0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Alimentaţie sănătoasă
  3. Dietoterapia medicinei isihaste
Carte

Dietoterapia medicinei isihaste

Dietoterapia medicinei isihaste. Editura Platytera
CumpărDetalii carte

Autor(i): Ierom. Ghelasie Gheorghe
Editura: Platytera
Anul apariţiei: 2017
Pagini: 124 (13x20 cm)
Preţ: 10,00 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

Părintele Ghelasie Gheorghe prezintă „Dietoterapia medicinii isihaste“ în cadrul unei medicini de orientare creştină, privită ca triplă terapeutică: vindecarea prin relaţia cu Dumnezeu şi împărtăşirea cu El (Sacroterapia), refacerea capacităţilor Sufletului (Psihoterapia), precum şi moduri de însănătoşire prin Corp (Mobiloterapia şi Dietoterapia).

Nefiind un simplu mecanism fizico-chimic, „Boala mai întâi se instalează în Suflet, apoi se opreşte în Corp“. Ea exprimă pe diverse planuri contrarietatea faţă de Chipul firesc al Sănătăţii, ce este părtăşia sufletului cu taina vieţii lui Dumnezeu şi a corpului cu plinătatea vieţii sufleteşti. Astfel, dacă „boala este contrarietate-distrugere, oprirea contrarietăţii este începutul Vindecării“.

În adâncul ei, viaţa creată are „are o SUPRAMEMORIE de RITUAL DIVIN, în care se Actualizează CHIPUL lui Dumnezeu din fiecare formă de creaţie“.

Rugăciunea şi participarea la viaţa Bisericii restabileşte legătura cu Izvorul Vieţii şi hrănirea din seva harului Dumnezeiesc, prin care este posibilă vindecarea integrală a omului.

Rugăciunea iconică şi Gestul iconic, prin care se exprimă conştiinţa stării înaintea lui Dumnezeu şi intenţionalitatea comuniunii cu El, trezesc în Suflet MEMORIILE SACRE, astfel încât viaţa noastră să poată reveni la VIAŢĂ.

Psihoterapia, la rândul ei, aduce în atenţie importanţa Conştiinţei şi a stărilor ei pentru structurarea memoriilor şi regăsirea propriei identităţi, dincolo de memoriile bolnave, afectate de păcat.

Semnificativă este în acest sens transpunerea antropologică a învăţăturii Sfântului Grigorie Palama despre fiinţă şi energii în Dumnezeu. Omul este astfel „Fiinţă Creată şi energiile sale, după ARHECHIPUL CREATOR DIVIN Pecetluit pe Fiinţa Creată“.

Sunt oferite repere de Psihoterapie ce ajută la vindecarea de contrarietatea sufletească şi la refacerea comunicabilităţii în direcţia activării DARULUI Dumnezeiesc din adâncul Vieţii.

Mobiloterapia, privită ca o „igienizare prin mişcare“, pune în valoare importanţa Mişcării ca o capacitate a Vieţii, de valoare egală cu hrana sau cu respiraţia, necesară pentru eliminarea blocajelor şi înfundărilor energetice, precum şi a reziduurilor ce se depun ca urmare a sedentarismului. Mobilitatea are prin aceasta un rol important în stimularea imunităţii, a sistemului de rezistenţă şi autoapărare al organismului.

„Dietoterapia Medicinii Isihaste“ prezintă un model de alimentaţie structurat iconic, având în centru chipul pâinii (emblematic pentru condiţia euharistică a vieţii create) şi taina vieţii, cu accent pe comunicabilitate şi împărtăşire reciprocă.

Hrana, în viziunea părintelui Ghelasie, nu se reduce la o simplă consumaţie, ci este „împletire şi conlocuire energetică, pentru Biologicul nostru. În Hrănire se fac se fac transferuri reciproce de energii, care trec dintr-o parte în alta fără distrugere (ca în consumaţie)“.

Esenţial pentru dietoterapia medicinii isihaste este chipul actualizării unei condiţii a hranei ce poate acţiona asupra fixaţiilor funcţionale, intoxicărilor şi memoriilor contrare din corpul nostru, ajutând la tratarea bolilor şi având răsfrângeri terapeutice în starea sufletească.

Accentul este pus pe cereale, legume, fructe, în principal pe aşa-numita hrană vie, obţinută prin dospire naturală, cu o cât mai mică intervenţie prin procedee termice şi adausuri artificiale (cu rol de conservare, stimulare etc.).

Cele două principii centrale ale dietoterapiei medicinii isihaste apar a fi „neomorârea şi autoacidifierea-dospirea-activarea în sine“.

Toate preparatele dietoterapiei isihaste au la bază dospirea naturală, care „înlocuieşte fierberea şi face predigerarea (atât de necesară)“, precum şi o „acidifiere directă şi proprie-naturală, cu o îmbogăţire de fermenţi şi enzime“, păstrând astfel echilibrul atât de necesar între Alcalinitate şi Aciditate, odată cu trecerea uneia în alta fără contrarietate şi autodistrugere.

De asemenea, dospirea naturală are rolul de a neutraliza unele toxine din alimente odată cu un rol stimulativ în apărarea imunitară, ce prin fierbere se distruge.

Nu în ultimul rând, „prin fenomenul de predigestie al dospirii se face compatibilitatea şi înrudirea, de unde uşoara digestie a alimentelor dospite“.

O altă cerinţă de bază este cea a discernământului în amestecarea alimentelor, selectarea lor pentru a nu se genera combinaţii cu efect exploziv, nociv pentru echilibrul organismului sau care păstrează activ focarul bolii.

Nu este neglijată aici nici hidroterapia, pentru a spăla şi desfunda organele interne şi sângele.

Adăugarea prin fierbere sau omorâre a unui memorial de distrugere are un efect nociv asupra sănătăţii, afectând memorialul primordial al viului şi favorizând în timp îmbolnăvirea. O alimentaţie sănătoasă înseamnă aşadar o reconectare la memoriile viului aşa cum l-a creat Dumnezeu, la puterea vindecătoare accesată prin „comunicabilitatea plăcută“ a dialogului vieţii, în direcţia activării condiţiei sale euharistice.

Ni se oferă o paletă largă de reţete şi meniuri care să concretizeze dietoterapia medicinii isihaste, pentru a se acoperi necesarul unei alimentaţii echilibrate.

Arhetipul paradisiac al hranei este „dăruirea fără consumare“. În acest sens, „primul fapt al Sănătăţii noastre este legătura cu Viul“. În sens opus, memoriile omorârii sau ale forţării prefacerii prin mijloace artificiale din hrana noastră pot avea o influenţă toxică asupra sănătăţii.

„Nu omorî nici moral“, atrage atenţia părintele Ghelasie, „că se face o declanşare de autotoxicitate foarte vătămătoare. Multe boli se declanşează după un zis şoc moral“, suportul multor boli fiind „fondul de autotoxicitate“ generat de păcate, având o „prelungire fiziologică“.

În acest sens, „a nu ţine supărare, a nu duşmăni, a avea credinţă în Binele DIVIN, a ierta, a nu mai face fapte ce vatămă pe alţii etc. nu sunt simple formule psihoterapeutice, ci reale dezintoxicări, atât sufleteşti, cât şi trupeşti“.

Împărtăşirea de Sfintele Taine ale Bisericii şi de viaţa deplină a Trupului lui Hristos cel înviat este în ultimă instanţă remediul dumnezeiesc în care se cer integrate toate mijloacele de vindecare ale fiinţei create, concurând la împlinirea menirii umane.

Cuprinsul cărţii: „Dietoterapia medicinei isihaste“

  • Cuvânt înainte
  • Introducere
  • Elemente introductive
  • Indicaţii de bază
  • Sacroterapia
  • Psihoterapia
  • Mobiloterapia
  • Dietoterapia
  • Bucătăria
  • Dospirea, autobucătarul alimentelor
  • Cum să mâncăm
  • Fiert, semifiert, nefiert
  • Viu şi omorât
  • Modele de reţete dietoterapeutice
  • Dulciurile
  • Proteinele
  • Verdeţurile
  • Meniuri selective
  • Legile dietoterapiei Medicinii Isihaste
  • Meniuri de tranzit
  • Pâinea Pustnicească, medicamentul-aliment al Medicinii Isihaste
  • Supe-ciorbe de Pâine Pustnicească
  • Sosurile
  • Reţete cu legume-verdeţuri
  • Seminţele uleioase şi folosirea lor
  • Lactatele-brânzeturile
  • Fructele
  • Delicatesele - bomboanele dietoterapeutice
  • Reţete-test
  • Model zilnic de reţete-test
  • Model practic
  • Anexe şi completări
  • Bolile de Destin Sacru
  • Foamea nervoasă
  • Dietoterapia în cantine, familii etc.