0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Afaceri
  3. Cărţi: Management
  4. Manager contra curentului
Carte

Manager contra curentului

Manager contra curentului. Editura All
CumpărDetalii carte

Ce fac marii manageri altfel decât ceilalţi

Autor(i): Marcus Buckingham, Curt Coffman
Editura: All
Colecţia: Seria Gallup
Anul apariţiei: 2007
Pagini: 240 (13x20 cm)
Preţ: 39,90 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

Interviuri aprofundate, iniţiate de Gallup Organization cu mai mult de 80.000 de manageri din peste 400 de companii – cel mai extins studiu de gen, realizat vreodată.

Cei mai mari manageri din lume par să aibă prea puţine lucruri în comun. Ei sunt diferiţi ca sex, vârstă şi rasă. Folosesc stiluri foarte diferite şi au ţeluri distincte. Şi totuşi, în ciuda diferenţelor dintre ei, marii manageri au o trăsătură comună: nu se feresc să încalce toate regulile considerate sacre de managementul tradiţional. Ei nu cred că, beneficiind de o pregătire corespunzătoare, o persoană poate realiza orice şi-ar propune. Nu încearcă să-i ajute pe oameni să-şi depăşească slăbiciunile. Nu iau în seamă deloc regula de aur. Dimpotrivă, chiar au angajaţi favoriţi. Această carte extraordinară explică de ce fac toate acestea.

Marcus Buckingham şi Curt Coffman de la Gallup Organization prezintă rezultatele remarcabile ale studiului aprofundat pe care l-au făcut asupra unor manageri aflaţi într-o mare diversitate de situaţii. Unii erau în poziţii de vârf. Alţii erau simpli supervizori. Unii lucrau în companii aflate pe lista Fortune 500, alţii aveau funcţii cheie în mici companii. Indiferent de poziţia lor, managerii asupra cărora s-a concentrat studiul Gallup au fost invariabil cei care excelau în transformarea în performanţă a talentului fiecărui angajat.

Pe restrânsa piaţă a muncii de astăzi, companiile se întrec în a-i găsi şi a-i păstra pe cei mai buni angajaţi, răsplătindu-i cu bani, beneficii, promovări şi stagii de instruire. Dar aceste eforturi bine intenţionate omit adesea esenţialul. Cheia atragerii şi păstrării angajaţilor talentaţi este managerul aflat în „prima linie“, adică în contact direct cu aceştia. Oricât de generos ar fi salariul şi oricât de celebru stagiul de pregătire, o companie care duce lipsă de manageri „în prima linie“ va avea de suferit.

Buckingham şi Coffman explică modul în care cei mai buni manageri aleg un angajat mai degrabă în funcţie de talent, decât în funcţie de pricepere sau experienţă; felul în care aceşti manageri definesc aşteptările legate de fiecare angajat, stabilind mai degrabă rezultatele de atins, decât paşii de urmat; modul în care îşi motivează oamenii, stimulând punctele forte unice ale fiecăruia, în loc de a încerca să le amelioreze slăbiciunile şi, în sfârşit, felul în care marii manageri sprijină dezvoltarea cuiva, ajutându-l să-şi găsească locul potrivit, nu neapărat să urce pe treapta următoare a carierei.

Şi, poate cel mai important lucru este faptul că, din acest studiu care iniţial a generat mii de întrebări diferite pentru a sonda opinia angajaţilor, au rezultat douăsprezece întrebări simple care reuşesc să distingă departamentele cele mai puternice ale unei companii de restul departamentelor.

Cartea de faţă este prima care prezintă acest fundamental instrument de măsurare şi care demonstrează legătură între opiniile angajaţilor şi productivitate, profit, satisfacţia clienţilor şi rata profitului.