Psihologia vârstelor
Editura: Polirom
Colecţia: Psihologia copilului & parenting
Anul apariţiei: 2016
Pagini: 392 (13x20 cm)
Preţ: 44,95 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile
Adaptarea la realitate presupune o bună cunoaștere de sine, capacitatea de a ne analiza aptitudinile și de a evalua situațiile cu care ne confruntăm.
În dobândirea și exersarea acestor abilități, psihologia, cu mijloacele specifice de investigație și puterea de interpretare, joacă un rol decisiv.
„Psihologia vârstelor“ permite înțelegerea comportamentelor și atitudinilor prin corelarea unor date specifice diverselor stadii de dezvoltare psihică.
Axat în principal pe psihologia copilului și adolescentului, volumul are avantajul unei viziuni unitare asupra transformărilor psihice de-a lungul întregii vieți.
O lectură utilă pentru specialiști și studenții care se pregătesc să lucreze în domeniu, dar și pentru părinții interesați de particularitățile dezvoltării copilului.
Cuprinsul cărţii: „Psihologia vârstelor“
- Definirea psihologiei vârstelor. Dezvoltarea psihică
- Definirea psihologiei vârstelor
- Dezvoltarea psihică
- Stadiile, ciclurile și etapele dezvoltării psihice umane. Etapa prenatală. Nașterea și nou-născutul
- Stadiul de dezvoltare psihică
- Etapa prenatală a dezvoltării umane
- Nașterea și nou-născutul: caracteristicile fizice și psihice ale nou-născutului
- Dezvoltarea fizică și psihică în primul an de viață
- Semnificația primului an de viață pentru întreaga dezvoltare psihică umană
- Aspectele dezvoltării fizice în primul an de viață
- Dezvoltarea psihică în primul an de viață
- Antepreșcolarul sau prima copilărie
- Regimul de viață și dezvoltarea fizică a antepreșcolarului
- Aspectele dezvoltării percepțiilor și apariția reprezentărilor la antepreșcolar
- Particularitățile memoriei și atenției
- Dezvoltarea limbajului între 1 și 3 ani
- Gândirea simbolică și preconceptuală a antepreșcolarului
- Dezvoltarea afectivă și socială între 1 și 3 ani
- Dezvoltarea motricității la antepreșcolar
- Principalele caracteristici ale jocului antepreșcolarului
- Dezvoltarea conștiinței asupra lumii și a conștiinței de sine
- Preșcolarul sau cea de-a doua copilărie
- Semnificația generală a celei de-a doua copilării pentru dezvoltarea psihică umană
- Regimul de viață și dezvoltarea fizică a preșcolarului
- Dezvoltarea proceselor senzoriale între 3 și 6-7 ani
- Dezvoltarea gândirii preșcolarului
- Limbajul copilului între 3 și 7 ani
- Memoria și imaginația - aspecte caracteristice pentru preșcolar
- Particularitățile atenției la preșcolar
- Transformările semnificative ale afectivității copilului între 3 și 6 ani
- Dezvoltarea motricității și voinței la preșcolar
- Construirea bazelor personalității la preșcolar
- Caracteristicile jocului și ale altor forme de activitate la preșcolar
- Dezvoltarea fizică și psihică a școlarului mic
- Transformările dominante din profilul școlarului mic
- Adaptarea la mediul școlar
- Câteva aspecte ale dezvoltării fizice între 7 și 10 ani
- Dezvoltarea psihică a școlarului mic
- Preadolescența și adolescența
- Preadolescența
- Adolescența
- Particularitățile fizice și psihice ale tânărului, adultului și bătrânului
- Tânărul
- Adultul
- Bătrânețea
- Bibliografie generală