0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărți: Educație
  3. Teorii contemporane ale învățării
Carte

Teorii contemporane ale învățării

Teorii contemporane ale învățării. Editura Trei
Autor(i): Knud Illeris
Editura: Trei
Colecţia: Educație și formare
Anul apariţiei: 2014
Pagini: 424 (14x20 cm)
Preţ: 47,20 Lei
Disponibilitate: STOC EPUIZAT!
Nu ştim dacă şi când mai primim această carte.


16 somități din științele educației își prezintă cele mai inovatoare cadre teoretice și cele mai influente contribuții din domenii precum achiziția conținuturilor, dezvoltarea umană sau studiul cultural și social al procesului învățării.

Cu un accent aparte pus pe instruirea continuă, dar și pe natura experiențială și transformativă a învățării, textele din această carte familiarizează profesorii și cercetătorii cu cele mai proaspete idei și curente din teoriile educației.

Dintre autorii de referință prezenți în această antologie nu lipsesc Howard Gardner, Jerome Bruner, Peter Jarvis, Etienne Wenger, Jack Mezirow ș.a.

„Învățarea e «treaba» tuturor: profesori și elevi din sistemul de educație, adulți angajați în procese de formare profesională, manageri conștienți de avantajul comparativ dat de excelența și creativitatea angajaților, consultanți în procese de învățare (traineri, mentori, consilieri).

Knud Illeris ne pune la dispoziție o selecție excepțională de autori de mare prestigiu și texte fundamentale care au marcat înțelegerea pe care o avem azi cu privire la procesele de învățare. Un motiv în plus să «luăm de bună» această carte este că ilustrează perspectiva unui autor scandinav, iar sistemele de educație și formare de acolo reușesc să îmbine cel mai bine performanța în învățare cu fericirea și starea de bine.“ (Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, coordonatorul colecției „Educație și formare“, decanul Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București)

Cuprinsul cărţii: „Teorii contemporane ale învățării“

  • Introducere la colecția „Educație și formare“
  • Introducere
  • O înțelegere cuprinzătoare a învățării umane, Knud Illeris
  • Cum înveți să fii o persoană în societate: învățând să fiu eu, Peter Jarvis
  • Cum se transformă „forma“? O abordare a învățării transformative din perspectiva constructivistă a dezvoltării umane, Robert Kegan
  • Învățarea prin expansiune: spre o reconceptualizare a învățării bazată pe teoria activității, Yrjö Engeström
  • Pragmatismul: o teorie a învățării pentru viitor, Bente Elkjaer
  • O privire de ansamblu asupra învățării transformatoare, Jack Mezirow
  • Abordări multiple ale cunoașterii, Howard Gardner
  • Învățarea biografică în cadrul noului discurs despre învățarea continuă, Peter Alheit
  • Ciclurile vieții și ciclurile învățării, John Heron
  • Învățarea continuă ca o tehnică a sinelui, Mark Tennant
  • Cultură, minte și educație, Jerome Bruner
  • Experiență, pedagogie și practici sociale, Robin Usher
  • „Probleme normale de învățare“ ale tinerilor: în contextul convingerilor culturale implicite, Thomas Ziehe
  • Practica învățării, Jean Lave
  • O teorie socială a învățării, Etienne Wenger
  • Învățarea tranzițională și consilierea reflexivă pentru carieră: a învăța pentru a te angaja, Danny Wildemeersch și Veerle Stroobants