0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Educaţie
  3. Intervenţii bazate pe colaborarea familie-şcoală
Carte

Intervenţii bazate pe colaborarea familie-şcoală

Intervenţii bazate pe colaborarea familie-şcoală. Editura ASCR
CumpărDetalii carte

Soluţii fundamentate ştiinţific pentru probleme emoţionale, comportamentale şi şcolare

Autor(i): Gretchen Gimpel Peacock, Brent R. Collett
Editura: ASCR
Colecţia: Educaţie
Anul apariţiei: 2015
Pagini: 232 (21x28 cm)
Preţ: 51,00 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

„Intervenţii bazate pe colaborarea familie-şcoală“ este foarte utilă pentru:

  • psihologi şcolari, cadre didactice, furnizori de servicii educaţionale,
  • specialişti în sănătate mintală din mediul şcolar,
  • specialişti în sănătate publică, specialişti în ştiinţe comportamentale

Cu peste 40 de fişe de lucru care pot fi fotocopiate şi numeroase strategii şi proceduri prezentate pas cu pas, cartea este o resursă utilă pentru rezolvarea multor probleme emoţionale, de comportament şi şcolare ale elevilor, ca şi pentru depăşirea barierelor în colaborarea dintre familie, şcoală şi comunitate şi implicarea părinţilor în mod activ în evaluare şi intervenţie.

Cei mai importanţi adulţi din viaţa unui copil sunt părinţii, deoarece ei petrec mai mult timp cu copiii lor decât oricare alt adult şi au o influenţă enormă asupra dezvoltării sociale, emoţionale şi şcolare a copiilor lor.

De obicei, părinţii îi cunosc mai bine decât oricine altcineva pe copii: în mediul de acasă, în comunitate, în contextul cultural în care locuiesc, le cunosc vulnerabilităţile şi capriciile. Şi totuşi, continuă să fie diferenţe mari între ce se întâmplă la şcoală şi ce se întâmplă acasă pentru copil şi să existe părinţi plasaţi în afara educaţiei copiilor lor.

De aceea, în această carte, sunt explicate strategiile specifice pe care specialiştii în sănătate mintală din mediul şcolar le pot folosi în colaborarea cu părinţii atunci când elaborează strategii pentru a aborda probleme emoţionale, comportamentale şi şcolare ale elevilor din şcoala primară şi gimnazială.

Detalii despre cartea „Intervenţii bazate pe colaborarea familie-şcoală“

În Capitolul I se propun metode de facilitare a colaborării dintre părinţi şi şcoală şi se discută obstacolele care pot apărea în abordarea problemelor într-un parteneriat familie-şcoală-comunitate.

Capitolul al II-lea trece în revistă unele probleme emoţionale, comportamentale şi şcolare întâlnite în mod frecvent la copiii de vârstă şcolară. Se iau în discuţie prevenţia, modelul de practică bazată pe dovezi şi importanţa serviciilor psihologice în şcoală.

Capitolul al III-lea este dedicat evaluării şi utilizării modelului rezolvării de probleme. Se analizează modul în care părinţii sunt implicaţi în procesul de evaluare, pentru a asigura identificarea şi rezolvarea problemelor care apar la copii, prin participarea tuturor persoanelor-cheie din viaţa unui copil.

Capitolele IV-VI prezintă strategii de intervenţie care pot fi folosite în colaborarea cu părinţii pentru a aborda problemele de externalizare (Capitolul al IV-lea), problemele de internalizare (Capitolul al V-lea) şi problemele şcolare (Capitolul al VI-lea).

Cuprinsul cărţii: „Intervenţii bazate pe colaborarea familie-şcoală“

  • Despre autori
  • Prefaţă
  • Lista cu instrumente, proceduri sau programe
  • Lista figurilor, tabelelor şi formularelor
  • Colaborarea cu părinţii
    • Dezvoltarea unei relaţii de colaborare cu familiile
      • Implicarea şi motivarea părinţilor
      • Aspecte practice legate de creşterea gradului de participare
      • Prevenţia şi colaborarea familie-şcoală
      • Obstacolele în colaborarea eficientă
    • Consultarea cu furnizorii din afara şcolii
      • Furnizorii de servicii de sănătate mintală din comunitate
      • Psihiatrii pentru copii şi adolescenţi
      • Pediatrii şi medicii de familie
    • Aspecte etice şi legale în colaborarea familie-şcoală
      • Competenţa
      • Relaţiile profesionale
      • Practica profesională
      • Confidenţialitatea
      • Consimţământul informat
    • Rezumatul capitolului şi obiectivul cărţii
  • Introducere în problemele emoţionale, comportamentale şi de învăţare ale copiilor de vârstă şcolară
    • Aspecte generale vizând problemele frecvente
      • Prevenţia şi intervenţia
    • Programe de învăţare socială şi emoţională
    • Practica susţinută empiric
    • Nevoia de servicii în mediul şcolar
    • Rezumatul capitolului
  • Evaluarea problemelor
    • Evaluarea din perspectiva unui model de rezolvare de probleme
      • Care este problema?
      • De ce există această problemă?
      • Ce ar trebui să se facă pentru a aborda această problemă?
      • A avut intervenţia rezultatele aşteptate?
    • Metode de evaluare
      • Interviurile
      • Observaţiile
      • Scale de evaluare
      • Scale generale de evaluare
      • Scale ale comportamentului adaptativ
      • Instrumente de autoevaluare
      • Analiză funcţională a comportamentului (AFC)
      • Metode de evaluare bazate pe curriculum
      • Măsuri standardizate ale performanţei şcolare
    • Rezumatul capitolului
  • Intervenţii în problemele de externalizare
    • Intervenţii fundamentate ştiinţific pentru problemele de externalizare
      • Trainingul comportamental al părinţilor
      • Alte intervenţii centrate pe familie
      • Intervenţii centrate pe copil
      • Intervenţii în sala de clasă
      • Medicaţia psihiatrică
      • Rezumatul intervenţiilor efectuate asupra problemelor de externalizare
    • Trainingul comportamental al părinţilor
      • Aspecte generale ale trainingului părinţilor
      • Obiective comportamentale/ Aplicaţii adecvate
      • Desfăşurarea trainingului pentru părinţi
      • Obstacole frecvente/ rezolvarea de probleme
    • Rezolvarea colaborativă de probleme
    • Contingenţe centrate pe mediul familial pentru comportamentul şcolar
      • Identificarea obiectivelor comportamentale
      • Monitorizarea comportamentelor
      • Utilizarea sistematică a întăririlor în mediul familial
      • Rezolvarea de probleme
    • Colaborarea cu părinţii în contextul tratamentelor centrate pe copil
      • Aspecte generale ale intervenţiilor de dezvoltare a abilităţilor de rezolvare de probleme
      • Implicarea părinţilor în TARP
    • Colaborarea cu alţi specialişti
      • Trimiterea la consult de specialitate
      • Colaborarea permanentă
    • Rezumatul capitolului
  • Intervenţii în problemele de internalizare
    • Intervenţii fundamentate ştiinţific pentru problemele de internalizare
      • Practica din şcoală susţinută empiric
    • Obiectivele comportamentale şi aplicaţiile adecvate
    • Intervenţii în anxietatea generalizată şi simptomele asociate cu aceasta
      • Identificarea simptomelor anxietăţii
      • Înţelegerea şi abordarea fugii/ a evitării
      • Dezvoltarea comportamentelor de coping
      • Întărirea diferenţiată pentru comportamentele de coping
    • Refuzul şcolar
      • Fuga/ evitarea
      • Obţinerea atenţiei părinţilor/ Întăririle în afara şcolii
    • Mutismul selectiv
    • Depresia la copii/adolescenţi
      • Implicarea părinţilor în rezolvarea de probleme
      • Managementul contingenţelor/ Întărirea pozitivă
      • Abilităţi de comunicare eficientă
    • Prevenţia problemelor de internalizare
      • Identificarea şi etichetarea emoţiilor
      • Coaching-ul emoţional
    • Colaborarea cu alţi specialişti
    • Rezumatul capitolului
  • Intervenţii în problemele şcolare
    • Implicarea părinţilor în procesul de evaluare/ intervenţie
    • Evaluarea funcţiei problemelor şcolare
    • Intervenţii fundamentate ştiinţific în cazul problemelor şcolare
      • Intervenţii elaborate pentru creşterea motivaţiei şcolare
      • Intervenţii care vizează problemele de citire
      • Intervenţii care vizează problemele legate de abilităţile matematice
      • Intervenţii care vizează probleme legate de limbajul scris
    • Intervenţii în efectuarea temelor de casă
    • Rezumatul capitolului
  • Bibliografie
  • Index