0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Psihologie
  3. Abilitatea de a citi
Carte

Abilitatea de a citi

Abilitatea de a citi. Editura ASCR
CumpărDetalii carte

Dezvoltare şi dificultăţi

Autor(i): Kate Cain
Editura: ASCR
Colecţia: Psihologul expert
Anul apariţiei: 2013
Pagini: 334 (16x24 cm)
Preţ: 52,00 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

Unul dintre cele mai importante manuale despre psihologia cititului, din seria manualelor BPS BLACKWELL, singura serie acreditată integral de Societatea britanică de psihologie.

Lucrarea detaliază componentele abilităţii de a citi, modul în care se dezvoltă aceasta, dificultăţile întâmpinate de anumiţi cititori, precum şi sugestii de intervenţie.

În acest manual, autorul examinează problemele specifice care stau la baza dificultăţilor de citire şi analizează detaliat cazul copiilor cu dislexie ontogenetică şi pe acela al copiilor cu comprehensiune ineficientă a textelor citite.

Capitolele finale sunt focalizate pe instruire şi intervenţie, precum şi pe evaluarea citirii în scopuri educaţionale, de cercetare şi de diagnostic.

Psihologii, cei din domeniul educaţiei şi terapeuţii vor găsi în această carte un ghid util care demonstrează faptul că există două aspecte importante pentru ca un copil să devină un cititor eficient: dezvoltarea unor abilităţi eficiente de citire a cuvintelor şi abilitatea de a extrage sensul general al unui text.

Cuprinsul cărţii: „Abilitatea de a citi“

  • Prefaţă
  • Prefaţă la ediţia în limba română
  • Introducere În Studierea Cititului
    • Ce este abilitatea de a citi?
    • Relaţia dintre limbajul scris şi cel vorbit
    • Cum să studiem dezvoltarea cititului şi dificultăţile de citire
    • Privire de ansamblu asupra cărţii
  • CITIREA EFICIENTĂ A CUVINTELOR
    • Citirea cuvintelor: evaluare şi surse de variaţie
    • Modele ale recunoaşterii eficiente de cuvinte
  • COMPREHENSIUNEA EFICIENTĂ
    • Ce uităm şi ce ne amintim?
    • Coerenţa locală şi globală
    • Modele ale reprezentării textului
  • ÎNVĂŢAREA CITIRII CUVINTELOR
    • Modalităţi de a citi cuvinte
    • Abilităţi şi cunoştinţe care facilitează dezvoltarea citirii cuvintelor
    • Fazele dezvoltării citirii cuvintelor
    • Ce factori contribuie la dezvoltarea abilităţii de a citi?
  • DEZVOLTAREA COMPREHENSIUNII TEXTELOR CITITE
    • Relaţiile dintre citirea cuvintelor, comprehensiunea vorbirii şi comprehensiunea citirii
    • Abilităţi şi cunoştinţe care facilitează comprehensiunea textelor citite
    • Dezvoltarea comprehensiunii cititului
  • DISLEXIA ONTOGENETICĂ
    • Dislexia ontogenetică: definiţii şi caracteristici
    • Teorii ale dislexiei
    • O analiză a subtipurilor: sunt toţi copiii dislexici la fel sau există tipuri diferite de dislexie?
    • Dislexia pe parcursul vieţii: precursori, compensare şi consecinţe
  • DIFICULTĂŢI ALE COMPREHENSIUNII CITITULUI
    • Ce este comprehensiunea ineficientă a citirii?
    • Sursele eşecului în comprehensiunea discursului
    • Cauzele eşecului în comprehensiunea discursului
    • Consecinţele unei comprehensiuni ineficiente a discursului
  • INSTRUIRE ŞI INTERVENŢIE
    • Instruire şi intervenţii pentru citirea cuvintelor
    • Instruire şi intervenţii pentru comprehensiunea citirii
    • Sprijinirea şi instruirea cu scopul dezvoltării citirii
  • EVALUAREA ABILITĂŢII DE A CITI
    • Aspecte ce ţin de evaluare
    • Evaluarea citirii cuvintelor: Ce, când şi cum?
    • Evaluarea comprehensiunii textelor citite: Ce, când şi cum ?
  • VIZIUNEA SIMPLĂ DESPRE CITIRE: UN CADRU GENERAL PENTRU STUDIEREA DEZVOLTĂRII ABILITĂŢII DE A CITI ŞI A DIFICULTĂŢILOR DE CITIRE
    • Viziunea simplă despre citire: o scurtă prezentare
    • Viziunea simplă despre citire şi dezvoltarea abilităţii de a citi
    • Viziunea simplă despre citire şi dificultăţile de citire
    • Viziunea simplă despre citire: o evaluare
    • Dezvoltarea citirii şi dificultăţile de citire: implicaţii
  • Bibliografie
  • Glosar
  • Index