0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Afaceri
  3. Cărţi: Branding
  4. Branding Romania
Carte

Branding Romania

Branding Romania. Editura Curtea Veche
CumpărDetalii carte

Cum (ne)promovăm imaginea de ţară

Autor(i): Alina Dolea, Adriana Ţăruş
Editura: Curtea Veche
Colecţia: Relaţii publice internaţionale
Anul apariţiei: 2009
Pagini: 232 (13x20 cm)
Preţ: 23,12 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

Salut cu entuziasm apariţia acestei cărţi, atât din postura de ambasador, care operează permanent cu imaginea propriei ţări, cât şi din aceea de pionier al diplomaţiei publice în România, care se bucură că, după ani de zile în care s-a perorat enorm şi (aproape) inutil despre brandul ţării noastre, apare, în sfârşit, o carte de referinţă, lucidă şi pragmatică.

Poate aşa vom înţelege că fiecare dintre noi este constructor de imagine şi că e timpul să ne unim energiile creative în a promova o imagine coerentă, demnă şi reprezentativă a României.

Simona-Mirela Miculescu, Ambasador al României la ONU

Un adevărat tur de forţă. Cea mai complexă abordare teoretică şi practică din spaţiul editorial românesc, comparativă ca valoare cu orice abordare internaţională. O lectură obligatorie pentru toţi cei interesaţi de branding de ţară şi diplomaţie publică.

Dr. Dorina Guţu, Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice, SNSPA

„Branding Romania“ este prima carte dedicată campaniilor de promovarea a imaginii ţării în străinătate. Nu se vrea o lecţie despre brand şi nici o culegere de bune practici pentru crearea unui brand de ţară pentru România.

„Branding Romania“ propune un lucru mult mai onest şi anume un punct de plecare, în urma unei analize atente a ceea ce s-a făcut timp de 20 de ani de la revoluţia identitară şi politică a României.

Demersul de a inventaria şi de a analiza campaniile de branding de ţară poate părea unul destul de uşor la prima vedere. Însă nu mică le-a fost mirarea autoarelor când au descoperit că singura modalitate de a afla mai multe detalii despre majoritatea campaniilor (uneori chiar perioada de timp în care s-au desfăşurat) era recompunerea lor din articolele apărute în presă.

De abia pentru campaniile din 2007 şi 2008 a fost posibilă o descriere detaliată plecând de la comunicatele de presă difuzate de instituţiile organizatoare.

De altfel, lipsa de informaţii despre campaniile implementate de-a lungul timpului de autorităţile române este şi unul dintre motivele pentru care autoarele au decis să publice această carte.

Campaniile din 2008 ar trebui să devină un reper pentru demersurile viitoare - guvernamentale sau non-guvernamentale - din care să se păstreze elemente de succes, precum strategia integrată, şi care să apeleze cu mai mult curaj la altele noi, precum noile media şi comunicarea mesajelor şi către publicul din ţară.

De fapt, cheia succesului, în opinia autoarelor, o poate reprezenta informarea corectă a cetăţenilor propriei ţări şi obţinerea susţinerii din partea acestora. Construcţia unui brand de ţară trebuie să înceapă cu românii „de acasă“.

Multe dintre exemplele oferite de autoare vor fi familiare pentru unii cititori, interesaţi de noile media.

Biblioteca Digitală Europeană şi Bucureştiul virtual din Second Life sunt deja proiecte de notorietate, despre care s-a scris şi în media tradiţionale şi în blogosferă. Cu toate acestea, puţini sunt cei care conştientizează că astfel de proiecte pot şi chiar contribuie într-un fel sau altul la conturarea imaginii României.

Cristian Tabără despre Branding Romania la emisiunea „Parte de carte“ de la Pro TV