0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Dezvoltare personală
  3. Cărţi: Comunicare
  4. Comunicarea nonviolentă
Carte

Comunicarea nonviolentă

Comunicarea nonviolentă. Editura
Detalii carte

un limbaj al vieţii

Autor(i): Marshall B. Rosenberg
Editura: Elena Francisc Publishing
Colecţia: Comunicarea nonviolentă
Anul apariţiei: 2006
Pagini: 264 (17x23 cm)
Preţ: 28,67 Lei
Disponibilitate: STOC EPUIZAT!
Nu ştim dacă şi când mai primim această carte.


Bucură-te de relaţii intense şi pline de satisfacţii în toate sferele vieţii.

Am fost educaţi din naştere să concurăm, să judecăm, să emitem pretenţii, să diagnosticăm - să gândim şi să comunicăm etichetând oamenii. În cazul cel mai fericit, modul nostru obişnuit de gândire şi exprimare reprezintă o piedică în comunicare şi creează neînţelegeri şi frustrări pentru ceilalţi şi pentru noi înşine. Însă în cazuri mai nefericite, provoacă furie, suferinţă şi poate conduce la violenţă. Fără să-şi dorească, până şi oamenii cu cele mai bune intenţii generează conflicte inutile.

În cartea „Comunicarea Nonviolentă - un limbaj al vieţii“, Marshall Rosenberg ne arată cum să trecem dincolo de suprafaţă, să descoperim ce e viu şi esenţial în noi, faptul că toate acţiunile noastre sunt bazate pe nevoi umane pe care căutăm să le satisfacem.

Când ne înţelegem şi ne recunoaştem nevoile, creăm o bază comună pentru o relaţie mai satisfăcătoare - un contact mai profund cu cei din jur şi cu noi înşine.

Alătură-te miilor de oameni din toată lumea care şi-au îmbunătăţit relaţiile şi viaţa cu ajutorul acestui proces simplu, dar revoluţionar.

Comunicarea Nonviolentă te ajută:

  • să te eliberezi de efectele nocive ale vechilor experienţe şi ale condiţionării culturale;
  • să elimini tipare de gândire care conduc la certuri, furie şi depresie;
  • să rezolvi conflictele în mod paşnic, indiferent dacă e vorba de cele personale, sociale, domestice sau internaţionale;
  • să creezi structuri sociale ce susţin principiul satisfacerii nevoilor tuturor;
  • să dezvolţi relaţii bazate pe respect reciproc, compasiune şi cooperare.
Când oamenii învaţă să comunice eficient între ei, viaţa şi relaţiile lor se schimbă în bine. Cartea „Comunicarea Nonviolentă - un limbaj al vieţii“ ne oferă o modalitate de a ne exprima nevoile în mod consecvent şi neacuzator şi o cale de a asculta astfel încât ceilalţi să se simtă nu doar auziţi, ci şi înţeleşi.

Cuprinsul cărţii: „Comunicarea nonviolentă“

  • Mulţumiri
  • Prefaţă la ediţia originală
  • Introducere
  • Dăruirea din inimă - Inima Comunicării Nonviolente
    • Introducere
    • O modalitate de a ne concentra atenţia
    • Procesul Comunicării nonviolente
    • Aplicarea Comunicarii nonviolente în viaţa şi în lumea noastră
    • Rezumat
    • Comunicarea nonviolentă în acţiune: „Criminal, asasin, ucigaş de copii!“
  • Comunicarea care blochează compasiunea
    • Judecăţile moralizatoare
    • Comparaţiile
    • Negarea responsabilităţii
    • Alte forme de comunicare alienantă
    • Rezumat
  • Observare fără evaluare
    • Suprema formă a inteligenţei umane
    • Distingerea observaţiilor de evaluări
    • Rezumat
    • Comunicarea nonviolentă în acţiune: „Cel mai arogant vorbitor pe care l-am ascultat vreodată“
    • Exerciţiul 1: Observaţie sau evaluare?
  • Identificarea şi exprimarea sentimentelor
    • Preţul mare al sentimentelor neexprimate
    • Sentimente versus non-sentimente
    • Însuşirea unui vocabular pentru sentimente
    • Rezumat
    • Exerciţiul 2: Exprimarea sentimentelor
  • Asumarea responsabilităţii pentru sentimentele noastre
    • Primirea unui mesaj negativ: patru opţiuni
    • Nevoile aflate la baza sentimentelor noastre
    • Durerea rezultată din exprimarea nevoilor versus durerea rezultată din neexprimarea nevoilor
    • De la sclavia emoţională la eliberarea emoţională
    • Rezumat
    • Comunicarea nonviolentă în acţiune: „Aduceţi înapoi stigmatul nelegitimităţii!“
    • Exerciţiul 3: Recunoaşterea nevoilor
  • Cum cerem lucruri care ne-ar îmbogăţi viaţa
    • Folosind un limbaj afirmativ (centrat pe acţiuni)
    • Formularea conştientă a cererilor
    • Redarea mesajului
    • Solicitarea onestităţii
    • Cererile adresate unui grup
    • Cereri versus pretenţii
    • Precizarea obiectivului atunci când facem o cerere
    • Rezumat
    • Comunicarea nonviolentă în acţiune: Exprimarea temerilor generate de faptul că cel mai bun prieten fumează
    • Exerciţiul 4: Exprimarea unei cereri
  • Cum acceptăm cu empatie
    • Prezenţa: Nu face nimic, fii prezent
    • Ascultarea sentimentelor şi nevoilor
    • Parafrazarea
    • Menţinerea empatiei
    • Când suferinţa ne blochează capacitatea de a empatiza
    • Rezumat
    • Comunicarea nonviolentă în acţiune: O soţie se apropie de soţul ei aflat pe moarte
    • Exerciţiul 5: Să diferenţiem răspunsurile empatice de răspunsurile lipsite de empatie
  • Puterea empatiei
    • Empatia care vindecă
    • Empatia şi capacitatea de a fi vulnerabil
    • Folosirea empatiei pentru a dezamorsa pericolul
    • Empatia când cineva spune „Nu!“
    • Cum folosim empatia pentru a însufleţi o conversaţie anostă
    • Empatia faţă de tăcere
    • Rezumat
  • Contactul plin de compasiune cu noi înşine
    • Să ne amintim unicitatea fiinţei noastre
    • Cum ne evaluăm când n-am fost tocmai perfecţi
    • Traducerea judecăţilor de sine şi a pretenţiilor interioare
    • Doliul în Comunicarea nonviolentă
    • Iertarea de sine
    • Lecţia costumului cu buline
    • „Totul trebuie să fie joc!“
    • Să transformăm „trebuie să“ în „aleg să“
    • Conştientizarea energiei din spatele acţiunilor noastre
    • Rezumat
  • Exprimarea deplină a furiei
    • Să facem distincţia între stimul şi cauză
    • Orice furie are un focar care sprijină viaţa
    • Stimul versus cauză: implicaţii practice
    • Patru paşi în exprimarea furiei
    • Să oferim mai întâi empatie
    • Să ne acordăm timp
    • Rezumat
    • Comunicarea nonviolentă în acţiune: Un părinte şi un adolescent dialoghează despre o situaţie foarte periculoasă
  • Folosirea forţei pentru a proteja
    • Când folosirea forţei este inevitabilă
    • Raţiunile din spatele folosirii forţei
    • Tipuri de forţă punitivă
    • Preţul pedepsei
    • Două întrebări care dezvăluie limitele pedepsei
    • Folosirea forţei în scop protector în şcoli
    • Rezumat
  • Cum ne eliberăm şi cum îi consiliem pe ceilalţi
    • Să ne eliberăm de vechile obiceiuri
    • Să ne rezolvăm conflictele interioare
    • Să avem grijă de mediul nostru interior
    • Să înlocuim diagnosticele cu Comunicarea nonviolentă
    • Rezumat
    • Comunicarea nonviolentă în acţiune: Gestionarea resentimentelor şi a judecăţilor asupra propriei persoane
  • Exprimarea aprecierii în Comunicarea Nonviolentă
    • Intenţia din spatele aprecierii
    • Cele trei componente ale aprecierii
    • Cum primim aprecierea
    • Setea de apreciere
    • Să depăşim jena de a ne exprima aprecierea
    • Rezumat
  • Epilog
  • Bibliografie
  • Index
  • Note
  • Despre Comunicarea nonviolentă
  • Câteva sentimente şi nevoi de bază pe care le avem cu toţii
  • Cum pot folosi procesul Comunicarea nonviolentă
  • Mărturii despre Comunicarea nonviolentă
  • Despre autor