0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărți: Psihologie
  3. Abilitatea de a citi
Carte

Abilitatea de a citi

Abilitatea de a citi. Editura ASCR

Dezvoltare și dificultăți

Autor(i): Kate Cain
Editura: ASCR
Colecţia: Psihologul expert
Anul apariţiei: 2013
Pagini: 334 (16x24 cm)
Preţ: 52,00 Lei
Disponibilitate: STOC EPUIZAT!
Nu ştim dacă şi când mai primim această carte.


Unul dintre cele mai importante manuale despre psihologia cititului, din seria manualelor BPS BLACKWELL, singura serie acreditată integral de Societatea britanică de psihologie.

Lucrarea detaliază componentele abilității de a citi, modul în care se dezvoltă aceasta, dificultățile întâmpinate de anumiți cititori, precum și sugestii de intervenție.

În acest manual, autorul examinează problemele specifice care stau la baza dificultăților de citire și analizează detaliat cazul copiilor cu dislexie ontogenetică și pe acela al copiilor cu comprehensiune ineficientă a textelor citite.

Capitolele finale sunt focalizate pe instruire și intervenție, precum și pe evaluarea citirii în scopuri educaționale, de cercetare și de diagnostic.

Psihologii, cei din domeniul educației și terapeuții vor găsi în această carte un ghid util care demonstrează faptul că există două aspecte importante pentru ca un copil să devină un cititor eficient: dezvoltarea unor abilități eficiente de citire a cuvintelor și abilitatea de a extrage sensul general al unui text.

Cuprinsul cărţii: „Abilitatea de a citi“

  • Prefață
  • Prefață la ediția în limba română
  • Introducere În Studierea Cititului
    • Ce este abilitatea de a citi?
    • Relația dintre limbajul scris și cel vorbit
    • Cum să studiem dezvoltarea cititului și dificultățile de citire
    • Privire de ansamblu asupra cărții
  • CITIREA EFICIENTĂ A CUVINTELOR
    • Citirea cuvintelor: evaluare și surse de variație
    • Modele ale recunoașterii eficiente de cuvinte
  • COMPREHENSIUNEA EFICIENTĂ
    • Ce uităm și ce ne amintim?
    • Coerența locală și globală
    • Modele ale reprezentării textului
  • ÎNVĂȚAREA CITIRII CUVINTELOR
    • Modalități de a citi cuvinte
    • Abilități și cunoștințe care facilitează dezvoltarea citirii cuvintelor
    • Fazele dezvoltării citirii cuvintelor
    • Ce factori contribuie la dezvoltarea abilității de a citi?
  • DEZVOLTAREA COMPREHENSIUNII TEXTELOR CITITE
    • Relațiile dintre citirea cuvintelor, comprehensiunea vorbirii și comprehensiunea citirii
    • Abilități și cunoștințe care facilitează comprehensiunea textelor citite
    • Dezvoltarea comprehensiunii cititului
  • DISLEXIA ONTOGENETICĂ
    • Dislexia ontogenetică: definiții și caracteristici
    • Teorii ale dislexiei
    • O analiză a subtipurilor: sunt toți copiii dislexici la fel sau există tipuri diferite de dislexie?
    • Dislexia pe parcursul vieții: precursori, compensare și consecințe
  • DIFICULTĂȚI ALE COMPREHENSIUNII CITITULUI
    • Ce este comprehensiunea ineficientă a citirii?
    • Sursele eșecului în comprehensiunea discursului
    • Cauzele eșecului în comprehensiunea discursului
    • Consecințele unei comprehensiuni ineficiente a discursului
  • INSTRUIRE ȘI INTERVENȚIE
    • Instruire și intervenții pentru citirea cuvintelor
    • Instruire și intervenții pentru comprehensiunea citirii
    • Sprijinirea și instruirea cu scopul dezvoltării citirii
  • EVALUAREA ABILITĂȚII DE A CITI
    • Aspecte ce țin de evaluare
    • Evaluarea citirii cuvintelor: Ce, când și cum?
    • Evaluarea comprehensiunii textelor citite: Ce, când și cum ?
  • VIZIUNEA SIMPLĂ DESPRE CITIRE: UN CADRU GENERAL PENTRU STUDIEREA DEZVOLTĂRII ABILITĂȚII DE A CITI ȘI A DIFICULTĂȚILOR DE CITIRE
    • Viziunea simplă despre citire: o scurtă prezentare
    • Viziunea simplă despre citire și dezvoltarea abilității de a citi
    • Viziunea simplă despre citire și dificultățile de citire
    • Viziunea simplă despre citire: o evaluare
    • Dezvoltarea citirii și dificultățile de citire: implicații
  • Bibliografie
  • Glosar
  • Index