0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărți: Psihologie
  3. Intervenții cognitiv-comportamentale în educație
Carte

Intervenții cognitiv-comportamentale în educație

Intervenții cognitiv-comportamentale în educație. Editura ASCR

Ghid practic

Autor(i): Rosemary B. Mennuti, Ray W. Christner, Arthur Freeman
Editura: ASCR
Colecţia: Educație
Anul apariţiei: 2016
Pagini: 672 (16x24 cm)
Preţ: 78,00 Lei
Disponibilitate: STOC EPUIZAT!
Nu ştim dacă şi când mai primim această carte.


Aceasta este o lucrare de referință pentru profesioniștii din domeniul educației, pentru clinicieni și pentru studenții din domeniu.

Ea demonstrează că modelul cognitiv-comportamental este ideal în intervențiile din mediul școlar, pentru că răspunde nevoii instituțiilor de învățământ de a beneficia de servicii de sănătate mintală flexibile și de scurtă durată.

Modelul cognitiv-comportamental permite desfășurarea în același timp a intervențiilor care se centrează pe factori situaționali, cognitivi, comportamentali, afectivi și sociali, inerenți în multe probleme întâlnite la tineri.

Scrisă de profesioniști vizionari, ale căror texte exprimă tendințele actuale în intervențiile cognitiv-comportamentale aplicate în mediul școlar, această carte prezintă intervenții fundamentate științific pentru cele mai frecvente dificultăți cu care se confruntă tinerii de vârstă școlară:

Elementul de noutate al acestei ediții constă în abordarea unor subiecte precum hărțuirea digitală, consultanța părinților și a cadrelor didactice, practicile de disciplinare pozitivă la nivelul școlii și tulburarea bipolară.

Versiunea în limba română este traducerea ediției a doua a cărții COGNITIVE-BEHAVIORAL INTERVENTIONS IN EDUCATIONAL SETTINGS. A Handbook for Practice, editată de Rosemary B. Mennuti, Ray W. Christner, Arthur Freeman. Această ediție a apărut în anul 2012, la Routledge, Taylor & Francis Group LLC, New York.

Cele 24 de capitole ale cărții prezintă o descriere clară a fiecărei probleme, o trecere în revistă a suportului empiric pentru tratamentele de orientare cognitiv-comportamentală aplicate în școală și în afara ei, metode de evaluare, o conceptualizare a problemei din perspectiva terapiei cognitiv-comportamentale, intervenții specifice și exemple ilustrative de caz.

O altă secțiune descrie implementarea intervențiilor cognitiv-comportamentale în sistemul școlar pentru dezvoltarea rezilienței în context școlar, consultanța comportamentală, programele de disciplinare pozitivă implementate la nivel de sistem școlar, precum și reacția în situații de criză din școală.

Cuprinsul cărţii: „Intervenții cognitiv-comportamentale în educație“

  • Cuvânt înainte
  • Mulțumiri
  • Colaboratori
  • FUNDAMENTE
    • O introducere în terapia cognitiv-comportamentală a tinerilor
    • Implementarea terapiei cognitiv-comportamentale (TCC) în programele de sănătate mintală derulate în instituțiile de învățământ
    • O perspectivă asupra dezvoltării
    • Aspecte multiculturale ale sănătății mintale în instituțiile de învățământ
    • Intervenții caracterizate prin deschidere multiculturală în mediul școlar
    • O conceptualizare de caz cognitiv-comportamentală la copii și adolescenți
  • APLICAȚII ALE INTERVENȚIILOR DE TIP COGNITIV-COMPORTAMENTAL ÎN CAZUL UNOR TULBURĂRI SPECIFICE
    • Tulburările de anxietate
    • Intervenții cognitiv-comportamentale în educație
    • Refuzul școlar
    • Mutismul selectiv
    • Evaluare și intervenție din perspectivă cognitiv-comportamentală
    • Depresia
    • Tulburarea bipolară
    • Adolescenți cu tulburări de comportament alimentar
    • Furie și agresivitate
    • Hărțuirea și coerciția
    • Copii cu tulburări de învățare
    • Tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenție
    • Persoane cu dizabilități de dezvoltare
    • Autismul
    • Tineri de orientare sexuală lesbiană, gay, bisexuală, transsexuală și cu identitate sexuală nedefinită
    • Climat școlar, factori de stres și intervenții
    • Copii cu boli cronice
    • Prevenirea abuzului de substanțe
  • APLICAREA INTERVENȚIILOR COGNITIV-COMPORTAMENTALE ÎN CADRUL SISTEMELOR
    • Strategii cognitiv-comportamentale privind consultanța comportamentală în școală
    • Abordări cognitiv-comportamentale față de situațiile de criză din cadrul școlii
    • Creșterea rezilienței psihologice în școli
    • Încorporarea terapiei cognitiv-comportamentale într-un sistem de disciplinare pozitivă de la nivelul școlii
    • Promovarea sănătății mintale în rândul tuturor copiilor
  • REZUMAT
    • Viitorul intervențiilor cognitiv-comportamentale aplicate în instituții de învățământ
  • Indice