0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărți: Artă
  3. Cărți: Pictură
  4. Practica picturii în tempera
Carte

Practica picturii în tempera

Practica picturii în tempera. Editura Sophia
Autor(i): Daniel V. Thompson jr.
Editura: Sophia
Anul apariţiei: 2004
Pagini: 224 (13x20 cm)
Preţ: 17,34 Lei
Disponibilitate: STOC EPUIZAT!
Nu ştim dacă şi când mai primim această carte.


La baza metodei pe care această carte se străduiește să o explice se află relatarea lui Cenino d’Andrea Cennini asupra picturii în tempera giottesti, cuprinsă în cartea sa Il Libro delle Arte.

Cuprinsul cărţii: „Practica picturii în tempera“

  • Prefață
  • Întrebuințări și limite ale temperei
  • Pictura în tempera - o disciplină strictă
    • Tendințe în pictura modernă
    • Mediumurile viitorului
    • Limitele picturii în tempera
    • Scara normală
    • Factori în pictura naturalistă
    • O abordare critică
  • Suporturi și grunduri
    • Proprietățile lemnului
    • Efectul umidității
    • Alegerea și prelucrarea suporturilor de lemn
    • Cleiul de caseină pentru îmbinări
    • Precauțiile împotriva deformării
    • Placajele
    • Plăcile din pastă lemnoasă
    • Hârtia
    • Metalele
    • Pânza
    • Pereții
    • Prepararea panourilor
    • Materialele
    • Soluția standard de clei
    • Aplicarea cleiului pe panou
    • Aplicarea profilelor de margine și a ornamentelor
    • A doua încleiere
    • Intelaggio
    • Chituirea
    • Cel mai simplu gesso
    • Secretul reușitei
    • Aplicarea gesso-ului
    • O metodă alternativă
    • Răzuirea gesso-ului
    • Cum să verifici răzuirea
    • Șlefuirea cu piatra a unei suprafețe plane
    • Însușirile unui bun gesso
    • Pastiglia
    • Aplicarea gesso-ului pe rame
    • Gesso-ul lui Cennini
    • Cleiul de pergament
    • Gesso grosso
    • Gesso sottile
    • Amestecarea pastei de gesso sottile
    • Desăvârșirea metodei
  • Metode de desen
    • Desenul pentru pictura în tempera
    • Studiile preliminare
    • Desenul formelor
    • Hârtiile colorate
    • Instrumentele pentru desen
    • Desenul cu pensula
    • Modelarea luminilor
    • Transpunerea desenului inițial
    • Desenul pe panou
    • Importanța execuției monocrome
    • Incizarea contururilor
  • Aplicarea metalelor
    • Metalele în pictură
    • Bolusul pentru poleire
    • Amestecarea și aplicarea bolusului
    • Cât de mult bolus să aplici
    • Lustruirea bolusului
    • Poleirea cu albuș de ou lichefiat
    • Instrumentele pentru poleire
    • Pernița poleitorului
    • Cuțitul
    • Pensula lată a poleitorului
    • Înlocuitori
    • Însușirile foiței de aur
    • Mânuirea foiței
    • Folosirea cuțitului și perniței
    • Folosirea pensulei late a poleitorului
    • Așternerea aurului
    • Ordinea poleirii
    • Repararea greșelilor din poleire
    • Lustruirea
    • Instrumente de lustruit
    • Ștanțarea și punctarea
    • Tăierea poansoanelor
    • Pastiglia și punctarea
    • Modele în culoare și aur
    • Așternerea combinată a foițelor de aur și argint
  • Pigmenți și pensule
    • Funcția pigmenților
    • Culorile naturale și artificiale
    • Pământurile colorate
    • Însușirile individuale ale pigmenților
    • Experimentarea
    • Paleta pentru tempera
    • Pigmenții albi
    • Pigmenții negri
    • Pigmenții galbeni
    • Pigmenții roșii
    • Pigmenții bruni
    • Pigmenții albaștri
    • Pigmenții verzi
    • Pigmenți transparenți
    • Aurul de scoică
    • Alegerea unei palete
    • Frecatul culorilor
    • Păstrarea culorilor frecate pentru întrebuințare
    • Recipiente pentru amestecarea culorilor
    • Alegerea pensulelor
    • Pensule din păr de samur
    • Pensule din păr de porc
    • Îngrijirea pensulelor
  • Pictura
    • Amestecarea temperei
    • Conservanți
    • Temperarea culorilor
    • Rezerve de culoare
    • Fluiditatea amestecurilor
    • Mânuirea culorii
    • Principiile de bază ale picturii în tempera
    • Controlul formei
    • Funcția desenului monocrom
    • Ordinea pictării
    • Un caz ipotetic
    • Amestecarea valorilor
    • Aplicarea tonurilor
    • Laviu peste semiopacitate
    • Tempera versus guașă și acuarelă
    • Pictarea draperiilor și a altor obiecte
    • Dezvoltarea formelor
    • Principiile de bază ale amestecării sistematice a valorilor
    • Variații ale sistemului cromatic
    • Tratarea efectelor de suprafață
    • Pictarea carnației
    • Pictarea părului
    • Variații ale metodei
    • Înfrumusețări finale
    • Mordanți de apă
    • Mordanți de ulei
    • Aplicarea mordantului
    • Poleirea
  • Vernisarea și rama
    • Permanența picturii în tempera
    • Importanța vernisării
    • Curățirea suprafeței
    • Precauții împotriva prafului și umezelii
    • Alegerea și îngrijirea pensulei pentru vernisare
    • Aplicarea verniului
    • Matizarea suprafeței
    • Funcția unei rame
    • Poleirea mată
    • Poleirea mată cu mordanți de apă
    • Poleirea mată cu mordanți de ulei
    • Îndepărtarea pe direcție oblică a surplusului de aur
    • Margini de ramă
    • A da o patină
    • Alte materiale pentru rame
  • Pictura cu emulsii artificiale
    • Posibilități nelimitate
    • O formulă de bază
    • Emulsii de caseină
    • Suport pentru ulei
    • Prepararea suprafețelor murale
  • Apendice