Inteligența emoțională în educația copiilor

Autor: Dr. Maurice J. Elias, Steven E. Tobias, Dr. Brian S. Friedlander,
Editura: Curtea Veche
Editura: Curtea Veche
Colecţia: Familia (Curtea Veche)
Anul apariţiei: 2012
Pagini: 302 (13x20 cm)
ISBN:9786064402714
Preţ: 45,00 Lei
Disponibilitate: în stoc
Pornind de la principiile expuse de Daniel Goleman în extraordinara sa carte „Inteligența emoțională“, autorii acestui volum introduc noi reguli de educare a copiilor.
Bazându-se pe o cercetare extinsă, pe experiența lor și pe studii de caz, „Inteligența emoțională în educația copiilor“ se deosebește clar de cărțile tradiționale despre educație. Atenția se îndreaptă către aspectele emoționale ale vieții copiilor, către dezvoltarea lor psihologică.
Scopul declarat al autorilor este acela de a-i ajuta pe cei ce se ocupă de educația copiilor să folosească principiile inteligenței emoționale cu răbdare și perseverență. Astfel, copiii își vor putea însuși aptitudinile fundamentale pentru o viață normală și fericită, își vor consolida trăsăturile de caracter esențiale.
Pentru că toți ne naștem, creștem, ne îndrăgostim, ne căsătorim, iubim, înșelăm, divorțăm, plângem, uităm și iertăm. Pentru că suntem singuri sau împreună, pentru că suntem părinți sau copii, pentru că ne pasă de cine suntem, de cei din jur, și mai ales pentru că fiecare dintre noi are o familie pe care o iubește și vrea să o protejeze.
Cartea este o colecție intimă de sfaturi, probleme și soluții pentru fiecare membru al familiei; o familie cu adevărat fericită.
Cuprinsul cărţii: „Inteligența emoțională în educația copiilor“
- Mulțumiri
- Cuvânt înainte de Daniel Goleman
- Regula de aur de 24 de carate: De ce este important să-i învățăm pe copii autodisciplina, responsabilitatea și sănătatea emoțională
- Poartă-te cu copiii tăi așa cum ți-ai dori să se poarte alții cu ei
- Este un moment dificil pentru a fi părinte - sau copil
- Să folosim inteligența emoțională în munca noastră de părinți
- Nu vorbim despre părinți răi sau copii răi
- Vă recunoașteți?
- Scopuri familiale și principiile de 24 de carate ale educației bazate pe inteligența emoțională
- Un mod de a estima inteligența emoțională a membrilor familiei
- Ce este și ce nu este educația bazată pe inteligența emoțională
- Pregătiți-vă pentru călătorie: planul cărții
- Cum să avem o familie afectuoasă, devotată și capabilă să-și rezolve problemele
- Cine suntem noi ca familie? Ce înseamnă să faci parte dintr-o anumită familie?
- Copiilor mei n-o să le placă aceasta Ce-i de făcut?
- Harta care vă ajută să deveniți o familie afectuoasă, devotată și capabilă să-și rezolve problemele
- Cum să descrețiți frunțile membrilor familiei
- Pauzele umoristice în familie: vitamine pentru acțiuni pozitive
- O cutie cu îmbrățișări
- Ce-ar face sau ce-ar spune un erou?
- Alte idei
- Cuvânt de încheiere
- Cum trebuie să le vorbiți copiilor, astfel încât să-i determinați să gândească?
- Principiile călăuzitoare ale inteligenței emoționale
- Un cuvânt de încheiere
- Autoîndrumare și autodezvoltare: disciplina bazată pe inteligența emoțională
- Laude și priorități
- Reacțiile și conștiința de sine
- „În viață se întâmpiă tot felul de lucruri“
- „Liniștește-te“
- Un cuvânt de încheiere
- Cum îi puteți ajuta pe copii să fie mai puțin impulsivi, să-și dezvolte stăpânirea de sine și aptitudinile sociale
- Conștiința propriilor sentimente
- Păstrați-vă calmul
- „Păstrează-ți calmul“, în acțiune
- Fiți la înălțime în comunicarea cu ceilalți
- Detectoarele de probleme
- Un cuvânt de încheiere
- Îndrumați-i pe copiii dumneavoastră să-și asume acțiuni responsabile: SATGIAPO ne vine în ajutor
- Sentimentele îmi indică o acțiune chibzuită
- Am o problemă
- Țelurile îmi servesc drept ghid
- Mă gândesc la ceea ce pot face
- Imaginez rezultate
- Aleg cea mai bună soluție
- Planific totul, anticipez capcanele, exersez planul și îl pun în aplicare
- Observ ce s-a întâmplat și mă gândesc ce am de făcut în continuare
- Aplicații ale metodei SATGIAPO în viața de fiecare zi
- Sugestii pentru părinții care vor să-și îndrume copiii în vederea luării unor decizii și a asumării unor acțiuni responsabile
- Povestea unui tată care a folosit SATGIAPO
- Prezentarea metodei SATGIAPO
- Alte situații în care puteți folosi SATGIAPO în familie
- Un cuvânt de încheiere
- Întrebări
- Conversații între părinți și copii despre probleme și opțiuni importante referitoare la educație
- Criza din școala primară
- Încurajați-i să-și exprime sentimentele
- Cum să facem față trecerii în ciclul gimnazial
- Dificultăți de ordin școlar, la gimnaziu
- Temele pentru acasă
- Crearea unui echilibru între temele pentru acasă și sarcinile casnice
- Încurajați exprimarea planurilor de atingere a scopurilor
- Un raport din perioada liceului, intitulat „Nu a înregistrat progrese“
- Opțiuni referitoare la facultate și carieră
- Un cuvânt de încheiere
- Restabilirea comunicării: De unde să începem într-o epocă a violenței, a drogurilor și a SIDA
- Perioada preșcolară, primele clase elementare
- A doua parte a școlii elementare, școala generală
- Școala generală, liceul
- Toate vârstele
- Un cuvânt de încheiere
- Doctorii educației bazate pe inteligența emoțională vă dau sfaturi pentru situații obișnuite de viață
- Temele pentru acasă trebuie să fie mereu mobilul unei lupte?
- Cum îl ajut pe copilul meu să scape de furie?
- Când educația creează dezacorduri între părinți
- Nu mai suport plimbările cu mașina!
- Cum facem ca ora de culcare să fie, într-adevăr, ora de culcare?
- Ce atitudine putem adopta față de adolescenții care au tendința să fie necinstiți, să spună minciuni sau să înșele?
- Limite impuse adolescenților
- Ce să fac atunci când copilul meu e trist?
- Cum să fac să-i dau pe toți afară din casă dimineața, inclusiv pe mine?