0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Artă
  3. Cărţi: Pictură
  4. Practica picturii în tempera
Carte

Practica picturii în tempera

Practica picturii în tempera. Editura
Detalii carte

Autor(i): Daniel V. Thompson jr.
Editura: Sophia
Anul apariţiei: 2004
Pagini: 224 (13x20 cm)
Preţ: 17,34 Lei
Disponibilitate: STOC EPUIZAT!
Nu ştim dacă şi când mai primim această carte.


La baza metodei pe care această carte se străduieşte să o explice se află relatarea lui Cenino d’Andrea Cennini asupra picturii în tempera giottesti, cuprinsă în cartea sa Il Libro delle Arte.

Cuprinsul cărţii: „Practica picturii în tempera“

  • Prefaţă
  • Întrebuinţări şi limite ale temperei
  • Pictura în tempera - o disciplină strictă
    • Tendinţe în pictura modernă
    • Mediumurile viitorului
    • Limitele picturii în tempera
    • Scara normală
    • Factori în pictura naturalistă
    • O abordare critică
  • Suporturi şi grunduri
    • Proprietăţile lemnului
    • Efectul umidităţii
    • Alegerea şi prelucrarea suporturilor de lemn
    • Cleiul de caseină pentru îmbinări
    • Precauţiile împotriva deformării
    • Placajele
    • Plăcile din pastă lemnoasă
    • Hârtia
    • Metalele
    • Pânza
    • Pereţii
    • Prepararea panourilor
    • Materialele
    • Soluţia standard de clei
    • Aplicarea cleiului pe panou
    • Aplicarea profilelor de margine şi a ornamentelor
    • A doua încleiere
    • Intelaggio
    • Chituirea
    • Cel mai simplu gesso
    • Secretul reuşitei
    • Aplicarea gesso-ului
    • O metodă alternativă
    • Răzuirea gesso-ului
    • Cum să verifici răzuirea
    • Şlefuirea cu piatra a unei suprafeţe plane
    • Însuşirile unui bun gesso
    • Pastiglia
    • Aplicarea gesso-ului pe rame
    • Gesso-ul lui Cennini
    • Cleiul de pergament
    • Gesso grosso
    • Gesso sottile
    • Amestecarea pastei de gesso sottile
    • Desăvârşirea metodei
  • Metode de desen
    • Desenul pentru pictura în tempera
    • Studiile preliminare
    • Desenul formelor
    • Hârtiile colorate
    • Instrumentele pentru desen
    • Desenul cu pensula
    • Modelarea luminilor
    • Transpunerea desenului iniţial
    • Desenul pe panou
    • Importanţa execuţiei monocrome
    • Incizarea contururilor
  • Aplicarea metalelor
    • Metalele în pictură
    • Bolusul pentru poleire
    • Amestecarea şi aplicarea bolusului
    • Cât de mult bolus să aplici
    • Lustruirea bolusului
    • Poleirea cu albuş de ou lichefiat
    • Instrumentele pentru poleire
    • Perniţa poleitorului
    • Cuţitul
    • Pensula lată a poleitorului
    • Înlocuitori
    • Însuşirile foiţei de aur
    • Mânuirea foiţei
    • Folosirea cuţitului şi perniţei
    • Folosirea pensulei late a poleitorului
    • Aşternerea aurului
    • Ordinea poleirii
    • Repararea greşelilor din poleire
    • Lustruirea
    • Instrumente de lustruit
    • Ştanţarea şi punctarea
    • Tăierea poansoanelor
    • Pastiglia şi punctarea
    • Modele în culoare şi aur
    • Aşternerea combinată a foiţelor de aur şi argint
  • Pigmenţi şi pensule
    • Funcţia pigmenţilor
    • Culorile naturale şi artificiale
    • Pământurile colorate
    • Însuşirile individuale ale pigmenţilor
    • Experimentarea
    • Paleta pentru tempera
    • Pigmenţii albi
    • Pigmenţii negri
    • Pigmenţii galbeni
    • Pigmenţii roşii
    • Pigmenţii bruni
    • Pigmenţii albaştri
    • Pigmenţii verzi
    • Pigmenţi transparenţi
    • Aurul de scoică
    • Alegerea unei palete
    • Frecatul culorilor
    • Păstrarea culorilor frecate pentru întrebuinţare
    • Recipiente pentru amestecarea culorilor
    • Alegerea pensulelor
    • Pensule din păr de samur
    • Pensule din păr de porc
    • Îngrijirea pensulelor
  • Pictura
    • Amestecarea temperei
    • Conservanţi
    • Temperarea culorilor
    • Rezerve de culoare
    • Fluiditatea amestecurilor
    • Mânuirea culorii
    • Principiile de bază ale picturii în tempera
    • Controlul formei
    • Funcţia desenului monocrom
    • Ordinea pictării
    • Un caz ipotetic
    • Amestecarea valorilor
    • Aplicarea tonurilor
    • Laviu peste semiopacitate
    • Tempera versus guaşă şi acuarelă
    • Pictarea draperiilor şi a altor obiecte
    • Dezvoltarea formelor
    • Principiile de bază ale amestecării sistematice a valorilor
    • Variaţii ale sistemului cromatic
    • Tratarea efectelor de suprafaţă
    • Pictarea carnaţiei
    • Pictarea părului
    • Variaţii ale metodei
    • Înfrumuseţări finale
    • Mordanţi de apă
    • Mordanţi de ulei
    • Aplicarea mordantului
    • Poleirea
  • Vernisarea şi rama
    • Permanenţa picturii în tempera
    • Importanţa vernisării
    • Curăţirea suprafeţei
    • Precauţii împotriva prafului şi umezelii
    • Alegerea şi îngrijirea pensulei pentru vernisare
    • Aplicarea verniului
    • Matizarea suprafeţei
    • Funcţia unei rame
    • Poleirea mată
    • Poleirea mată cu mordanţi de apă
    • Poleirea mată cu mordanţi de ulei
    • Îndepărtarea pe direcţie oblică a surplusului de aur
    • Margini de ramă
    • A da o patină
    • Alte materiale pentru rame
  • Pictura cu emulsii artificiale
    • Posibilităţi nelimitate
    • O formulă de bază
    • Emulsii de caseină
    • Suport pentru ulei
    • Prepararea suprafeţelor murale
  • Apendice