0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Afaceri
  3. Cărţi: Leadership
  4. Ce înseamnă să fii un lider bun
Carte

Ce înseamnă să fii un lider bun

Ce înseamnă să fii un lider bun. Editura Curtea Veche
CumpărDetalii carte

De ce este importantă inteligenţa emoţională

Autor(i): Daniel Goleman
Editura: Curtea Veche
Colecţia: Seria Daniel Goleman
Anul apariţiei: 2017
Pagini: 208 (13x20 cm)
Preţ: 27,00 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

Daniel Goleman se numără printre cei mai influenţi zece autori care au scris despre lumea afacerilor, conform Accenture Institute for Strategic Change (Institutul Accenture pentru Schimbare Strategică), iar The Wall Street Journal l-a inclus în clasamentul celor mai marcanţi zece gânditori preocupaţi de economie.

Articolul „What Makes a Leader?“ („Ce înseamnă să fii un lider bun?“), scris în 1998, care dă şi titlul acestei cărţi şi pe care îl găsiţi integral în primul capitol, se află în Top 10 al celor mai citite şi mai apreciate texte publicate de Harvard Business Review.

Cercetările mele, alături de alte studii recente, sugerează că inteligenţa emoţională este o condiţie sine qua non a succesului în leadership. Un om poate avea cea mai bună pregătire din lume, o minte pătrunzătoare şi toate ideile bune la el, dar, fără inteligenţă emoţională, tot nu va fi un lider excepţional.

Daniel Goleman

Când i se cere cuiva să definească liderul ideal, sunt menţionate calităţi precum inteligenţa, rezistenţa, hotărârea, viziunea – atribute asociate, în mod tradiţional, cu leadershipul. Asemenea abilităţi sunt necesare, dar insuficiente pentru un lider. Studiile realizate de Daniel Goleman, în care au fost incluse în jur de două sute de companii mari, indică faptul că inteligenţa emoţională poate fi însuşirea-cheie care îi distinge pe liderii cu performanţe înalte de liderii mediocri.

Harvard Business Review

Daniel Goleman arată care sunt, în lumea afacerilor, cele mai importante trăsături ale fiecărui tip de leadership, explică diferenţa dintre a fi deştept şi a fi înţelept, prezintă cele trei feluri de concentrare a atenţiei necesare unui lider bun şi defineşte cu acurateţe ce înseamnă să fii lider.

Forbes

Daniel Goleman a introdus conceptul de inteligenţă emoţională (IE) în lumea afacerilor prin intermediul unui articol publicat în 1998 în Harvard Business Review.

De atunci, psihologul american a scris numeroase articole despre importanţa IE în economie şi, mai ales, despre rolul ei în formarea liderilor de succes. Acest volum le reuneşte pe cele mai relevante dintre ele.

Autorul prezintă câteva ingrediente-cheie ale succesului unui lider şi le dă o veste bună tuturor celor care vor să facă un pas înainte în carieră: oricine poate deveni un lider bun dacă îşi dezvoltă abilităţile specifice inteligenţei emoţionale şi sociale.

Pe lângă descrierea strategiilor necesare în formarea şi îmbunătăţirea competenţelor ce ţin de IE, Daniel Goleman explică şi bazele neurologice ale acestora, dând câteva indicii despre felul în care fundamentele biologice pot susţine un leadership eficient.