0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Dezvoltare personală
  3. Cărţi: Creşterea copiilor
  4. Burn-outul copiilor
Carte

Burn-outul copiilor

Burn-outul copiilor. Editura Trei
CumpărDetalii carte

Cum să nu-i lăsăm să clacheze

Autor(i): Béatrice Millêtre
Editura: Trei
Colecţia: Psihologie practică
Anul apariţiei: 2017
Pagini: 160 (13x20 cm)
Preţ: 29,00 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

Oare numai adulţii să fie victime ale stresului contemporan?

Sau, treptat, efectele acestuia se răsfrâng şi asupra copiilor, care încep să resimtă partea întunecată a goanei după performanţă?

În cartea sa extrem de actuală, Béatrice Millêtre pune tranşant problema burn-outului în rândul copiilor şi a sensului acestuia: necesitatea de a recunoaşte, atât de-o parte cât şi de alta, că lucrurile nu mai pot continua în acelaşi fel, că sănătatea fizică şi psihică a copilului trebuie să primeze în faţa oricăror alte considerente.

Ea se adresează pe rând părinţilor şi adolescenţilor, arătându-le părinţilor de ce şi cum ar trebui să reducă presiunea pe care o pun asupra fiilor şi fiicelor lor, iar adolescenţilor, cum să o scoată la capăt, atunci când sunt pe punctul de a se împotmoli.

Cu exemple, desene, scheme şi chestionare, scrisă într-un mod cald şi apropiat, această carte constituie un instrument util pentru orice părinte sau viitor părinte, ca şi pentru orice adolescent în căutarea propriei deveniri.

Cuprinsul cărţii: „Burn-outul copiilor“

  • Identificarea reperelor
  • Introducere
    • Arletta, Jules, Paul, Sacha, Élise şi toţi ceilalţi: cine sunt ei?
    • Burn‑out?
  • Motivele clacării
    • Prea mari, prea de timpuriu: megamorfismul
    • Absenţa identităţii
    • Muncă fără rezultate
    • Incomprehensiunea
    • Copii care nu mai sunt decât obiecte ale reuşitei…
    • Copii suprasolicitaţi, subsolicitaţi, prost solicitaţi
    • Prea blânzi
    • Părinţi suprainvestiţi, subinvestiţi, prost investiţi în viaţa copiilor
    • Cu frica în oase
    • Omniprezenţa celorlalţi
    • Incomprehensiunea sistemului
  • Sensul burn‑outului
  • Erorile părinţilor
    • Injoncţiunea paradoxală
    • Credinţele false şi erorile de logică
    • Negarea realităţii şi lipsa spiritului critic
  • Eu, ca părinte, am responsabilitatea de a‑l ajuta pe copilul meu să se vindece şi să nu îl las să clacheze
    • Nu mă culpabilizez
    • Repere pentru a‑mi ajuta copilul
    • Îmi pun câteva întrebări
    • Nu fac „cum face toată lumea“
    • Nicăieri nu este mai bine ca la bunica
    • Sensul vieţii
    • Aveţi încredere în copil
    • Planuri de carieră, planuri himerice
    • A împărtăşi: cuvântul‑cheie
  • Eu, ca tânăr, am datoria să o scot la capăt
    • După ploaie, răsare soarele
    • Sunt tolerant faţă de mine însumi
    • Nu sunt nul/Am calităţi
    • Ruminez la nesfârşit
    • Nu mă culpabilizez
    • Ceilalţi nu sunt nici tăntălăi, nici machiavelici, iar lumea nu este chiar aşa de „neagră“
    • Învăţ să comunic mai bine
    • Sensul vieţii mele
    • Orice alegere este permisă şi toate orizonturile sunt deschise
    • Ce înseamnă să îţi fie bine?
  • Reflectaţi împreună
  • Concluzii