0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Ştiinţă
  3. Cărţi: Economie
  4. Economia identităţii
Carte

Economia identităţii

Economia identităţii. Editura
CumpărDetalii carte

Cum identitatea ne influenţează munca, salariile şi bunăstarea

Autor(i): George A. Akerlof, Rachel E. Kranton
Editura: Publica
Colecţia: Co-lecţia de economie
Anul apariţiei: 2011
Pagini: 224 (14x20 cm)
Preţ: 56,84 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

În anul 1995, Rachel Kranton îi scria o scrisoare viitorului laureat al premiului Nobel, George Akerlof, insistând că ultimul său studiu de economie era eronat.

Identitatea, susţinea ea, era elementul lipsă, cel care avea să contribuie la explicarea motivului pentru care oamenii - confruntaţi cu aceleaşi circumstanţe economice - fac alegeri diferite.

Acest moment a constituit începutul unei colaborări de paisprezece ani, finalizată odată cu publicarea cărţii „Economia identităţii“.

Această lucrare umple un vid esenţial în ştiinţele sociale, introducând în economie conceptele de identitate şi normă.

Opiniile oamenilor în legătură cu ceea ce e permis şi ce nu, ce şi pentru cine, sunt vitale în raport cu efortul depus în muncă - cât de mult muncesc, cum învaţă, cum îşi cheltuiesc banii şi cum îi economisesc.

Prin urmare, e posibil ca identitatea oamenilor - percepţia lor asupra sinelui şi asupra a ceea ce aleg să fie - să constituie cel mai important factor care le afectează vieţile din punct de vedere economic.

Mai mult decât atât, limitele trasate de societate asupra identităţii pot fi elementele care determină bunăstarea economică.

Discursul economic obişnuit, orientat spre pieţe şi impozite, ne face adesea să uităm de forţele care ne schimbă cu adevărat şi în mod semnificativ vieţile. Odată cu „Economia identităţii“, ne aşezăm pe veranda economică, alături de Rachel Kranton şi George Akerlof, examinând ceea ce ne preocupă cel mai mult - propria noastră identitate.

Această carte uimitoare ne arată cât de multe putem învăţa atunci când adăugăm instrumentele economiei la celelalte resurse intelectuale pe care le avem astăzi la dispoziţie, în momentul în care ne gândim la forţa identităţii. George Akerlof şi Rachel Kranton redau rezultatele modelării tehnice, fără a copleşi cititorul cu jargonul de specialitate. Rezultatul este o lucrare accesibilă, de o claritate vrednică de toată lauda.

Kwame Anthony Appiah, autorul cărţii „Ethics of Identity“

În „Economia identităţii“, George Akerlof şi Rachel Kranton îşi reunesc forţele, introducând oamenii şi pasiunile lor în analiza economică. Renunţând la abordările convenţionale, cei doi propun o paradigmă îndrăzneaţă, explicând de ce şi în ce fel identitatea şi normele sociale determină deciziile economice. Cu vervă şi spirit pătrunzător, cartea transformă perspectivele economice standard asupra organizaţiilor, şcolilor, discriminării de gen şi a celei rasiale. Această nouă economie revelatoare deschide un viitor strălucit unei colaborări serioase între economişti şi sociologi.

Viviana Zelizer, autoarea cărţii „The Purchase of Intimacy“