0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Educaţie
  3. Didactica domeniului experienţial
Carte

Didactica domeniului experienţial

Didactica domeniului experienţial. Editura
CumpărDetalii carte

Limbă şi comunicare

Autor(i): Mariana Norel, Oana Alina Bota
Editura: ASCR
Colecţia: Educaţie
Anul apariţiei: 2012
Pagini: 290 (16x24 cm)
Preţ: 33,00 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

Acesta este un ghid util profesorilor pentru învăţământ preşcolar, educatorilor, studenţilor de la facultăţile de profil şi părinţilor.

Este o sursă de formare şi informare în didactica domeniului experienţial limbă şi comunicare, cu exemple de bună practică valoroase în învăţământului preşcolar.

Carte cuprinde:

  • 22 de modele de proiecte didactice ale unor activităţi integrate pe teme ca jocul didactic, lectura după imagini, povestea creată de copii, activităţi de memorizare incluse în activităţi integrate, proiectare săptămânală a activităţilor instructiv-educative la grupa pregătitoare, proiecte tematice la grupa mare;
  • 32 de imagini ale unor secvenţe din timpul desfăşurării activităţilor proiectate.

Cuprinsul cărţii: „Didactica domeniului experienţial“

  • Cuvânt înainte
  • O posibilă matrice analitică a învăţământului preşcolar
    • Particularităţi ale învăţământului preşcolar
    • Aspecte ale curriculumului pentru învăţământul preşcolar
    • Rolul didacticii domeniului experienţial Limbă şi comunicare
  • Proiectarea didactică: de la concept la demers
    • Abordare teoretică a proiectării didactice
    • Categorii de activităţi specifice învăţământului preşcolar
    • Proiectarea activităţilor integrate
  • Activităţi specifice domeniului experienţial Limbă şi comunicare
    • Activitatea de memorizare
    • Activitatea de convorbire
    • Activitatea de povestire
    • Activitatea de lectură după imagini
    • Jocul didactic
  • Managementul grupei în învăţământul preşcolar
    • Forme de organizare a activităţilor instructiv-educative
    • Metode de predare-învăţare folosite în activităţile de educare a limbajului
    • Rolul mijloacelor didactice în cadrul activităţilor instructiv-educative
  • Evaluarea activităţilor specifice domeniului experienţial Limbă şi comunicare
    • Particularităţi ale evaluării în învăţământul preşcolar
    • Componentele şi formele evaluării
    • Metode de evaluare
    • Rolul proiectelor (tematice) în evaluarea activităţilor specifice domeniului experienţial Limbă şi comunicare
  • Profesorul pentru învăţământ preşcolar/educatoarea – cadru didactic într-un continuu proces de dezvoltare profesională
  • Bibliografie
  • Anexe