0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Educaţie
  3. Şcoli care învaţă
Carte

Şcoli care învaţă

Şcoli care învaţă. Editura Trei
CumpărDetalii carte

A cincea disciplină aplicată în educaţie

Autor(i): Peter Senge
Editura: Trei
Colecţia: Educaţie şi formare
Anul apariţiei: 2016
Pagini: 536 (16x23 cm)
Preţ: 65,00 Lei
Disponibilitate: în stoc

Celebru teoretician al managementului organizaţional, Peter Senge foloseşte tot ceea ce a învăţat din lumea afacerilor, pentru a optimiza domeniul învăţământului şi al politicilor educaţionale.

Plecând de la modelul celor „cinci discipline“ esenţiale pentru schimbarea la nivel organizaţional (măiestria personală, viziunea împărtăşită, modelele mentale, învăţarea în echipă şi gândirea sistemică), Senge şi colegii săi diagnostichează mai întâi stadiul la care se află sistemul educaţional occidental, rămas în urmă, la nivelul erei industriale, şi neacordat la nevoile actualei societăţi informaţionale.

Cartea propune mai departe o serie de abordări novatoare pentru politicile educaţionale, având ca repere predarea individualizată, adaptarea curriculei la contextul local şi regional şi renunţarea la didactica axată pe memorare şi teste standardizate.

În esenţă, şcolile sunt văzute ca nişte sisteme vii (şi nu ca nişte maşinării), a căror supravieţuire depinde de felul în care profesorii, directorii, inspectorii, elevii şi părinţii lor, dar şi administraţiile locale izbutesc să colaboreze şi să se adapteze la transformările socio-economice din jurul lor.

Peter Senge este unul dintre cei mai influenţi autori contemporani în domeniul schimbării organizaţionale, iar această carte, elaborată împreună cu mari specialişti în educaţie, este destinată nu doar profesorilor şi părinţilor, ci tuturor celor cărora le pasă de educaţie.

Dacă până acum am adus în atenţia cititorilor cărţi despre cum învăţăm la nivel individual, acum mutăm atenţia pe învăţarea la nivel organizaţional, instituţional.

Pentru şcolile care vor să se adapteze provocărilor lumii contemporane, pentru şcolile care vor să afle care sunt cele mai eficiente modalităţi de dezvoltare şi pentru toată comunitatea educaţională care doreşte să dea valoare învăţării, lectura acestei cărţi este un pas necesar.

Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti

Cuprinsul cărţii: „Şcoli care învaţă“

  • Să începem
    • Puncte de reper
      • Un moment întipărit în minte
      • Ideea de şcoală care învaţă
      • Concepţii fundamentale despre învăţarea în organizaţii
      • Cum să citeşti această carte
      • Ce este nou în ediţia revizuită
      • Sistemul educaţional al erei industriale
    • O iniţiere în cele cinci discipline
      • Crearea unui context pentru învăţarea organizaţională
      • Măiestria personală
      • Viziunea împărtăşită
      • Modelele mentale
      • Învăţarea în echipă
      • Gândirea sistemică
      • Eşti mai deştept decât un termostat?
  • Sala de clasă
    • Să deschidem uşa sălii de clasă
      • Cum creăm clase care învaţă
      • Proiectarea unei clase care învaţă
      • „Legal, sigur şi ceva ce îţi doreşti să înveţi“
    • Observându-i pe cei care învaţă
      • Demnitatea copilului
      • Să-i descoperim pe cei care învaţă
        • Depăşirea absurdului
      • Dansăm împreună
      • Ce semnale transmiţi?
    • Practici educaţionale
      • Predarea tensiunii structurale
      • Robert Fritz
      • Metoda „viziunii împărtăşite“ aplicată la clasă
      • Temele pentru acasă: un monstru de temut
      • Evaluarea ca învăţare
      • Evaluare şi responsabilitate
      • Comportamente inteligente
      • Cunoaştere şi putere
    • Conversaţia constructivă
      • Cuvintele de deschidere
      • Prima întâlnire cu noua clasă
      • Reîncadrarea consultărilor părinte–profesor
      • „Nu mânca pizza…“
    • Gândirea sistemică la clasă
      • Studierea pe termen lung a sistemelor
      • Ghid pentru aplicarea la clasă a gândirii sistemice
      • Context şi implicare
      • Competenţe şi capcane
      • Să învăţăm să facem conexiuni
  • Şcoala
    • În pragul şcolii
      • Crearea de şcoli care învaţă
      • Aspectul etic al iniţiativei de şcolarizare
    • Viziunea şcolii
      • Viziunea împărtăşită a şcolii tale
      • Reînnoirea leadershipului educaţional
    • Realitatea curentă
      • Incertitudinea predeterminată
      • Întrebarea de 19 000 de dolari
      • Succesul pentru cei de succes
      • Mutarea poverii
      • Marele joc din liceu
      • Forumul pentru Leadershipul Tinerilor
    • Perfecţionarea profesională
      • Gata cu perfecţionarea didactică făcută în pripă
      • Grupul de studii cognitive
      • A învăţa cum să predai
    • Leadershipul
      • A conduce fără a controla
      • Colegi şi parteneri
      • De la „călăreţul singuratic“ la liderul învăţării: călătoria unui inspector
      • Niciun elev nu e „de aruncat“
      • Crearea unui grup nodal de învăţare
      • „Nu puteţi face asta!“
  • Comunitatea
    • Să păşim către comunitate
      • Cultivarea comunităţilor care învaţă
    • Sustenabilitatea
    • Cetăţeanul sistemic
  • Note
  • Despre autori