0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Psihologie
  3. Psihologia vârstelor
Carte

Psihologia vârstelor

Psihologia vârstelor. Editura Polirom
CumpărDetalii carte

Autor(i): Prof. Univ. dr Tinca Creţu
Editura: Polirom
Colecţia: Psihologia copilului & parenting
Anul apariţiei: 2016
Pagini: 392 (13x20 cm)
Preţ: 44,95 Lei
Disponibilitate: în stoc

Adaptarea la realitate presupune o bună cunoaştere de sine, capacitatea de a ne analiza aptitudinile şi de a evalua situaţiile cu care ne confruntăm.

În dobândirea şi exersarea acestor abilităţi, psihologia, cu mijloacele specifice de investigaţie şi puterea de interpretare, joacă un rol decisiv.

„Psihologia vârstelor“ permite înţelegerea comportamentelor şi atitudinilor prin corelarea unor date specifice diverselor stadii de dezvoltare psihică.

Axat în principal pe psihologia copilului şi adolescentului, volumul are avantajul unei viziuni unitare asupra transformărilor psihice de-a lungul întregii vieţi.

O lectură utilă pentru specialişti şi studenţii care se pregătesc să lucreze în domeniu, dar şi pentru părinţii interesaţi de particularităţile dezvoltării copilului.

Cuprinsul cărţii: „Psihologia vârstelor“

  • Definirea psihologiei vârstelor. Dezvoltarea psihică
    • Definirea psihologiei vârstelor
    • Dezvoltarea psihică
  • Stadiile, ciclurile şi etapele dezvoltării psihice umane. Etapa prenatală. Naşterea şi nou-născutul
    • Stadiul de dezvoltare psihică
    • Etapa prenatală a dezvoltării umane
    • Naşterea şi nou-născutul: caracteristicile fizice şi psihice ale nou-născutului
  • Dezvoltarea fizică şi psihică în primul an de viaţă
    • Semnificaţia primului an de viaţă pentru întreaga dezvoltare psihică umană
    • Aspectele dezvoltării fizice în primul an de viaţă
    • Dezvoltarea psihică în primul an de viaţă
  • Antepreşcolarul sau prima copilărie
    • Regimul de viaţă şi dezvoltarea fizică a antepreşcolarului
    • Aspectele dezvoltării percepţiilor şi apariţia reprezentărilor la antepreşcolar
    • Particularităţile memoriei şi atenţiei
    • Dezvoltarea limbajului între 1 şi 3 ani
    • Gândirea simbolică şi preconceptuală a antepreşcolarului
    • Dezvoltarea afectivă şi socială între 1 şi 3 ani
    • Dezvoltarea motricităţii la antepreşcolar
    • Principalele caracteristici ale jocului antepreşcolarului
    • Dezvoltarea conştiinţei asupra lumii şi a conştiinţei de sine
  • Preşcolarul sau cea de-a doua copilărie
    • Semnificaţia generală a celei de-a doua copilării pentru dezvoltarea psihică umană
    • Regimul de viaţă şi dezvoltarea fizică a preşcolarului
    • Dezvoltarea proceselor senzoriale între 3 şi 6-7 ani
    • Dezvoltarea gândirii preşcolarului
    • Limbajul copilului între 3 şi 7 ani
    • Memoria şi imaginaţia - aspecte caracteristice pentru preşcolar
    • Particularităţile atenţiei la preşcolar
    • Transformările semnificative ale afectivităţii copilului între 3 şi 6 ani
    • Dezvoltarea motricităţii şi voinţei la preşcolar
    • Construirea bazelor personalităţii la preşcolar
    • Caracteristicile jocului şi ale altor forme de activitate la preşcolar
  • Dezvoltarea fizică şi psihică a şcolarului mic
    • Transformările dominante din profilul şcolarului mic
    • Adaptarea la mediul şcolar
    • Câteva aspecte ale dezvoltării fizice între 7 şi 10 ani
    • Dezvoltarea psihică a şcolarului mic
  • Preadolescenţa şi adolescenţa
    • Preadolescenţa
    • Adolescenţa
  • Particularităţile fizice şi psihice ale tânărului, adultului şi bătrânului
    • Tânărul
    • Adultul
    • Bătrâneţea
  • Bibliografie generală