0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Educaţie
  3. Arta şi ştiinţa predării
Carte

Arta şi ştiinţa predării

Arta şi ştiinţa predării. Editura
CumpărDetalii carte

Un cadru cuprinzător pentru o instruire eficientă

Autor(i): Robert J. Marzano
Editura: Trei
Colecţia: Educaţie şi formare
Anul apariţiei: 2015
Pagini: 368 (14x20 cm)
Preţ: 37,57 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

Strategiile moderne de predare sunt clădite pe baze ştiinţifice. Însă a şti când şi pentru cine să le aplici, aceasta reprezintă mai curând o artă care se deprinde în urma examinării atente a fiecărei componente a procesului de instruire.

Folosind o serie de diagrame şi scheme de organizare şi apelând la cercetări de ultimă oră, Marzano stabileşte 10 jaloane ale unei învăţări eficiente, pornind de la obiectivele educaţionale şi structurarea cunoştinţelor şi terminând cu tehnici specifice unui bun management al clasei.

„Ce profesor nu şi-ar dori un răspuns - sau mai multe - la întrebarea: Cum să predăm pentru a genera învăţare? Marzano ne oferă cadrul conceptual şi metodologic al unui model simplu, dar ştiinţific pentru predarea eficientă, dar şi puncte de reper pentru valorificarea unor abilităţi ale profesorului care trec dincolo de procesele standardizate înţelegerea elevului, oferirea suportului pentru învăţare, interacţiunea de calitate etc. Cartea Arta şi ştiinţa predării este una dintre lecturile cu satisfacţie garantată pentru cei care încă mai cred în transformarea oamenilor şi a societăţilor prin educaţie şi învăţare.“ (Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultăţii de Psihologie şi ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti)

Cuprinsul cărţii: „Arta şi ştiinţa predării“

  • Introducere: O întrebare şi un răspuns
  • Cum procedăm pentru a stabili şi comunica obiectivele educaţionale, pentru a monitoriza progresele elevilor şi a aprecia succesele?
  • Cum procedăm pentru a ne ajuta elevii să asimileze noţiuni noi?
  • Ce trebuie să facem pentru a‑i ajuta pe elevi să exerseze şi să aprofundeze conceptele nou‑învăţate?
  • Cum procedăm pentru a ne ajuta elevii să emită şi să testeze ipoteze despre noţiunile noi?
  • Cum procedăm pentru a creşte implicarea elevilor în procesul de învăţare?
  • Cum procedăm pentru a stabili sau impune reguli şi proceduri în clasă?
  • Cum procedăm pentru a identifica şi recunoaşte respectarea sau nerespectarea regulilor şi procedurilor din clasă?
  • Cum procedăm pentru a stabili şi menţine o relaţie eficientă cu elevii?
  • Cum procedăm pentru a comunica aşteptările înalte pe care le avem pentru toţi elevii noştri?
  • Cum procedăm pentru a organiza lecţii eficace într‑o unitate coerentă?
  • Postfaţă
  • Bibliografie