0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Tehnologie
  3. SEO pas cu pas
Carte

SEO pas cu pas

SEO pas cu pas. Editura
CumpărDetalii carte

Ghidul complet al începătorului pentru obţinerea de trafic pe Google

Autor(i): Caimin Jones
Editura: ACT şi Politon
Anul apariţiei: 2016
Pagini: 140 (13x20 cm)
Preţ: 24,00 Lei
Disponibilitate: în stoc

„SEO pas cu pas“ este un ghid util începătorilor în domeniul SEO (Search Engine Optimization), acesta concentrându-se pe strategii pe care oricine poate să le urmeze şi care nu vă vor aduce nicio interdicţie din partea Google.

Materialul a fost corectat de multe ori de către autor, pentru a se asigura că este cel mai simplu ghid posibil.

Citiţi mai multe informaţii despre cartea „SEO pas cu pas“

Atragerea vizitatorilor

A atrage vizitatori pe un site este o problemă a cărei rezolvare necesită cunoaşterea unor noţiuni de bază ale SEO.

Scopul motoarelor de căutare este acela de a-i face pe utilizatori să se tot întoarcă, furnizându-le constant rezultate ale căutării folositoare.

Regula de aur este următoarea: „Creaţi conţinut care să placă oamenilor reali – despre subiecte pe care le caută -, şi traficul de pe motoarele de căutare va urma şi el.“

Iată cei trei paşi principali folosiţi de motoarele de căutare ca să decidă care conţinut ar trebui promovat în vârful rezultatelor căutării:

  • Vă vizitează site-ul ca să creeze o indexare a conţinutului, pentru a înţelege despre ce este fiecare pagină, precum şi care e tema generală a site-ului vostru;
  • Consideră linkurile de pe alte site-uri şi bloguri drept „voturi“ ale calităţii conţinutului.
  • Consideră distribuirile pe reţelele de socializare – aprecierile, tweet-urile etc. – drept „mai multe voturi“ pentru conţinutul vostru.

Conţinut şi cuvinte-cheie

Pentru un website de succes, conţinutul grozav este esenţial. Căutarea cuvintelor cheie potrivite pentru conţinutul vostru necesită o mare atenţie din partea voastră. Mulţi oameni se străduiesc să obţină trafic pentru propriul site pentru că nu şi-au căutat corect cuvintele-cheie. Ei merg, pur şi simplu pe ghicit.

În acest ghid SEO, autorul prezintă pe larg câteva instrumente de căutare a cuvintelor-cheie.

Un cuvânt-cheie coadă lungă este o sintagmă de trei sau mai multe cuvinte-cheie legată de cuvintele voastre cheie principale, dar cu mai puţin trafic asociat cu acestea. Majoritatea creatorilor de conţinut merg pe una-două sintagme mari şi evidente care conţin cuvinte-cheie şi ignoră sintagme mai lungi de căutare. Când vă stabiliţi strategia generală pentru cuvinte-cheie, nu uitaţi cuvintele-cheie coadă lungă. Pentru multe website-uri consacrate, numărul combinat de vizite în urma cuvintelor-cheie coadă lungă e mai mare decât acela generat de cuvinte-cheie principale.

„În general, administratorii de website pot îmbunătăţi clasarea site-urilor lor prin crearea unor site-uri de înaltă calitate, pe care utilizatorii vor să le folosească şi să le distribuie.“ (citat din Google’s Webmaster Guidelines)

Site-urile de succes produc constant conţinut inteligibil, utilizabil şi bun de distribuit. Conţinutul trebuie să fie uşor de citit, să ofere informaţii şi să aibă un titlu cuceritor plus o imagine impresionantă şi relevantă. În interiorul acestui ghid veţi găsi exemple de titluri captivante.

Densitatea cuvintelor-cheie reprezintă procentul de cuvinte al conţinutului vostru ce formează o sintagmă care conţine cuvinte-cheie.

Optimizarea imaginilor este un alt factor important în SEO. Majoritatea oamenilor se concentrează pe căutările de text, ignorând numărul mare de căutări de imagini efectuate în fiecare zi. Dacă site-ul vostru foloseşte multe imagini, luaţi în considerare adăugarea unui buton, spre exemplu „Pin it“, care le poate permite utilizatorilor de „Pinterest“ să adauge cu uşurinţă imagini pe panourile lor.

Cartea „SEO pas cu pas“ oferă şi câteva strategii pentru inserarea de linkuri interne şi externe. Nu exageraţi cu linkurile interne şi folosiţi doar linkuri HTML clare. Pentru SEO este, de asemenea, important ca un conţinut de calitate să facă legătura cu un alt conţinut de calitate (linkuri externe).

Dacă publicaţi o cantitate substanţială de conţinut video, merită să stabiliţi o hartă a site-ului specifică pentru video.

Ghidul „SEO pas cu pas“ vă prezintă cele mai bune utilizări ale etichetelor meta titlu şi meta descriere.

„Nu cu mult timp în urmă, SEO şi marketingul pe reţelele de socializare erau aspecte diferite. Ideea era ca SEO să atragă vizitatori, şi marketingul pe reţelele de socializare să-i facă să se tot întoarcă. Zilele acestea, cele două se întrepătrund. Google şi alte motoare de căutare folosesc din ce în ce mai mult semnalele sociale pozitive ca factor major în clasare. Problema cu reţelele de socializare e că pot să devină rapid un consumator uriaş de timp. Asta în parte pentru că e uşor să fii distras de uitatul la pisici hilar de morocănoase sau la destinaţii de călătorie de vis, şi în parte pentru că, dacă urmăreşti sfatul-standard, simţi că trebuie să fii peste tot în acelaşi timp. Nu doar că te va copleşi, dar e fizic imposibil să te descurci bine, şi mai presus de toate nu e necesar.“

Selectarea de conţinut, carnavalurile de blog sunt alte două noţiuni despre care puteţi afla mai multe informaţii în acest ghid SEO.

Site-urile de succes se încarcă rapid. Majoritatea experţilor sunt de acord că există o pierdere observabilă de trafic dacă întârzierea în încărcarea paginii este mai mare de trei secunde. Aspectul şi conţinutul de bază este recomandat a se încărca în trei secunde, permiţându-le vizitatorilor să înceapă să folosească pagina cât mai rapid posibil.

Dacă site-ul vostru se încarcă în mai mult de 4-5 secunde, atunci e loc de mai bine. Dacă îi ia 10 secunde sau mai mult, timpul întârziat de încărcare ţine site-ul pe loc în rezultatele căutării. Utilizarea în exces a widget-urilor şi plugin-urilor pot încetini site-ul. Unele widget-uri pot fi folositoare, dar pe multe site-uri „bara laterală ajunge o colecţie de ornamente care se încarcă încet şi care nu contribuie cu nimic la experienţa utilizatorului.“ Conform acestui ghid SEO, să aveţi prea multe widget-uri tinde să facă un site să arate ca un blog personal amator.

În acest ghid veţi mai afla o multitudine de informaţii referitoare la arhivarea temporară a datelor, micşorarea fişierelor HTML, CSS şi Javascript, încărcarea mai rapidă a imaginilor, folosirea unei gazde web rapide şi de încredere, folosirea unei reţele de distribuire a conţinutului. De asemenea, acest material vă va arăta şi cum vă puteţi reveni după o penalizare de la Google.

Utilizarea Google Analytics vă poate face să vedeţi cât de bine vă funcţionează optimizarea pentru motoarele de căutare şi care strategii SEO obţin cele mai bune rezultate.

Aprecieri pentru această cartea „SEO pas cu pas“:

„Îmi place foarte mult această carte pentru că am, în sfârşit, un ghid clar, concis, şi totuşi cuprinzător pentru optimizarea motoarelor de căutare (SEO). Acest ghid e întru totul actualizat, ceea ce este crucial, pentru că algoritmii de căutare se schimbă des. Recomand cu tărie această carte pentru începători.“ (A. Stowe)

„Dacă eşti pregătit să înveţi SEO sau vrei să-ţi faci site-ul mai atractiv pentru Google şi Bing, această carte oferă cunoştinţe şi resurse grozave. O recomand.“ (Gerardo A. Dada, vânzător pe piaţă, specialist în tehnologie, theadaptivemarketer.com)

Cuprinsul cărţii: „SEO pas cu pas“

  • Bun venit
  • PASUL 1: Obţine cuvintele-cheie potrivite
  • PASUL 2: Creează conţinut grozav, favorabil pentru SEO
  • PASUL 3: Optimizează-ţi site-ul
  • PASUL 4: Marketing pe reţelele de socializare
  • PASUL 5: Atrage linkuri
  • PASUL 6: Măreşte viteza site-ului tău
  • Mai multe resurse SEO şi paşii următori