0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Educaţie
  3. Pedagogii alternative
Carte

Pedagogii alternative

Pedagogii alternative. Editura All
Detalii carte

Autor(i): Ion Albulescu
Editura: All
Anul apariţiei: 2014
Pagini: 296 (13x20 cm)
Preţ: 29,90 Lei
Disponibilitate: STOC EPUIZAT!
Nu ştim dacă şi când mai primim această carte.


Cartea „Pedagogii alternative“ oferă o prezentare clară şi cuprinzătoare a şase metode pedagogice: Pedagogia Montesorri, Pedagogia Waldorf, Pegadogia curativă, Pedagogia Freinet, Planul Jena, Programul step-by-step.

Fiecare metodă pedagogică este descrisă în câte un capitol.

Astfel, capitolele au o structură elegantă, care urmăreşte redarea principalelor aspecte legate de respectiva pedagogie. Cartea este deschisă de o introducere şi include, la final, concluzii, dar şi o bibliografie, utilă, fără doar şi poate, pentru oricine ar dori să aprofundeze chestiunile analizate în fiecare capitol.

Conţinutul capitolelor este adaptat în funcţie de metoda pedagogică descrisă. Concepţia pedagogică, perspectiva privind dezvoltarea copilului, metoda sau metodele de predare, învăţare şi evaluare, relaţia profesorului (învăţătorului) cu elevii sau relaţia şcolii cu părinţii sunt printre elementele abordare în cadrul fiecărei pedagogii.

Cartea se ocupă doar de câteva pedagogii alternative dintr-o multitudine de sisteme educative concepute în ultimele secole. Cele şase metode pot fi încadrate în curentul pedagogic „educaţia nouă“, fiind elaborate în primele decenii ale secolului XX. Ele oferă soluţii şi concepţii diferite privind educaţia copilului, alternative la modelul clasic, al pedagogului ceh Jan-Amos Comenius (secolul al XVII-lea), care prevede gruparea elevilor pe clase, cu elevi de aproximativ aceeaşi vârstă, şi structurarea conţinutului pe discipline, repartizate pe ani de studiu şi cicluri.

Autorul încearcă să demonstreze că aceste pedagogii alternative sunt complementare şi diversitatea metodelor poate asigura valorificarea calităţilor elevilor.

Această carte le este destinată studenţilor care urmează specializări din domeniul „Ştiinţele Educaţiei“, dar şi cadrelor didactice interesate de teoria şi practica alternativelor educaţionale întâlnite în ţara noastră şi, nu în ultimul rând, părinţilor interesaţi de un rol mai activ în educarea copiilor lor.

Am căutat să prezentăm în paginile sale concepte de bază, principii de acţiune, strategii şi tehnici de lucru specifice, care se pot constitui în repere de gândire şi acţiune pedagogică.

Cuprinsul cărţii: „Pedagogii alternative“

  • Cuvânt înainte
  • Pedagogia Montessori
    • Introducere
    • Cunoaşterea legilor dezvoltării copilului
    • Înnoirea metodelor de educaţie
    • Respectarea libertăţii copilului
    • Materialele didactice şi ambianţa educaţională
    • Organizarea şi realizarea activităţilor
    • Disciplina
    • Concluzii
    • Bibliografie
  • Pedagogia Waldorf
    • Introducere
    • Concepţia filosofică şi pedagogică a lui Rudolf Steiner
    • Fundamente ale pedagogiei Waldorf
    • Cunoaşterea copilului şi a legilor copilăriei
    • Repere metodice
    • Predarea şi învăţarea în epoci
    • Euritmia Ritmul şi voinţa
    • O şcoală fără manuale şi fără note
    • Cursurile artistice şi practice
    • Relaţiile pedagogice şi conducerea clasei de către profesor
    • Conducerea şcolii
    • Relaţia şcolii cu părinţii
    • Concluzii
    • Bibliografie
  • Pedagogia curativă
    • Introducere
    • Ce este pedagogia curativă?
    • Fundamentele educaţiei în centrele de pedagogie curativă
    • Modalităţi de recuperare şi integrare socială a copiilor deficienţi
    • Mediul şcolar şi relaţiile pedagogice
    • Socioterapia
    • Concluzii
    • Bibliografie
  • Pedagogia Freinet
    • Introducere
    • Critica şcolii tradiţionale
    • Construirea personalităţii
    • Centrarea pe elev a activităţii didactice
    • Activitatea personalizată
    • Jocul şi munca
    • Tehnicile Freinet
    • Comunicarea şi exprimarea
    • Educaţia pentru reuşită şcolară
    • Consiliul de cooperare al clasei
    • Disciplina
    • Concluzii
    • Bibliografie
  • Planul Jena
    • Introducere
    • Dezvoltarea copilului în comunitate
    • Orientarea procesului de învăţământ
    • Organizarea activităţilor
    • Planul ritmic de activităţi
    • Aspecte metodologice
    • Evaluarea elevilor
    • Amenajarea spaţiului educaţional
    • Relaţia şcolii cu părinţii
    • Concluzii
    • Bibliografie
  • Programul step-by-step
    • Introducere
    • Fundamente psiho-pedagogice
    • Caracteristici distinctive
    • Concepte globale în Programul Step‑by‑Step
    • Individualizarea instruirii
    • Debutul activităţilor zilnice
    • Comportamentul învăţătoarei
    • Evaluarea elevilor
    • Participarea familiei la viaţa şcolii
    • Concluzii
    • Bibliografie