0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Dezvoltare personală
  3. Cărţi: Creşterea copiilor
  4. Prieteni buni, duşmani aprigi
Carte

Prieteni buni, duşmani aprigi

Prieteni buni, duşmani aprigi. Editura Herald
CumpărDetalii carte

Să înţelegem viaţa socială a copiilor

Autor(i): Dr. Michael Thompson, Catherine O`Neill Grace, Dr. Lawrence J. Cohen
Editura: Herald
Colecţia: Parentaj
Anul apariţiei: 2014
Pagini: 368 (13x20 cm)
Preţ: 39,00 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

În stilul său plin de sensibilitate şi cu capacitatea sa deosebită de a pătrunde în lumea intimă a copiilor, Dr. Michael Thompson, alături de colaboratorii săi, Dr. Lawrence Cohen şi Catherine O`Neill Grace, a descris în această carte modul în care evoluează abilităţile sociale ale copiilor şi interacţiunea dintre ei.

El vorbeşte despre lumea socială în care copiii îşi formează personalitatea, îşi confirmă unii altora abilităţile şi calităţile, îşi oferă suport şi confort emoţional, despre nevoia lor profundă de prieteni, despre rivalităţi şi agresivitate.

Primele cărămizi ale capacităţii copilului de a socializa sunt puse de părinţi în primii ani de viaţă, în mod paradoxal, în cele mai intime momente ale relaţiei dintre ei.

În prieteniile lor cele mai apropiate copiii reiau modelul de ataşament pe care l-au construit cu adulţii din viaţa lor în aceşti ani.

Însă în grupul social, copiii trec prin faze succesive de explorare şi înţelegere a regulilor, exersare a puterii sociale, şi prin aceasta inclusiv a cruzimii, prin căutări de sine, descoperirea sexualităţii şi relaţii romantice.

Copiii îşi sunt unii altora cei mai buni prieteni şi cei mai aprigi duşmani. Îşi ştiu slăbiciunile şi îşi măsoară forţele, se evaluează în permanenţă pe ei înşişi după standardele grupului şi îi judecă pe ceilalţi, chiar şi pe adulţi, conform regulilor nescrise perpetuate de acesta.

Între aceste păgâni se ascunde o mărturie caldă a celor mai semnificative momente din viaţa socială a copiilor. Autorii vorbesc despre a avea încredere în abilităţile copiilor noştri de a negocia situaţii dificile, dar şi despre nevoia de a le fi aproape şi permanent conectaţi la viaţa lor emoţională, sesizând şi intervenind în momentele de criză.

Cartea priveşte şi spre şcoli şi profesori şi îndeamnă la proactivitate, empatie şi căldura umană: adevărata siguranţă este psihologică şi emoţională şi aceasta nu e oferită de camerele de supraveghere şi agenţii de pază postaţi la intrare.

Înţelegând viaţa socială a copiilor, modul în care emerge şi evoluează, vom putea oferi copiilor confortul emoţional necesar stabilirii unor relaţii autentice de prietenie şi respect reciproc şi vom creşte copii sociabili, abili şi empatici.