0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărți: Educație
  3. Intervenții bazate pe colaborarea familie-școală
Carte
Datorită unei operațiuni de mentenanță și îmbunătățire a siteului,
în următoarele ore comenzile se pot face doar telefonic
la numărul de telefon din antetul paginii.

Vă așteptăm cu drag
și vă mulțumim pentru înțelegere!_

Intervenții bazate pe colaborarea familie-școală

Intervenții bazate pe colaborarea familie-școală. Editura ASCR
Cumpăr

Soluții fundamentate științific pentru probleme emoționale, comportamentale și școlare

Autor(i): Gretchen Gimpel Peacock, Brent R. Collett
Editura: ASCR
Colecţia: Educație
Anul apariţiei: 2015
Pagini: 232 (21x28 cm)
Preţ: 51,00 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

„Intervenții bazate pe colaborarea familie-școală“ este foarte utilă pentru:

  • psihologi școlari, cadre didactice, furnizori de servicii educaționale,
  • specialiști în sănătate mintală din mediul școlar,
  • specialiști în sănătate publică, specialiști în științe comportamentale

Cu peste 40 de fișe de lucru care pot fi fotocopiate și numeroase strategii și proceduri prezentate pas cu pas, cartea este o resursă utilă pentru rezolvarea multor probleme emoționale, de comportament și școlare ale elevilor, ca și pentru depășirea barierelor în colaborarea dintre familie, școală și comunitate și implicarea părinților în mod activ în evaluare și intervenție.

Cei mai importanți adulți din viața unui copil sunt părinții, deoarece ei petrec mai mult timp cu copiii lor decât oricare alt adult și au o influență enormă asupra dezvoltării sociale, emoționale și școlare a copiilor lor.

De obicei, părinții îi cunosc mai bine decât oricine altcineva pe copii: în mediul de acasă, în comunitate, în contextul cultural în care locuiesc, le cunosc vulnerabilitățile și capriciile. Și totuși, continuă să fie diferențe mari între ce se întâmplă la școală și ce se întâmplă acasă pentru copil și să existe părinți plasați în afara educației copiilor lor.

De aceea, în această carte, sunt explicate strategiile specifice pe care specialiștii în sănătate mintală din mediul școlar le pot folosi în colaborarea cu părinții atunci când elaborează strategii pentru a aborda probleme emoționale, comportamentale și școlare ale elevilor din școala primară și gimnazială.

Detalii despre cartea „Intervenții bazate pe colaborarea familie-școală“

În Capitolul I se propun metode de facilitare a colaborării dintre părinți și școală și se discută obstacolele care pot apărea în abordarea problemelor într-un parteneriat familie-școală-comunitate.

Capitolul al II-lea trece în revistă unele probleme emoționale, comportamentale și școlare întâlnite în mod frecvent la copiii de vârstă școlară. Se iau în discuție prevenția, modelul de practică bazată pe dovezi și importanța serviciilor psihologice în școală.

Capitolul al III-lea este dedicat evaluării și utilizării modelului rezolvării de probleme. Se analizează modul în care părinții sunt implicați în procesul de evaluare, pentru a asigura identificarea și rezolvarea problemelor care apar la copii, prin participarea tuturor persoanelor-cheie din viața unui copil.

Capitolele IV-VI prezintă strategii de intervenție care pot fi folosite în colaborarea cu părinții pentru a aborda problemele de externalizare (Capitolul al IV-lea), problemele de internalizare (Capitolul al V-lea) și problemele școlare (Capitolul al VI-lea).

Cuprinsul cărţii: „Intervenții bazate pe colaborarea familie-școală“

  • Despre autori
  • Prefață
  • Lista cu instrumente, proceduri sau programe
  • Lista figurilor, tabelelor și formularelor
  • Colaborarea cu părinții
    • Dezvoltarea unei relații de colaborare cu familiile
      • Implicarea și motivarea părinților
      • Aspecte practice legate de creșterea gradului de participare
      • Prevenția și colaborarea familie-școală
      • Obstacolele în colaborarea eficientă
    • Consultarea cu furnizorii din afara școlii
      • Furnizorii de servicii de sănătate mintală din comunitate
      • Psihiatrii pentru copii și adolescenți
      • Pediatrii și medicii de familie
    • Aspecte etice și legale în colaborarea familie-școală
      • Competența
      • Relațiile profesionale
      • Practica profesională
      • Confidențialitatea
      • Consimțământul informat
    • Rezumatul capitolului și obiectivul cărții
  • Introducere în problemele emoționale, comportamentale și de învățare ale copiilor de vârstă școlară
    • Aspecte generale vizând problemele frecvente
      • Prevenția și intervenția
    • Programe de învățare socială și emoțională
    • Practica susținută empiric
    • Nevoia de servicii în mediul școlar
    • Rezumatul capitolului
  • Evaluarea problemelor
    • Evaluarea din perspectiva unui model de rezolvare de probleme
      • Care este problema?
      • De ce există această problemă?
      • Ce ar trebui să se facă pentru a aborda această problemă?
      • A avut intervenția rezultatele așteptate?
    • Metode de evaluare
      • Interviurile
      • Observațiile
      • Scale de evaluare
      • Scale generale de evaluare
      • Scale ale comportamentului adaptativ
      • Instrumente de autoevaluare
      • Analiză funcțională a comportamentului (AFC)
      • Metode de evaluare bazate pe curriculum
      • Măsuri standardizate ale performanței școlare
    • Rezumatul capitolului
  • Intervenții în problemele de externalizare
    • Intervenții fundamentate științific pentru problemele de externalizare
      • Trainingul comportamental al părinților
      • Alte intervenții centrate pe familie
      • Intervenții centrate pe copil
      • Intervenții în sala de clasă
      • Medicația psihiatrică
      • Rezumatul intervențiilor efectuate asupra problemelor de externalizare
    • Trainingul comportamental al părinților
      • Aspecte generale ale trainingului părinților
      • Obiective comportamentale/ Aplicații adecvate
      • Desfășurarea trainingului pentru părinți
      • Obstacole frecvente/ rezolvarea de probleme
    • Rezolvarea colaborativă de probleme
    • Contingențe centrate pe mediul familial pentru comportamentul școlar
      • Identificarea obiectivelor comportamentale
      • Monitorizarea comportamentelor
      • Utilizarea sistematică a întăririlor în mediul familial
      • Rezolvarea de probleme
    • Colaborarea cu părinții în contextul tratamentelor centrate pe copil
      • Aspecte generale ale intervențiilor de dezvoltare a abilităților de rezolvare de probleme
      • Implicarea părinților în TARP
    • Colaborarea cu alți specialiști
      • Trimiterea la consult de specialitate
      • Colaborarea permanentă
    • Rezumatul capitolului
  • Intervenții în problemele de internalizare
    • Intervenții fundamentate științific pentru problemele de internalizare
      • Practica din școală susținută empiric
    • Obiectivele comportamentale și aplicațiile adecvate
    • Intervenții în anxietatea generalizată și simptomele asociate cu aceasta
      • Identificarea simptomelor anxietății
      • Înțelegerea și abordarea fugii/ a evitării
      • Dezvoltarea comportamentelor de coping
      • Întărirea diferențiată pentru comportamentele de coping
    • Refuzul școlar
      • Fuga/ evitarea
      • Obținerea atenției părinților/ Întăririle în afara școlii
    • Mutismul selectiv
    • Depresia la copii/adolescenți
      • Implicarea părinților în rezolvarea de probleme
      • Managementul contingențelor/ Întărirea pozitivă
      • Abilități de comunicare eficientă
    • Prevenția problemelor de internalizare
      • Identificarea și etichetarea emoțiilor
      • Coaching-ul emoțional
    • Colaborarea cu alți specialiști
    • Rezumatul capitolului
  • Intervenții în problemele școlare
    • Implicarea părinților în procesul de evaluare/ intervenție
    • Evaluarea funcției problemelor școlare
    • Intervenții fundamentate științific în cazul problemelor școlare
      • Intervenții elaborate pentru creșterea motivației școlare
      • Intervenții care vizează problemele de citire
      • Intervenții care vizează problemele legate de abilitățile matematice
      • Intervenții care vizează probleme legate de limbajul scris
    • Intervenții în efectuarea temelor de casă
    • Rezumatul capitolului
  • Bibliografie
  • Index