0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Educaţie
  3. Teorii contemporane ale învăţării
Carte

Teorii contemporane ale învăţării

Teorii contemporane ale învăţării. Editura Trei
CumpărDetalii carte

Autor(i): Knud Illeris
Editura: Trei
Colecţia: Educaţie şi formare
Anul apariţiei: 2014
Pagini: 424 (14x20 cm)
Preţ: 47,20 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

16 somităţi din ştiinţele educaţiei îşi prezintă cele mai inovatoare cadre teoretice şi cele mai influente contribuţii din domenii precum achiziţia conţinuturilor, dezvoltarea umană sau studiul cultural şi social al procesului învăţării.

Cu un accent aparte pus pe instruirea continuă, dar şi pe natura experienţială şi transformativă a învăţării, textele din această carte familiarizează profesorii şi cercetătorii cu cele mai proaspete idei şi curente din teoriile educaţiei.

Dintre autorii de referinţă prezenţi în această antologie nu lipsesc Howard Gardner, Jerome Bruner, Peter Jarvis, Etienne Wenger, Jack Mezirow ş.a.

„Învăţarea e «treaba» tuturor: profesori şi elevi din sistemul de educaţie, adulţi angajaţi în procese de formare profesională, manageri conştienţi de avantajul comparativ dat de excelenţa şi creativitatea angajaţilor, consultanţi în procese de învăţare (traineri, mentori, consilieri).

Knud Illeris ne pune la dispoziţie o selecţie excepţională de autori de mare prestigiu şi texte fundamentale care au marcat înţelegerea pe care o avem azi cu privire la procesele de învăţare. Un motiv în plus să «luăm de bună» această carte este că ilustrează perspectiva unui autor scandinav, iar sistemele de educaţie şi formare de acolo reuşesc să îmbine cel mai bine performanţa în învăţare cu fericirea şi starea de bine.“ (Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, coordonatorul colecţiei „Educaţie şi formare“, decanul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti)

Cuprinsul cărţii: „Teorii contemporane ale învăţării“

  • Introducere la colecţia „Educaţie şi formare“
  • Introducere
  • O înţelegere cuprinzătoare a învăţării umane, Knud Illeris
  • Cum înveţi să fii o persoană în societate: învăţând să fiu eu, Peter Jarvis
  • Cum se transformă „forma“? O abordare a învăţării transformative din perspectiva constructivistă a dezvoltării umane, Robert Kegan
  • Învăţarea prin expansiune: spre o reconceptualizare a învăţării bazată pe teoria activităţii, Yrjö Engeström
  • Pragmatismul: o teorie a învăţării pentru viitor, Bente Elkjaer
  • O privire de ansamblu asupra învăţării transformatoare, Jack Mezirow
  • Abordări multiple ale cunoaşterii, Howard Gardner
  • Învăţarea biografică în cadrul noului discurs despre învăţarea continuă, Peter Alheit
  • Ciclurile vieţii şi ciclurile învăţării, John Heron
  • Învăţarea continuă ca o tehnică a sinelui, Mark Tennant
  • Cultură, minte şi educaţie, Jerome Bruner
  • Experienţă, pedagogie şi practici sociale, Robin Usher
  • „Probleme normale de învăţare“ ale tinerilor: în contextul convingerilor culturale implicite, Thomas Ziehe
  • Practica învăţării, Jean Lave
  • O teorie socială a învăţării, Etienne Wenger
  • Învăţarea tranziţională şi consilierea reflexivă pentru carieră: a învăţa pentru a te angaja, Danny Wildemeersch şi Veerle Stroobants