
    • Renunțarea la suferință
    • Suferința voluntară ca cea mai mare forță pe care o avem
    • Rolul suferinței în viața organică
    • Omul este special făcut pentru a evolua
    • Responsabilitatea în numea personală
    • Necesitatea de a munci pe mai multe linii deodată
    • Gândirea formatoare și caracteristicile ei
    • Gândirea asociativă
    • Nevoia centrilor superiori de a înțelege adevărul
    • Meditația
    • Gândirea corectă
    • Conversațiile imaginare
    • Diferitele sensuri ale credinței
    • Viața după moarte
  • CAPITOLUL 15
    • Ideea de esoterism
    • Metoda logică și psihologică de gândire
    • Explicarea metodei psihologice
    • Ce implică ideea de esoterism
    • Anumite tipuri de idei esoterice devin accesibile doar în perioade dificile
    • Necesitatea de a fi unit
    • Materialitatea cunoașterii
    • Cunoașterea înaltă și cum diferă de cunoașterea obișnuită
    • Acumulatorii cunoașterii
    • Școli
    • Poate cineva influența evenimente exterioare?
    • Studiul vieții
    • Mari evenimente din viață și influența lor
    • Căi subiective și calea obiectivă
    • Atitudinile ca mijloace de schimbare a influențelor
    • A fixa valoarea evenimentelor din viață
    • Dispariția gradată a influențelor de tip B
    • Motivul descreșterii influenței cercurilor esoterice
    • Lipsa de pregătire
    • Sistemul și cum este învățat
    • Diferite trepte
    • Moartea școlilor și condițiile necesare pentru existența lor
    • Legătura sistemului cu creștinismul
    • A muri și a te naște
    • Rugăciunea
    • Sugestii privind studiul Rugăciunii Domnului
  • CAPITOLUL 16
    • Ideea de reîntoarcere poate fl privită doar ca o teorie
    • Relațiile diferite ale oamenilor față de posibilitatea de reîntoarcere
    • Trei stadii succesive
    • De ce trebuie să fie limitată posibilitatea recepționării influentelor de tip C
    • Amintirea vieților trecute
    • Teoria reîncarnării ca o simplificare a ideii de reîntoarcere
    • Imposibilitatea descoperirii dovezii
    • Suntem limitați de starea ființei noastre
    • Diferitele tipuri de esență ca cel mai puternic argument în favoarea pre-existenței
    • De ce școlile nu pot reapărea
    • Studiul reîntoarcerii într-o viață
    • Reîntoarcerea eternă nu este veșnică
    • Posibilitatea variațiilor
    • Șansele sunt limitate și timpul scurt
    • Amintirea-de-sine și reîntoarcerea
    • Personalitatea și reîntoarcerea
    • Studiul minții copiilor
    • Originea ideii de reîntoarcere
    • Trei dimensiuni ale timpului
    • Ideea reîntoarcerii și sistemul
    • Timpul paralel
    • Limitările minții noastre
    • Tendințele de creștere și reîntoarcerea
    • Posibilitățile de întâlnire a școlii la o dată viitoare
    • A fi pregătit
    • Este punctul de plecare același pentru oricine?
    • Școala și cererile făcute în ea
    • Moartea esenței
    • Reîntoarcerea și data morții
    • Revenirea evenimentelor din lume
    • Singurul lucru este acela de a te trezi