0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărți: Dezvoltare personală
  3. Cărți: Creșterea copiilor
  4. ACTIVITĂȚILE DE CONSILIERE. Reușita și stima de sine în viața preadolescenților
Carte

ACTIVITĂȚILE DE CONSILIERE. Reușita și stima de sine în viața preadolescenților

ACTIVITĂȚILE DE CONSILIERE. Reușita și stima de sine în viața preadolescenților. Editura ASCR
Autor(i): Daciana-Angelica Lupu
Editura: ASCR
Colecţia: Consiliere școlară
Anul apariţiei: 2013
Pagini: 230 (16x24 cm)
Preţ: 38,00 Lei
Disponibilitate: STOC EPUIZAT!
Nu ştim dacă şi când mai primim această carte.


În cadrul cercetării relației stimă de sine – reușită școlară, s-a elaborat și implementat un program ameliorativ adresat preadolescenților (elevi de 12-13 ani - clasa a VI-a) cu stimă de sine redusă și medie.

Scopul principal al cercetării a fost realizarea unui „portret“ al elevului cu stimă de sine redusă și medie, elev beneficiar al unui program ameliorativ de consiliere în urma căruia își modifică pozitiv aprecierea de sine, reușita școlară (academică) și își conștientizează potențialul în alte domenii unde ar putea reuși (domeniul sportiv, artistic, atractivitate fizică, interrelaționare).

Scopul programului ameliorativ adresat elevilor cu stimă de sine redusă este crearea unui parteneriat real consilier școlar – elevi – părinți – profesori-diriginți. Obiectivul principal al unui astfel de miniprogram ar fi dezvoltarea stimei de sine a preadolescenților.

Programul ameliorativ dovedește eficacitatea activităților de consiliere care favorizează autocunoașterea și intercunoașterea, dezvoltând stima de sine a preadolescenților și previne modificările negative la nivelul intensității și al stabilității stimei de sine.

Cuprinsul cărţii: „ACTIVITĂȚILE DE CONSILIERE. Reușita și stima de sine în viața preadolescenților“

  • Argument
  • Relația stimă de sine – reușită, valorificată prin activitățile de consiliere
    • Stima de sine – componentă a personalității
      • Stima de sine – delimitări conceptuale și abordare în diverse teorii
      • Evoluția ontogenetică a stimei de sine
      • Tipologia stimei de sine
      • Factorii care influențează stima de sine
      • Dimensiunile (domeniile) stimei de sine
    • Activitățile de Consiliere psihopedagogică
      • Aspecte terminologice și caracteristici generale ale activităților de Consiliere
      • Cadrul teoretic oferit de principalele abordări psihologice
      • Consilierea psihopedagogică (școlară) – activitatea consilierilor școlari
      • Cadrul legislativ al ariei curriculare. Consiliere și Orientare în
      • contextul învățământului românesc
    • Reușita – atribut al dezvoltării umane
      • Reușitele – aspecte acționale ale activităților
      • Reușita școlară
      • Factorii reușitei școlare
      • Relația dintre reușită / eșec și stima de sine
  • Repere metodologice în cercetarea relației stimă de sine – reușită școlară
    • Scopul, obiectivele și ipotezele cercetării
    • Eșantionul cercetării
    • Metodele și instrumentele cercetării
  • Prezentarea, analiza și interpretarea rezultatelor cercetării
    • Prezentarea, interpretarea și analiza rezultatelor cu raportare la ipotezele cercetării
    • Prezentarea programului ameliorativ
  • Epilog
  • Bibliografie
  • Anexe