ICD-10-CM. Studii de caz pentru viitorii psihologi clinicieni
Probleme psihologice și comportamentale
Autor(i): Jack B. Schaffer, Emil RodolfaEditura: Trei
Colecţia: Psihologie-Psihoterapie
Anul apariţiei: 2019
Pagini: 416 (17x24 cm)
Preţ: 75,00 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile
- Cum poate fi stabilit un diagnostic?
- La ce îi poate folosi psihologului?
- Care este cel mai util sistem de diagnostic – DSM sau ICD?
În cartea de față autorii argumentează că abordarea ICD-10-CM este de mare ajutor psihologului care încearcă să înțeleagă „cine este această persoană cu care lucrez și de ce este ea așa cum este“.
Fiecare capitol oferă un rezumat al clasei de diagnostic, prezintă un caz, descrie procesul de evaluare și diagnosticare conform ICD-10-CM; de asemenea, discută problemele etice ridicate de interacțiunea cu clientul respectiv, prezintă pe scurt modalitățile de a gestiona riscurile asociate cazului respectiv și formulează posibile recomandări, inclusiv prin comentarii despre un posibil plan de tratament, alături de comentarii utile și de profunzime privind procesul de evaluare și de identificare a unui diagnostic diferențial.
Capitolele din această carte acoperă 16 categorii de diagnostic alese pe baza frecvenței lor la persoanele care se prezintă în clinici, precum și pe baza frecvenței lor în literatura de specialitate și în contextul educațional dedicat diagnozei, adică acele diagnostice care se bucură de atenția specialiștilor în momentul prezent.
Cartea este extrem de utilă psihologilor, psihiatrilor, studenților și tuturor celor interesați de psihologia clinică.
Ca masterand sau doctorand, parcurgeți în acest moment etapele necesare pentru obținerea competenței în profesarea psihologiei, proces în care vă vor fi de mare ajutor cursurile de la facultate, stagiile de practică și lucru în supervizare, precum și stagiul postdoctoral.
Cu toate acestea, chiar și după ce terminați programul de studiu și obțineți atestatul de psiholog autonom, este datoria dumneavoastră să continuați procesul de educație continuă.
Educația nu se termină odată cu obținerea diplomei și nici măcar odată cu obținerea atestatului de psiholog autonom, întrucât a vă menține standardul de competență înseamnă un efort pe care trebuie să-l faceți de-a lungul întregii dumneavoastră cariere și vieți. Aceasta este ideea fundamentală de care sperăm să țineți cont atunci când citiți această lucrare.
Competența se dezvoltă și prin acumularea de experiență (abilități) într-o gamă variată de situații. Această varietate de abilități poate duce la creșterea adaptabilității unei persoane și a capacității sale de a se descurca în situații noi și dificile.
Prin urmare, unul dintre mesajele pe care vrem să vi le transmitem este următorul: dezvoltați-vă rețele de sprijin social, atât în mediul profesional, cât și personal, și acumulați diverse experiențe atât ca psihologi, cât și în alte domenii din viața dumneavoastră, iar pe parcurs căutați să obțineți sfaturi și supervizare din partea celor care vă pot ajuta atunci când vă confruntați cu situații ce vă pun la încercare, astfel încât să ieșiți „oțeliți“ din ele, și nu înfrânți.
Cuprinsul cărţii: „ICD-10-CM. Studii de caz pentru viitorii psihologi clinicieni“
- Mulțumiri
- Introducere
- F06.03 Tulburare de dispoziție datorată unei afecțiuni medicale cunoscute
- F10.2 Dependența de alcool
- F20.0 Schizofrenie paranoidă
- F31 Tulburarea bipolară
- F32 Tulburare depresivă majoră, episod unic
- F33 Tulburare depresivă majoră recurentă
- F40.1 Fobia socială
- F41.1 Tulburare de anxietate generalizată
- F43.1 Tulburarea de stres posttraumatic
- F43.2 Tulburări de adaptare
- F45 Tulburarea somatoformă
- F50 Tulburări ale instinctului alimentar
- F52.0 Disfuncția sexuală
- F60.6 Tulburarea de personalitate evitantă/ F60.0 Tulburarea de personalitate paranoidă: Abordări categoriale și dimensionale
- F60.3 Tulburarea de personalitate de tip borderline
- F90.0 Tulburarea activității și atenției
- Despre coordonatori
- Despre autorii capitolelor