0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Psihologie
  3. Intervenţii cognitiv-comportamentale în educaţie
Carte

Intervenţii cognitiv-comportamentale în educaţie

Intervenţii cognitiv-comportamentale în educaţie. Editura
CumpărDetalii carte

Ghid practic

Autor(i): Rosemary B. Mennuti, Ray W. Christner, Arthur Freeman
Editura: ASCR
Colecţia: Educaţie
Anul apariţiei: 2016
Pagini: 672 (16x24 cm)
Preţ: 67,00 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

Aceasta este o lucrare de referinţă pentru profesioniştii din domeniul educaţiei, pentru clinicieni şi pentru studenţii din domeniu.

Ea demonstrează că modelul cognitiv-comportamental este ideal în intervenţiile din mediul şcolar, pentru că răspunde nevoii instituţiilor de învăţământ de a beneficia de servicii de sănătate mintală flexibile şi de scurtă durată.

Modelul cognitiv-comportamental permite desfăşurarea în acelaşi timp a intervenţiilor care se centrează pe factori situaţionali, cognitivi, comportamentali, afectivi şi sociali, inerenţi în multe probleme întâlnite la tineri.

Scrisă de profesionişti vizionari, ale căror texte exprimă tendinţele actuale în intervenţiile cognitiv-comportamentale aplicate în mediul şcolar, această carte prezintă intervenţii fundamentate ştiinţific pentru cele mai frecvente dificultăţi cu care se confruntă tinerii de vârstă şcolară:

Elementul de noutate al acestei ediţii constă în abordarea unor subiecte precum hărţuirea digitală, consultanţa părinţilor şi a cadrelor didactice, practicile de disciplinare pozitivă la nivelul şcolii şi tulburarea bipolară.

Versiunea în limba română este traducerea ediţiei a doua a cărţii COGNITIVE-BEHAVIORAL INTERVENTIONS IN EDUCATIONAL SETTINGS. A Handbook for Practice, editată de Rosemary B. Mennuti, Ray W. Christner, Arthur Freeman. Această ediţie a apărut în anul 2012, la Routledge, Taylor & Francis Group LLC, New York.

Cele 24 de capitole ale cărţii prezintă o descriere clară a fiecărei probleme, o trecere în revistă a suportului empiric pentru tratamentele de orientare cognitiv-comportamentală aplicate în şcoală şi în afara ei, metode de evaluare, o conceptualizare a problemei din perspectiva terapiei cognitiv-comportamentale, intervenţii specifice şi exemple ilustrative de caz.

O altă secţiune descrie implementarea intervenţiilor cognitiv-comportamentale în sistemul şcolar pentru dezvoltarea rezilienţei în context şcolar, consultanţa comportamentală, programele de disciplinare pozitivă implementate la nivel de sistem şcolar, precum şi reacţia în situaţii de criză din şcoală.

Cuprinsul cărţii: „Intervenţii cognitiv-comportamentale în educaţie“

  • Cuvânt înainte
  • Mulţumiri
  • Colaboratori
  • FUNDAMENTE
    • O introducere în terapia cognitiv-comportamentală a tinerilor
    • Implementarea terapiei cognitiv-comportamentale (TCC) în programele de sănătate mintală derulate în instituţiile de învăţământ
    • O perspectivă asupra dezvoltării
    • Aspecte multiculturale ale sănătăţii mintale în instituţiile de învăţământ
    • Intervenţii caracterizate prin deschidere multiculturală în mediul şcolar
    • O conceptualizare de caz cognitiv-comportamentală la copii şi adolescenţi
  • APLICAŢII ALE INTERVENŢIILOR DE TIP COGNITIV-COMPORTAMENTAL ÎN CAZUL UNOR TULBURĂRI SPECIFICE
    • Tulburările de anxietate
    • Intervenţii cognitiv-comportamentale în educaţie
    • Refuzul şcolar
    • Mutismul selectiv
    • Evaluare şi intervenţie din perspectivă cognitiv-comportamentală
    • Depresia
    • Tulburarea bipolară
    • Adolescenţi cu tulburări de comportament alimentar
    • Furie şi agresivitate
    • Hărţuirea şi coerciţia
    • Copii cu tulburări de învăţare
    • Tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenţie
    • Persoane cu dizabilităţi de dezvoltare
    • Autismul
    • Tineri de orientare sexuală lesbiană, gay, bisexuală, transsexuală şi cu identitate sexuală nedefinită
    • Climat şcolar, factori de stres şi intervenţii
    • Copii cu boli cronice
    • Prevenirea abuzului de substanţe
  • APLICAREA INTERVENŢIILOR COGNITIV-COMPORTAMENTALE ÎN CADRUL SISTEMELOR
    • Strategii cognitiv-comportamentale privind consultanţa comportamentală în şcoală
    • Abordări cognitiv-comportamentale faţă de situaţiile de criză din cadrul şcolii
    • Creşterea rezilienţei psihologice în şcoli
    • Încorporarea terapiei cognitiv-comportamentale într-un sistem de disciplinare pozitivă de la nivelul şcolii
    • Promovarea sănătăţii mintale în rândul tuturor copiilor
  • REZUMAT
    • Viitorul intervenţiilor cognitiv-comportamentale aplicate în instituţii de învăţământ
  • Indice