0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărți: Afaceri
  3. Cărți: Management
  4. Manager contra curentului
Carte

Manager contra curentului

Manager contra curentului. Editura All
Cumpăr

Ce fac marii manageri altfel decât ceilalți

Autor(i): Marcus Buckingham, Curt Coffman
Editura: All
Colecţia: Seria Gallup
Anul apariţiei: 2007
Pagini: 240 (13x20 cm)
Preţ: 39,90 Lei
Disponibilitate: în stoc

Interviuri aprofundate, inițiate de Gallup Organization cu mai mult de 80.000 de manageri din peste 400 de companii – cel mai extins studiu de gen, realizat vreodată.

Cei mai mari manageri din lume par să aibă prea puține lucruri în comun. Ei sunt diferiți ca sex, vârstă și rasă. Folosesc stiluri foarte diferite și au țeluri distincte. Și totuși, în ciuda diferențelor dintre ei, marii manageri au o trăsătură comună: nu se feresc să încalce toate regulile considerate sacre de managementul tradițional. Ei nu cred că, beneficiind de o pregătire corespunzătoare, o persoană poate realiza orice și-ar propune. Nu încearcă să-i ajute pe oameni să-și depășească slăbiciunile. Nu iau în seamă deloc regula de aur. Dimpotrivă, chiar au angajați favoriți. Această carte extraordinară explică de ce fac toate acestea.

Marcus Buckingham și Curt Coffman de la Gallup Organization prezintă rezultatele remarcabile ale studiului aprofundat pe care l-au făcut asupra unor manageri aflați într-o mare diversitate de situații. Unii erau în poziții de vârf. Alții erau simpli supervizori. Unii lucrau în companii aflate pe lista Fortune 500, alții aveau funcții cheie în mici companii. Indiferent de poziția lor, managerii asupra cărora s-a concentrat studiul Gallup au fost invariabil cei care excelau în transformarea în performanță a talentului fiecărui angajat.

Pe restrânsa piață a muncii de astăzi, companiile se întrec în a-i găsi și a-i păstra pe cei mai buni angajați, răsplătindu-i cu bani, beneficii, promovări și stagii de instruire. Dar aceste eforturi bine intenționate omit adesea esențialul. Cheia atragerii și păstrării angajaților talentați este managerul aflat în „prima linie“, adică în contact direct cu aceștia. Oricât de generos ar fi salariul și oricât de celebru stagiul de pregătire, o companie care duce lipsă de manageri „în prima linie“ va avea de suferit.

Buckingham și Coffman explică modul în care cei mai buni manageri aleg un angajat mai degrabă în funcție de talent, decât în funcție de pricepere sau experiență; felul în care acești manageri definesc așteptările legate de fiecare angajat, stabilind mai degrabă rezultatele de atins, decât pașii de urmat; modul în care își motivează oamenii, stimulând punctele forte unice ale fiecăruia, în loc de a încerca să le amelioreze slăbiciunile și, în sfârșit, felul în care marii manageri sprijină dezvoltarea cuiva, ajutându-l să-și găsească locul potrivit, nu neapărat să urce pe treapta următoare a carierei.

Și, poate cel mai important lucru este faptul că, din acest studiu care inițial a generat mii de întrebări diferite pentru a sonda opinia angajaților, au rezultat douăsprezece întrebări simple care reușesc să distingă departamentele cele mai puternice ale unei companii de restul departamentelor.

Cartea de față este prima care prezintă acest fundamental instrument de măsurare și care demonstrează legătură între opiniile angajaților și productivitate, profit, satisfacția clienților și rata profitului.