Prieteni buni, dușmani aprigi
Să înțelegem viața socială a copiilor
Autor(i): Dr. Michael Thompson, Catherine O’Neill Grace, Dr. Lawrence J. Cohen,Editura: Herald
Colecţia: Parentaj
Anul apariţiei: 2014
Pagini: 368 (13x20 cm)
Preţ: 39,00 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile
În stilul său plin de sensibilitate și cu capacitatea sa deosebită de a pătrunde în lumea intimă a copiilor, Dr. Michael Thompson, alături de colaboratorii săi, Dr. Lawrence Cohen și Catherine O’Neill Grace, a descris în această carte modul în care evoluează abilitățile sociale ale copiilor și interacțiunea dintre ei.
El vorbește despre lumea socială în care copiii își formează personalitatea, își confirmă unii altora abilitățile și calitățile, își oferă suport și confort emoțional, despre nevoia lor profundă de prieteni, despre rivalități și agresivitate.
Primele cărămizi ale capacității copilului de a socializa sunt puse de părinți în primii ani de viață, în mod paradoxal, în cele mai intime momente ale relației dintre ei.
În prieteniile lor cele mai apropiate copiii reiau modelul de atașament pe care l-au construit cu adulții din viața lor în acești ani.
Însă în grupul social, copiii trec prin faze succesive de explorare și înțelegere a regulilor, exersare a puterii sociale, și prin aceasta inclusiv a cruzimii, prin căutări de sine, descoperirea sexualității și relații romantice.
Copiii își sunt unii altora cei mai buni prieteni și cei mai aprigi dușmani. Își știu slăbiciunile și își măsoară forțele, se evaluează în permanență pe ei înșiși după standardele grupului și îi judecă pe ceilalți, chiar și pe adulți, conform regulilor nescrise perpetuate de acesta.
Între aceste păgâni se ascunde o mărturie caldă a celor mai semnificative momente din viața socială a copiilor. Autorii vorbesc despre a avea încredere în abilitățile copiilor noștri de a negocia situații dificile, dar și despre nevoia de a le fi aproape și permanent conectați la viața lor emoțională, sesizând și intervenind în momentele de criză.
Cartea privește și spre școli și profesori și îndeamnă la proactivitate, empatie și căldura umană: adevărata siguranță este psihologică și emoțională și aceasta nu e oferită de camerele de supraveghere și agenții de pază postați la intrare.
Înțelegând viața socială a copiilor, modul în care emerge și evoluează, vom putea oferi copiilor confortul emoțional necesar stabilirii unor relații autentice de prietenie și respect reciproc și vom crește copii sociabili, abili și empatici.