Religia comunicării
Manipularea mistică a consumatorului și Noua filocalie
Autor(i): Gheorghiță Dinu,Editura: Integral
Colecţia: Librăria de afaceri
Anul apariţiei: 2019
Pagini: 160 (13x20 cm)
Preţ: 24,99 Lei
Disponibilitate: în stoc
Dumnezeu a făcut lumea în șase zile, având grijă ca omului să i se procure astfel întrebările (necesitățile vitale) și răspunsurile(modalitățile de satisfacere a acestor necesități).
98% dintre oameni s-au mulțumit cu acest model de comunicare și își consumă în continuare întreaga energie – fizică dar și mentală – pentru a parcurge ritualic, în fiecare zi, drumul de la nevoile de tot felul la împlinirea lor.
2%, însă, dintre oameni nu s-au mulțumit cu acest statut și, în ziua a șaptea, convențional considerată „liberă“, hărăzită de Creator odihnei și reflecției la ordinea divină a lucrurilor, au încercat să-l copieze pe Marele Comunicator și să i se substituie celui care, mai târziu, l-a avut ca avatar pe un anume Abraham Maslow.
Clonele lui Dumnezeu, mereu tentate de „auto-actualizare“, au fost la început preoții, iar azi, la apogeul societății de consum, sunt oamenii de PR, care practică manipularea mistică a consumatorului.
Și nu o fac oricum, ci folosindu-se de noua Filocalie, bazată pe credința în puterea imaginii și a mesajelor subliminale purtate de aceasta.
„Să nu îți faci chip cioplit!“ este o poruncă care poate fi citită exact pe dos acum, când „icoana“ a devenit „icon“, iar o eventuală prăbușire a ierarhiei trebuințelor umane este percepută ca un semn al producerii ciclice a Apocalipsei (de la crahul din 1929 la criza „subprime“ din 2008).
Cuprinsul cărţii: „Religia comunicării“
- Vechea și noua Filocalie din perspectiva religiei comunicării: de la akedie la trezvie în business prin Rugăciunea Inimii
- Cel mai simplu CV al unui isihast contemporan: „How to Do Things with Words“
- Biblioteca Babel și scara necesităților de comunicare în hypermarketul de idei
- 99 Francs sau 14,99 Euro? Prețul psihologic al mântuirii azi
- Game of Thrones revisited