0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărți: Dezvoltare personală
  3. Cărți: Creșterea copiilor
  4. Nevoile esențiale ale copiilor
Carte

Nevoile esențiale ale copiilor

Nevoile esențiale ale copiilor. Editura Trei
Cumpăr
Autor(i): T. Berry Brazelton, Dr. Stanley I. Greenspan,
Editura: Trei
Colecţia: Psihologia pentru toți
Anul apariţiei: 2013
Pagini: 336 (13x20 cm)
Preţ: 33,72 Lei
Disponibilitate: în stoc

De ce au nevoie cu adevărat bebelușii și copiii mici? În această carte, autorii definesc ceea ce fiecare copil trebuie să primească în primii ani de viață. Ei abordează problema îngrijirilor și tipurilor de interacțiuni care trebuie să existe între copiii mici și părinții sau persoanele care îi îngrijesc: creșele cu program normal sau săptămânal, în care educatoarele și îngrijitoarele lucrează în schimburi, îngrijirea de grup, îngrijirea de către bone sau alte persoane, adopția.

Acestei nevoi primordiale i se adaugă altele, la fel de importante: nevoia de protecție fizică, siguranță și ordine, nevoia de experiențe care să se adapteze diferențelor individuale, de experiențe de dezvoltare adecvate, nevoia de stabilire a limitelor, de structură și așteptări, precum și nevoia de a trăi într-o comunitate stabilă și suportivă, cu o continuitate culturală.

Cu o îngrijire adaptată la diferențele individuale, mulți copii născuți chiar și cu deficiențe grave se pot dezvolta mai bine decât ar fi de așteptat.

Într-o analiză recentă a peste 200 de copii diagnosticați cu afecțiuni din spectrul autist, majoritatea s-au bucurat de o îmbunătățire semnificativă a funcționării psihice și emoționale atunci când părinții lor și o echipă de terapeuți au reușit să abordeze diferențele individuale și să descopere „cheile“ potrivite. Această realizare arată că trăsăturile fiziologice în sine nu limitează sau nu definesc neapărat potențialul unui copil.

Toți părinții vor să știe dacă bebelușul lor se dezvoltă bine și ce să facă dacă există dificultăți.

Sunt suficiente vechile repere ajutătoare, precum luarea în greutate, realizările motorii semnificative (statul în șezut, mersul de-a bușilea și mersul) și unele realizări semnificative cognitive și de limbaj (de exemplu, emiterea de sunete și apoi articularea de cuvinte)?

În prezent, putem să facem mai mult. Putem să monitorizăm în același timp dezvoltarea intelectuală, socială și emoțională a bebelușului și să depistăm dificultățile de dezvoltare, de învățare și de comportament mai devreme ca niciodată.