0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărți: Dezvoltare personală
  3. Cărți: Om vs. tehnologie
  4. Efectele televiziunii asupra minții umane
Carte
Datorită unei operațiuni de mentenanță și îmbunătățire a siteului,
în următoarele ore comenzile se pot face doar telefonic
la numărul de telefon din antetul paginii.

Vă așteptăm cu drag
și vă mulțumim pentru înțelegere!_

Efectele televiziunii asupra minții umane

Efectele televiziunii asupra minții umane. Editura Institutul de Cercetări Psihosociale și Bioetică
Cumpăr

și despre creșterea copiilor în lumea de azi

Autor(i): Dr. Virgiliu Gheorghe,
Editura: Institutul de Cercetări Psihosociale și Bioetică
Colecţia: Fața nevăzută a televiziunii
Anul apariţiei: 2018
Pagini: 431 (14x20 cm)
Preţ: 19,00 Lei
Disponibilitate: în stoc

Cartea „Efectele televiziunii asupra minții umane“ este primul volum al seriei „Fața nevăzută a televiziunii“ și este primul semnal de alarmă asupra acestui subiect, prima analiză temeinică a fenomenului în cauză. Ea oferă un prețios material informativ atât părinților sau celor care se ocupă de educația tinerilor, cât și tuturor celor care vor să înțeleagă pericolul pe care îl reprezintă tehnologia audio-video și cultura divertismentului pentru sănătatea mentală, pentru viața fiecăruia dintre noi.

Deficiențele de atenție și concentrare, slăbirea capacităților mentale, a puterii de judecată și a motivației sunt probleme care se află de câteva zeci de ani în atenția cercetătorilor din lumea occidentală. În ultima vreme aceste afecțiuni au început să fie observate și la mulți dintre copiii și tinerii din țara noastră, sindromul anunțându-se a avea o largă răspândire în următorii 10 ani.

Înțelegerea mecanismelor ce stau în spatele procesului disolutiv la care este supusă mintea omului în societatea modernă poate fi un prim pas pe calea reîntoarcerii la normalitate sau a menținerii în afara sferei de influență a modului de viață bolnav propus de televiziune, divertisment și, în ultimă instanță, de cultura nihilismului.

„Este posibil ca tinerii care petrec zilnic un timp îndelungat în fața televizorului să aibă creierul dezvoltat diferit față de al acelora care se implică în activități fizice, interpersonale și cognitive?“

Răspunsul la această întrebare, primit din partea unor cercetători ca dr. Richard M. Lerner, profesor la Universitatea de Stat din Pennsylvania, specialist în dezvoltarea mentală a copiilor și tinerilor, este unul afirmativ: „Din moment ce tinerii sunt atrași de un alt tip de activitate (privitul la TV) decât cei aparținând altor generații, atunci și funcția, și structura creierului lor vor fi alterate.“

Cuprinsul cărţii: „Efectele televiziunii asupra minții umane“

  • Prefață
  • Cuvânt înainte la a doua ediție
  • Cuvânt înainte la a treia ediție
  • Introducere
  • Efectele comunicării audio-video asupra dezvoltării și funcționării creierului
    • Caracteristicile activității corticale pe parcursul vizionării TV
    • Poate vizionarea TV afecta structural dezvoltarea creierului?
      • Rolul mediului în dezvoltarea structurală a creierului
        • Perioada optimă pentru dezvoltarea cortexului uman
        • Caracterul reflexiv al experienței
        • Experiența cuvântului - dialogul cu proprii părinți
        • Experiența trebuie să fie interactivă
      • Lumea TV ca mediu de experiență
      • Deficiențe de învățare - LD
    • Incapacitatea de a asculta cu atenție
    • Cititul, într-o societate în care copiii preferă să se uite la televizor
    • Învățarea și televizorul
      • Efectele experimentului Sesame Street
      • Memoria
      • Imaginația
    • Prin televiziune, informația este furnizată direct în subconștientul maselor
    • Probleme de atenție
      • Televizorul sau atenția orientată
    • Primul efect al televiziunii este crearea unei atitudini mentale pasive
    • Vizionarea TV, factor determinant în apariția hiperactivității, a irascibilității și a insomniei
      • Epilepsia TV
      • Limba
      • Importanța limbajului
      • Învățarea limbii și televizorul
        • Implicarea interactivă
        • Părinții sunt pedagogii ideali pentru învățarea limbii
        • Copiilor trebuie să li se spună povești sau importanța cuvintelor neînsoțite de poze
      • Concluzii
    • Vizionarea TV defavorizează dezvoltarea emisferei cerebrale stângi și a abilităților procesate de aceasta
      • Scrierea
      • Rolul televiziunii în criza raționamentului matematic și a gândirii științifice
    • Strategii de învățare sau de gândire
    • Vizionarea TV activează în mod prioritar paleocortexul
    • Prin slăbirea comunicării intercorticale, vizionarea TV scade nivelul de inteligență și performanțele intelectuale
    • Problemele de atenție și învățare, cortexul prefrontal și televiziunea
      • Dialogul și limbajul intern
      • Ecranul televizorului sau al calculatorului dăunează dezvoltării cortexului prefrontal
    • Caracterul hipnotic al vizionării TV
    • Dependența de televizor
      • Aplicarea criteriilor de diagnosticare a dependenței în cazul televiziunii
        • Criterii cu aplicabilitate restrânsă
        • Criterii perfect aplicabile
      • Obișnuința cu televizorul sau inerția atențională
      • Dependența de televizor ca mijloc evazionist
      • Relaxarea rapidă
      • Generarea pasivității sau incapacitatea de a mai face altceva decât să te uiți la televizor
      • O perspectivă sociologică
      • Dependența, o consecință a amputării de către televiziune a puterilor și capacităților mentale
      • Efectul de dependență și tehnologia video
      • Când televiziunea nu mai este facultativă
    • Concluzii finale
  • Rolul culturii TV în modelarea rețelelor neuronale, a mentalităților și a comportamentelor
    • Televiziunea ca mediu de experiență
      • Stadionul, discoteca și biserica
      • Cadrul general al educației prin televizor
      • Pe micul ecran, factorul statistic constituie criteriul adevărului
      • Nu orice mesaj se transmite bine prin televizor
      • Prezentismul - dictatul acțiunii și al momentului, vizibilul și senzaționalul
      • Funcția de agendă a mass-mediei
      • Consecințele efectului de agendă
        • La nivel politic, social și comunitar
        • La nivel personal
      • Efectul de cultivare
      • Dictatura opiniei publice sau spirala tăcerii
    • Nihilismul
      • Liberalismul
      • Realismul
      • Vitalismul
      • Nihilismul distrugerii
      • Nihilismul în lumea micului ecran
      • Nihilismul capitalist și televizualul
      • Relativizarea ca mijloc de contestare a adevărului
      • Banii, plăcerea și puterea
      • Contestarea autorității
      • Televiziunea - pedagogul ateismului sau al sincretismului new-age-ist
    • Eroticul
      • Goliciunea și sexualitatea neîngrădite se întind rapid în era comunicării audio-video
      • Coordonatele principale ale experienței vizionării sunt senzațiile, emoțiile și, în ultimă instanță, plăcerea
      • Erotizarea percepției
      • Prin afectarea cortexului prefrontal, vizionarea TV poate determina exacerbarea comportamentului sexual
      • Influențează TV atitudinile și comportamentul sexual al tinerilor?
      • Care sunt trăsăturile generale ale mesajelor erotice conținute în programele TV?
      • Cum este percepută sexualitatea de către public, prin intermediul lumii TV?
      • Care sunt consecințele identificării telespectatorilor cu personajele de pe micul ecran?
      • Care sunt modificările de atitudine privind sexualitatea, generate de televiziune?
      • Dependența de pornografie
        • Cauzele psihologice și fiziologice ale dependenței de materiale cu conținut erotic
        • Vizionarea materialelor erotice subminează fidelitatea în căsnicie, dorința de a întemeia o familie și de a avea copii
        • Magia eroticului
      • Concluzii
    • Violența
      • Care este contribuția violenței TV la amplificarea violenței din lumea reală?
      • Efectele violenței TV asupra copiilor și adolescenților
      • Care este lecția pe care violența TV o dă noilor generații?
      • De ce totuși violența?
    • Magicul
    • Efectele nihilismului asupra dezvoltării creierului uman
      • Gândirea și dialogul - experiențe fundamentale pentru dezvoltarea corticală
      • Cultura ca mediator între mintea omului și lume
      • Unele culturi favorizează edificarea minții umane, iar altele, precum nihilismul, o frânează
      • Nihilismul invadează spațiul vital al omului modern și reconfigurează mediul de experiență umană
      • Certitudinile - stâlpii de susținere ai edificiului minții umane
      • Experiența nihilistă a lumii micului ecran, cel mai șubred teren pentru zidirea unei minți sănătoase
      • Conținutul nihilist al programelor TV și emisferele cerebrale
      • Efectele culturii nihiliste asupra configurării cortexului prefrontal
      • Despre o educație favorabilă configurării cortexului prefrontal
      • Modelul nihilist al stilului de viață modern subminează dezvoltarea cortexului prefrontal
      • Mesajul nihilist și sistemele motivaționale
      • Reflectarea culturii divertismentului în dezvoltarea cortexului prefrontal
      • Știința indică principiile educației tradiționale ca fiind ideale pentru dezvoltarea normală a minții copiilor
      • Concluzii
  • Cu sau fără televizor
    • Viața de familie și televizorul
    • Copiii, tinerii și televizorul, în contextul culturii nihiliste
      • Nihilismul este spiritul în care, prin televizor, se edifică sinele și identitatea „omului nou“
      • Un posibil portret al copilului televizorului
      • Câteva observații privind diminuarea sau eliminarea efectelor nocive ale televizorului
      • Libertatea alegerii
      • Sofismul fructului oprit
      • Este televizorul un mijloc recomandat socializării?
      • Adevărata față a recomandărilor nihilismului
      • Câteva repere pe drumul unei educații sănătoase sau a recuperării handicapului produs tinerilor de cultura TV
    • Cum ne putem lăsa de televizor și ce înseamnă acest lucru
      • Câteva principii care înlesnesc eliberarea de televizor
      • Prizonierii unei culturi bolnave
      • Vizionarea TV - simptom al modului de viață impus de nihilism
      • De ce trebuie să ne vindecăm de nihilism?
      • Modul de viață creștin și nihilismul în dezvoltarea și funcționarea creierului uman
      • Viața creștină este antidotul cel mai puternic pentru neutralizarea virusului nihilist
    • Obezitatea și televizorul
    • Calculatorul - internetul și jocurile video
  • Bibliografie selectivă