0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Afaceri
  3. Cărţi: Antreprenoriat
  4. Crowdsourcing
Carte

Crowdsourcing

Crowdsourcing. Editura Curtea Veche
CumpărDetalii carte

De ce viitorul în afaceri e determinat de puterea maselor

Autor(i): Jeff Howe
Editura: Curtea Veche
Colecţia: Outliers
Anul apariţiei: 2015
Pagini: 264 (14x20 cm)
Preţ: 33,72 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

De ce P&G apelează mereu la amatori entuziaşti, pentru a-şi rezolva dilemele ştiinţifice şi tehnice?

Cum e posibil ca nişte companii atât de diferite, precum iStockphoto şi Threadless, să aibă o mână de angajaţi şi, totuşi, să obţină venituri de milioane de dolari anual?

Şi când au preluat ştafeta nativii digitali?

În SUA s-a constatat că există mai mulţi adolescenţi creatori de conţinut pe internet decât consumatori. Aşadar, se împlineşte previziunea făcută de Alvin Toffler: consumatorii vor dobândi un control mare asupra creării produselor, devenind astfel „prosumatori“.

„Crowdsourcing“ ilustrează felul în care puterea celor mulţi poate fi folosită pentru a face lucruri care erau cândva responsabilitatea celor puţini şi specializaţi.

Jeff Howe arată de ce masele sunt talentate, chibzuite, creative, surprinzătoare şi eficiente. E o chestiune de meritocraţie, unde vârsta sexul, rasa, educaţia şi trecutul profesional nu mai contează. Calitatea muncii contează. Dacă poţi presta un serviciu nou, proiecta un produs inedit sau rezolva o problemă încă nerezolvată, atunci slujba e a ta.

Dar fenomenul de crowdsourcing a declanşat schimbări dramatice în organizarea firmelor, angajarea forţei de muncă şi stilul de viaţă al oamenilor. Pe măsură ce masele se impun prin inovaţie, devine inevitabilă disrupţia faţă de munca tradiţională.

Prin crowdsourcing obţii ceea ce îţi trebuie – mai rapid, mai ieftin, mai inteligent şi mai uşor.

Howe ia la bani mărunţi atât consecinţele pozitive, cât şi pe cele negative ale acestui fascinant fenomen. Apelând la nenumărate informaţii provenite din prima linie a acestei revoluţii profesionale, el scoate la iveală o serie întreagă de poveşti care arată implicaţiile economice, culturale, politice şi de afaceri provocate de crowdsourcing.

„Un ghid captivant şi documentat, pentru noua creativitate colaborativă.“ (Times)

„Un scenariu corporatist bine scris şi bine-venit în vremuri de cumpănă.“ (BusinessWeek)

„Un amestec de afaceri, sociologie, tehnică şi teorie organizaţională.“ (Newsweek)

„Deşi grupurile mici au fost adesea baza înaltei performanţe, Jeff Howe susţine cu argumente puterea unor comunităţi mult mai largi. […] O comunitate potrivită, pentru un stimulent potrivit, poate adesea crea, consolida şi administra cercetări şi iniţiative de afaceri, mai eficient şi mai ieftin decât o întreprindere tradiţională.“ (Michael Useem, profesor de management)

„Dincolo de înţelepciunea mulţimii se află munca mulţimii, o sursă redutabilă şi transformatoare de creativitate şi un motor economic ce sfidează regulile tradiţionale. Cartea lui Jeff Howe […] e pătrunzătoare, amuzantă şi indispensabilă.“ (Steven Levy, jurnalist şi scriitor)

„Jeff Howe explică schimbarea complexă şi vitală din peisajul de afaceri: în următorii câţiva ani, clienţii tăi ar putea deveni colaboratorii (sau competitorii) tăi. Abilitatea autorului de a ţese laolaltă poveşti şi strategii face din Crowdsourcing un îndrumar fermecător şi indispensabil în această lume nouă.“ (Clay Shirky profesor, consultant şi scriitor)