Reflexii religioase asupra cunoașterii
Editura: Eikon
Anul apariţiei: 2011
Pagini: 276 (13x20 cm)
Preţ: 29,00 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile
Eu fac o încercare filosofică, prezentând un Platon istoric și permanent, aceste două fețe caracterizând de fapt orice personalitate.
Prin stat el a stratificat corpul social și-a încercat formularea unei ordini raționale, a justului imanent. (…)
Meditația nu i-a oferit „certitudinea empirică a idealismului problematic al lui Descartes, care nu se îndoiește de sine“ fiindcă autocunoașterea terestră nu este posibilă, fără inspirația venită de la Dumnezeu.
În mișcarea gândirii lui între pământ și cer, [Platon] ne prezintă omul complet și imperfect de aici și omul incomplet de dincolo, sufletul nemuritor. Nemurirea integrală formează conținutul creștinismului. (…)
Nu discut doar ipoteza că Platon ar fi atins adevărul, ci și platonismul în sine, permanența sa, care constă în neliniștea metafizică a omului căutător și din certitudinea dogmatică a celui primitor, a relației dintre credință și știință, dintre Dumnezeu, om și lume, înăuntrul acestor termeni adevărul contopindu-se cu mântuirea.
Cuprinsul cărţii: „Reflexii religioase asupra cunoașterii“
- Cuvânt înainte de Tudor B. Munteanu
- Introducere
- Concepția platonică
- Considerații preliminare
- Metafizica învățării
- Matematica și „teoria ideilor“
- Eros
- Adevărul și limitele cunoașterii
- Ideile
- Texte
- Citat din „Fedru“
- Fragmentul filosofic din „Scrisoarea a VII-a“
- Adaos
- Fedru
- Limitele, formele și treptele cunoașterii
- Scrisoarea a VII-a
- Indice de nume