Practica picturii în tempera

Autor(i): Daniel V. Thompson jr.
Editura: Sophia
Anul apariţiei: 2004
Pagini: 224 (13x20 cm)
Preţ: 17,34 Lei
Disponibilitate: STOC EPUIZAT!
Nu ştim dacă şi când mai primim această carte.
Editura: Sophia
Anul apariţiei: 2004
Pagini: 224 (13x20 cm)
Preţ: 17,34 Lei
Disponibilitate: STOC EPUIZAT!
Nu ştim dacă şi când mai primim această carte.
La baza metodei pe care această carte se străduiește să o explice se află relatarea lui Cenino d’Andrea Cennini asupra picturii în tempera giottesti, cuprinsă în cartea sa Il Libro delle Arte.
Cuprinsul cărţii: „Practica picturii în tempera“
- Prefață
- Întrebuințări și limite ale temperei
- Pictura în tempera - o disciplină strictă
- Tendințe în pictura modernă
- Mediumurile viitorului
- Limitele picturii în tempera
- Scara normală
- Factori în pictura naturalistă
- O abordare critică
- Suporturi și grunduri
- Proprietățile lemnului
- Efectul umidității
- Alegerea și prelucrarea suporturilor de lemn
- Cleiul de caseină pentru îmbinări
- Precauțiile împotriva deformării
- Placajele
- Plăcile din pastă lemnoasă
- Hârtia
- Metalele
- Pânza
- Pereții
- Prepararea panourilor
- Materialele
- Soluția standard de clei
- Aplicarea cleiului pe panou
- Aplicarea profilelor de margine și a ornamentelor
- A doua încleiere
- Intelaggio
- Chituirea
- Cel mai simplu gesso
- Secretul reușitei
- Aplicarea gesso-ului
- O metodă alternativă
- Răzuirea gesso-ului
- Cum să verifici răzuirea
- Șlefuirea cu piatra a unei suprafețe plane
- Însușirile unui bun gesso
- Pastiglia
- Aplicarea gesso-ului pe rame
- Gesso-ul lui Cennini
- Cleiul de pergament
- Gesso grosso
- Gesso sottile
- Amestecarea pastei de gesso sottile
- Desăvârșirea metodei
- Metode de desen
- Desenul pentru pictura în tempera
- Studiile preliminare
- Desenul formelor
- Hârtiile colorate
- Instrumentele pentru desen
- Desenul cu pensula
- Modelarea luminilor
- Transpunerea desenului inițial
- Desenul pe panou
- Importanța execuției monocrome
- Incizarea contururilor
- Aplicarea metalelor
- Metalele în pictură
- Bolusul pentru poleire
- Amestecarea și aplicarea bolusului
- Cât de mult bolus să aplici
- Lustruirea bolusului
- Poleirea cu albuș de ou lichefiat
- Instrumentele pentru poleire
- Pernița poleitorului
- Cuțitul
- Pensula lată a poleitorului
- Înlocuitori
- Însușirile foiței de aur
- Mânuirea foiței
- Folosirea cuțitului și perniței
- Folosirea pensulei late a poleitorului
- Așternerea aurului
- Ordinea poleirii
- Repararea greșelilor din poleire
- Lustruirea
- Instrumente de lustruit
- Ștanțarea și punctarea
- Tăierea poansoanelor
- Pastiglia și punctarea
- Modele în culoare și aur
- Așternerea combinată a foițelor de aur și argint
- Pigmenți și pensule
- Funcția pigmenților
- Culorile naturale și artificiale
- Pământurile colorate
- Însușirile individuale ale pigmenților
- Experimentarea
- Paleta pentru tempera
- Pigmenții albi
- Pigmenții negri
- Pigmenții galbeni
- Pigmenții roșii
- Pigmenții bruni
- Pigmenții albaștri
- Pigmenții verzi
- Pigmenți transparenți
- Aurul de scoică
- Alegerea unei palete
- Frecatul culorilor
- Păstrarea culorilor frecate pentru întrebuințare
- Recipiente pentru amestecarea culorilor
- Alegerea pensulelor
- Pensule din păr de samur
- Pensule din păr de porc
- Îngrijirea pensulelor
- Pictura
- Amestecarea temperei
- Conservanți
- Temperarea culorilor
- Rezerve de culoare
- Fluiditatea amestecurilor
- Mânuirea culorii
- Principiile de bază ale picturii în tempera
- Controlul formei
- Funcția desenului monocrom
- Ordinea pictării
- Un caz ipotetic
- Amestecarea valorilor
- Aplicarea tonurilor
- Laviu peste semiopacitate
- Tempera versus guașă și acuarelă
- Pictarea draperiilor și a altor obiecte
- Dezvoltarea formelor
- Principiile de bază ale amestecării sistematice a valorilor
- Variații ale sistemului cromatic
- Tratarea efectelor de suprafață
- Pictarea carnației
- Pictarea părului
- Variații ale metodei
- Înfrumusețări finale
- Mordanți de apă
- Mordanți de ulei
- Aplicarea mordantului
- Poleirea
- Vernisarea și rama
- Permanența picturii în tempera
- Importanța vernisării
- Curățirea suprafeței
- Precauții împotriva prafului și umezelii
- Alegerea și îngrijirea pensulei pentru vernisare
- Aplicarea verniului
- Matizarea suprafeței
- Funcția unei rame
- Poleirea mată
- Poleirea mată cu mordanți de apă
- Poleirea mată cu mordanți de ulei
- Îndepărtarea pe direcție oblică a surplusului de aur
- Margini de ramă
- A da o patină
- Alte materiale pentru rame
- Pictura cu emulsii artificiale
- Posibilități nelimitate
- O formulă de bază
- Emulsii de caseină
- Suport pentru ulei
- Prepararea suprafețelor murale
- Apendice