0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărți: Educație
  3. Pedagogii alternative
Carte

Pedagogii alternative

Pedagogii alternative. Editura All
Autor(i): Ion Albulescu
Editura: All
Anul apariţiei: 2014
Pagini: 296 (13x20 cm)
Preţ: 29,90 Lei
Disponibilitate: STOC EPUIZAT!
Nu ştim dacă şi când mai primim această carte.


Cartea „Pedagogii alternative“ oferă o prezentare clară și cuprinzătoare a șase metode pedagogice: Pedagogia Montesorri, Pedagogia Waldorf, Pegadogia curativă, Pedagogia Freinet, Planul Jena, Programul step-by-step.

Fiecare metodă pedagogică este descrisă în câte un capitol.

Astfel, capitolele au o structură elegantă, care urmărește redarea principalelor aspecte legate de respectiva pedagogie. Cartea este deschisă de o introducere și include, la final, concluzii, dar și o bibliografie, utilă, fără doar și poate, pentru oricine ar dori să aprofundeze chestiunile analizate în fiecare capitol.

Conținutul capitolelor este adaptat în funcție de metoda pedagogică descrisă. Concepția pedagogică, perspectiva privind dezvoltarea copilului, metoda sau metodele de predare, învățare și evaluare, relația profesorului (învățătorului) cu elevii sau relația școlii cu părinții sunt printre elementele abordare în cadrul fiecărei pedagogii.

Cartea se ocupă doar de câteva pedagogii alternative dintr-o multitudine de sisteme educative concepute în ultimele secole. Cele șase metode pot fi încadrate în curentul pedagogic „educația nouă“, fiind elaborate în primele decenii ale secolului XX. Ele oferă soluții și concepții diferite privind educația copilului, alternative la modelul clasic, al pedagogului ceh Jan-Amos Comenius (secolul al XVII-lea), care prevede gruparea elevilor pe clase, cu elevi de aproximativ aceeași vârstă, și structurarea conținutului pe discipline, repartizate pe ani de studiu și cicluri.

Autorul încearcă să demonstreze că aceste pedagogii alternative sunt complementare și diversitatea metodelor poate asigura valorificarea calităților elevilor.

Această carte le este destinată studenților care urmează specializări din domeniul „Științele Educației“, dar și cadrelor didactice interesate de teoria și practica alternativelor educaționale întâlnite în țara noastră și, nu în ultimul rând, părinților interesați de un rol mai activ în educarea copiilor lor.

Am căutat să prezentăm în paginile sale concepte de bază, principii de acțiune, strategii și tehnici de lucru specifice, care se pot constitui în repere de gândire și acțiune pedagogică.

Cuprinsul cărţii: „Pedagogii alternative“

  • Cuvânt înainte
  • Pedagogia Montessori
    • Introducere
    • Cunoașterea legilor dezvoltării copilului
    • Înnoirea metodelor de educație
    • Respectarea libertății copilului
    • Materialele didactice și ambianța educațională
    • Organizarea și realizarea activităților
    • Disciplina
    • Concluzii
    • Bibliografie
  • Pedagogia Waldorf
    • Introducere
    • Concepția filosofică și pedagogică a lui Rudolf Steiner
    • Fundamente ale pedagogiei Waldorf
    • Cunoașterea copilului și a legilor copilăriei
    • Repere metodice
    • Predarea și învățarea în epoci
    • Euritmia Ritmul și voința
    • O școală fără manuale și fără note
    • Cursurile artistice și practice
    • Relațiile pedagogice și conducerea clasei de către profesor
    • Conducerea școlii
    • Relația școlii cu părinții
    • Concluzii
    • Bibliografie
  • Pedagogia curativă
    • Introducere
    • Ce este pedagogia curativă?
    • Fundamentele educației în centrele de pedagogie curativă
    • Modalități de recuperare și integrare socială a copiilor deficienți
    • Mediul școlar și relațiile pedagogice
    • Socioterapia
    • Concluzii
    • Bibliografie
  • Pedagogia Freinet
    • Introducere
    • Critica școlii tradiționale
    • Construirea personalității
    • Centrarea pe elev a activității didactice
    • Activitatea personalizată
    • Jocul și munca
    • Tehnicile Freinet
    • Comunicarea și exprimarea
    • Educația pentru reușită școlară
    • Consiliul de cooperare al clasei
    • Disciplina
    • Concluzii
    • Bibliografie
  • Planul Jena
    • Introducere
    • Dezvoltarea copilului în comunitate
    • Orientarea procesului de învățământ
    • Organizarea activităților
    • Planul ritmic de activități
    • Aspecte metodologice
    • Evaluarea elevilor
    • Amenajarea spațiului educațional
    • Relația școlii cu părinții
    • Concluzii
    • Bibliografie
  • Programul step-by-step
    • Introducere
    • Fundamente psiho-pedagogice
    • Caracteristici distinctive
    • Concepte globale în Programul Step‑by‑Step
    • Individualizarea instruirii
    • Debutul activităților zilnice
    • Comportamentul învățătoarei
    • Evaluarea elevilor
    • Participarea familiei la viața școlii
    • Concluzii
    • Bibliografie