0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Alimentaţie sănătoasă
  3. Nutriţia Omului Act Sacru
Carte

Nutriţia Omului Act Sacru

Nutriţia Omului Act Sacru. Editura
Detalii carte

Autor(i): Radu Ilie Mânecuţă
Editura: Orfeu 2000
Anul apariţiei: 2006
Pagini: 234 (14x20 cm)
Preţ: 21,00 Lei
Disponibilitate: STOC EPUIZAT!
Nu ştim dacă şi când mai primim această carte.


Toată lumea ştie că hrănirea (sau nutriţia sau alimentaţia) omului este un act vital, adică un gest care îi condiţionează existenţa: nu mănânci, nu trăieşti! În gestul respectiv are loc desfăşurarea cea mai completă a Ego-ului, adică manifestarea cea mai complexă a instinctului de conservare, comun omului şi animalelor. Probabil că acest fapt este unul din aspectele care i-a determinat pe materialişti să-l considere ca argument pentru animalitatea omului, căruia i-au şi găsit loc „ştiinţific“ în încrengătura zoologică a creaturilor pământului.

Manifestarea instinctului de conservare prin foame, semn al cererii organismului de hrană, este atât de puternică încât îmi vine să cred că, probabil, marea majoritate a oamenilor se îndoiesc că ar fi existat sau că ar putea exista, persoane pe planeta noastră care timp de ani de zile sau chiar de zeci de ani, au trăit sau trăiesc, fără să mănânce nimic. Cu toate acestea au existat fără îndoială asemenea cazuri, dintre care unele au fost evocate de dr. Dan Pătruţ în valoroasa sa carte, realmente ştiinţifică, enciclopedică „De la normal la paranormal“, sub denumirea de „inedia“, cazuri citate în întregime într-un paragraf al „Introducerii“ acestei cărţi.

Actul nutriţional uman este de o extremă complexitate, implicând întreaga fiinţă a celui ce îl exercită, indiferent de gradul de cultură şi civilizaţie, antrenând întreaga sa fiziologie al cărei fundament de fapt îl constituie: el este acela care asigură materialitatea corpului fizic şi o bună parte a energeticii corpurilor subtile, care constituie restul structurii umane (care nu se vede, adică este invizibilă omului obişnuit în condiţii obişnuite).

Despre actul nutriţional uman s-au scris biblioteci întregi, tocmai ca urmare a complexităţii sale de care am pomenit mai sus. În el sunt implicate o mulţime de ştiinţe (în mod evident biologia, medicina, biochimia, chimia, fizica, psihologia, sociologia, etnografia etc), toate religiile şi credinţele religioase ale planetei şi chiar filozofia. De metafizică şi ezoteric, ocultism, nici nu mai trebuie să pomenim.

Cu toate acestea, chiar din punct de vedere ştiinţific, medical, actului nutriţional i se acordă o importanţă inegală în lume. Din câte cunosc, de exemplu, puţine ţări din Europa, afară de Austria, posedă catedre de nutriţie în cadrul Facultăţilor lor de medicină umană. Aflat din păcate sub influenţa unei educaţii reducţioniste carteziene şi dogmatice, atât la şcoală, cât şi acasă, actul nutriţional uman a devenit în scurt timp un adevărat dresaj, înregistrând un automatism exacerbat, care cu timpul şi pe nebănuite, l-a făcut pe om, propriul său sclav. Este de ajuns să observaţi copii în perioada înţărcării, când li se predă ştafeta erorii alimentare (a viitoarei lor suferinţe), pentru a înţelege ce vreau să spun. Pentru că actul nutriţional în lume, aşa cum se practică astăzi, este eronat din toate punctele de vedere, atât ştiinţific, cât şi laic.

Este incredibil cu câtă superficialitate este tratat actul nutriţional pe plan educaţional la toate nivelurile, atât în şcoli, cât şi acasă, atât medical, cât şi laic Toate discuţiile şi recomandările au loc în legătură cu „ceea ce trebuie să se mănânce“ şi dezvoltând la maximum ceea ce a devenit o adevărată ştiinţă şi artă în acelaşi timp, gastronomia, al cărei scop real este producerea bucuriei cât mai mari a burţii.

Toată preocuparea privind condiţiile actului nutriţional, educaţional, se reduce la eleganţa gestului, devenită o adevărată preţiozitate.

Omul obişnuit ar fi cât se poate de uimit, dacă ar afla, într-un mod convingător pentru el, obiectiv, că tocmai satisfacerea acestei bucurii a burţii este aceea care a determinat cea mai mare parte din necazurile sănătăţii sale.

Tot el, omul obişnuit, învaţă din păţanii, din experienţa proprie. Cum răul produs pe linie nutriţională se instalează totuşi după un timp îndelungat, lent şi insidios, el nu poate face în mod clar, tranşant, legătura de la cauză la efect, ca în cazul suferinţei după o lovitură, de exemplu. Ba, de cele mai multe ori, când păţeşte vreo neplăcere digestivă, atribuie aceasta ultimului aliment pe care l-a consumat, în cele mai multe cazuri acesta fiind departe de cauza reală a tulburării. Nici nu şi-a pus problema dacă modul în care a mâncat ar putea produce o astfel de stare.

Nu mai este de mirare că, în general, marele public face greşeala, devenită foarte obişnuită, de a considera că actul nutriţional se referă, se rezumă dacă vreţi, doar la ceea ce se mănâncă. Câţi dintre dumneavoastră v-aţi întrebat dacă nu cumva multe (sau măcar unele) din neplăcerile digestive manifestate în cursul vieţii s-au datorat modului în care a-ţi mâncat?

Erorile alimentare, atât în ce priveşte „Ceea ce se mănâncă“, cât şi condiţiile de îndeplinire a actului nutriţional, adică a modului comportamental faţă de acesta, al felului în care se mănâncă, nu sunt apariţii recente. Sunt vechi de când lumea. Se invocă aproape întotdeauna tradiţia, în fapt false tradiţii, deoarece cea adevărată este legată de un ancestral pur. Aşa-zisele tradiţii sunt legate de implicarea factorilor ambientali în etnogeneza popoarelor. S-au dezvoltat cu timpul specificităţi gastronomice. Se vorbeşte astfel de o bucătărie franţuzească, de o bucătărie chinezească, de o bucătărie românească etc.

Considerând, cum este firesc, actul nutriţional ca fiind un act sacru, cercul vicios al alimentaţiei necorespunzătoare se va sparge treptat sub efectul rezonanţei cu divinul şi înţelegerea va apare. Şi odată cu ea şi tăria necesară pentru a face schimbările dorite. Se realizează astfel condiţia minimă necesară lui Homo Sapiens de a deveni (sau redeveni) OM.

Cuprinsul cărţii: „Nutriţia Omului Act Sacru“

  • Mulţumiri
  • Cuvânt înainte
  • Cuvânt înainte la ediţia a II-a
  • Introducere
  • Condiţiile hrănirii (nutriţiei) umane.
    • Parametrii comportamentali ai actului nutriţional:
      • Cum trebuie să mâncăm?
      • Unde trebuie să mâncăm?
      • Când trebuie să mâncăm?
      • De câte ori trebuie să mâncăm?
      • Cât trebuie să mâncăm?
      • Ce alte condiţii comportamentale mai trebuie îndeplinite în cadrul actului nutriţional?
      • Cum trebuie să fie masa la care mâncăm? (Cadru ambiental)
    • Compatibilităţile şi incompatibilităţile nutriţionale între componentele mâncate la o masă:
      • După Dennis Nelson
        • Bazele combinării raţionale a alimentelor
        • Digestia alimentelor
        • Combinaţii compatibile
        • Combinaţia acid-amidoane
        • Combinaţia proteine-amidonoase
        • Combinaţia proteină-proteină
        • Combinaţia acid-proteină
        • Combinaţia grăsimi-proteine
        • Combinaţia zaharuri-proteine
        • Combinaţia zaharuri-amidonuri
        • Consumaţi laptele singur.
      • După Pozas Hermosilla şi Franz Joyce
        • Combinaţii de fructe în mâncăruri
        • Fructele în combinaţie cu alte alimente
        • Tulburări datorate incompatibilităţilor
        • Nu abuzaţi de fructe uscate
        • Sfaturi de ţinut seama
    • Tabel cu compatibilităţile şi incompatibilităţile dintre fructe (între ele) şi cu alte alimente
    • Hrana şi nutriţia umană văzută din perspectiva suprasensibilă
    • Fenomenele luminiscente de tip Corona sau „aura“ (efect Kirlian)
    • Măsurători radiestezice
    • Apa, aliment Divin
    • De ce este nutriţia umană act sacru (sfânt)?
    • Polaritatea benefic-malefic
    • Necesitatea rezonanţei cu Divinul în timpul mesei
    • Ce este rezonanţa?
    • Cum se realizează rezonanţa cu Divinul?
    • Existenţa la om a „centrului rugăciunii“ evocat de Dr. Alexis Carrel în creier
    • Textele Hristice din Evanghelia Păcii referitoare la parametrii comportamentali discutaţi la începutul lucrării
  • Ce trebuie să mâncăm?
    • Obiceiuri alimentare. Atitudini şi modele nutriţionale umane în antichitate şi în prezent: „Omnivorismul“, macrobiotica, crudivorismul – frugivorismul.
    • Argumente ştiinţifice holistice ale modelului nutriţional (lacto)-frugivor-crudivor.
      • Argumentele anatomiei şi fiziologiei comparate
      • Argumente serologice
      • Argumente biochimice
        • Nesintetizarea vitaminei C de către organismul uman
        • Insolubilizarea substanţelor bio-organice vii din alimente prin tratarea lor termică
      • Argumente imunologice: leucocitoza digestivă
      • Inactivarea şi omorârea enzimelor exogame prin tratarea termică a alimentelor
      • Falsa problemă a proteinelor
        • Aspectul calitativ
        • Aspectul cantitativ
      • Modificarea florei intestinale de fermentaţie, în floră de putrefacţie
      • Argumentele izomeriei optice şi chiralităţii levogire
      • Argumentele holografiei
      • Strânsa şi puternica relaţie care există între pigmentul plantelor şi acela al sângelui organismelor animale
      • Argumentele etice ale filozofiei şi moralei
      • Argumentele adevăratei spiritualităţi creştine
    • Câteva aspecte ale trecerii la nutriţia corectă frugivoră- crudivoră
    • Noile criterii de clasificare a alimentelor în cercetarea nutriţională modernă pe baze holistice
      • Clasificarea profesorului Kollath
        • Mijloace de viaţă absolut naturale
        • Mijloace de viaţă modificate pe cale mecanică
        • Mijloace de viaţă modificate fermentaţiv
        • Alimente modificate prin încălzire
        • Alimente modificate prin conservare
        • Alimente modificate prin preparare
      • Clasificarea holistică (Dr. C Schaller):
        • Alimente biogene
        • Alimente bioactive
        • Alimente biostatice
        • Alimente biocidice
      • Echilibrul alimentar
      • Vitaminele (Tabelul 4)
      • Elemente minerale (Tabelul 5)
      • Oligo-elemente (Tabelul 6)
    • Postul total (ajunarea): Practicarea sa corectă
      • Fiziologia postului total
        • Generalităţi
        • Sângele
        • Urina
        • Pulsul. Tensiunea arterială
        • Stomacul
        • Pancreasul
        • Ficatul
        • Scheletul
        • Secreţia internă (hormonală)
        • „Medicul interior“
        • Sensibilitatea
        • Postul şi foamea
        • Pierderea în greutate
        • Durata postului sau a înfometării
        • Postul este o cură de dezintoxicare, de transformare, de refacere a dispoziţiei psihice, de reglare a metabolismului, vindecare de tensiune şi refulări
      • Metoda de aplicare a postului total
        • Clismele
        • Băile calde
        • Îngrijirea pielii
        • Igiena gurii
        • Alte recomandări
        • Terminarea postului
        • Cât timp trebuie să se postească?
    • Indicaţiile Domnului Iisus Hristos din Evanghelia Păcii referitoare la „ceea ce trebuie să mâncăm“
    • Nonconcordanţa dintre textul Evangheliei Păcii şi cel al Evangheliilor canonice privind bazele modelului nutriţional uman corect (adică cel pentru care a fost creat omul)
    • Legătura strânsă dintre hrană şi bioenergie în modelul meu privind energia sursă de viaţă (expus în cartea mea „Bioenergia darul Divinităţii“)
    • Rezonanţa cu Divinul în actul nutriţional al celor hotărâţi să realizeze o evoluţie spirituală superioară
    • Ce trebuie totuşi să mâncăm?
    • Diverse sfaturi suplimentare
  • Concluzii
  • Tăierea porcului - de Adrian Păunescu
  • Abatoare - de Adrian Păunescu
  • Bibliografie