0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Dezvoltare personală
  3. Cărţi: Creşterea copiilor
  4. ACTIVITĂŢILE DE CONSILIERE. Reuşita şi stima de sine în viaţa preadolescenţilor
Carte

ACTIVITĂŢILE DE CONSILIERE. Reuşita şi stima de sine în viaţa preadolescenţilor

ACTIVITĂŢILE DE CONSILIERE. Reuşita şi stima de sine în viaţa preadolescenţilor. Editura
CumpărDetalii carte

Autor(i): Daciana-Angelica Lupu
Editura: ASCR
Colecţia: Consiliere şcolară
Anul apariţiei: 2013
Pagini: 230 (16x24 cm)
Preţ: 30,00 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

În cadrul cercetării relaţiei stimă de sine – reuşită şcolară, s-a elaborat şi implementat un program ameliorativ adresat preadolescenţilor (elevi de 12-13 ani - clasa a VI-a) cu stimă de sine redusă şi medie.

Scopul principal al cercetării a fost realizarea unui „portret“ al elevului cu stimă de sine redusă şi medie, elev beneficiar al unui program ameliorativ de consiliere în urma căruia îşi modifică pozitiv aprecierea de sine, reuşita şcolară (academică) şi îşi conştientizează potenţialul în alte domenii unde ar putea reuşi (domeniul sportiv, artistic, atractivitate fizică, interrelaţionare).

Scopul programului ameliorativ adresat elevilor cu stimă de sine redusă este crearea unui parteneriat real consilier şcolar – elevi – părinţi – profesori-diriginţi. Obiectivul principal al unui astfel de miniprogram ar fi dezvoltarea stimei de sine a preadolescenţilor.

Programul ameliorativ dovedeşte eficacitatea activităţilor de consiliere care favorizează autocunoaşterea şi intercunoaşterea, dezvoltând stima de sine a preadolescenţilor şi previne modificările negative la nivelul intensităţii şi al stabilităţii stimei de sine.

Cuprinsul cărţii: „ACTIVITĂŢILE DE CONSILIERE. Reuşita şi stima de sine în viaţa preadolescenţilor“

  • Argument
  • Relaţia stimă de sine – reuşită, valorificată prin activităţile de consiliere
    • Stima de sine – componentă a personalităţii
      • Stima de sine – delimitări conceptuale şi abordare în diverse teorii
      • Evoluţia ontogenetică a stimei de sine
      • Tipologia stimei de sine
      • Factorii care influenţează stima de sine
      • Dimensiunile (domeniile) stimei de sine
    • Activităţile de Consiliere psihopedagogică
      • Aspecte terminologice şi caracteristici generale ale activităţilor de Consiliere
      • Cadrul teoretic oferit de principalele abordări psihologice
      • Consilierea psihopedagogică (şcolară) – activitatea consilierilor şcolari
      • Cadrul legislativ al ariei curriculare. Consiliere şi Orientare în
      • contextul învăţământului românesc
    • Reuşita – atribut al dezvoltării umane
      • Reuşitele – aspecte acţionale ale activităţilor
      • Reuşita şcolară
      • Factorii reuşitei şcolare
      • Relaţia dintre reuşită / eşec şi stima de sine
  • Repere metodologice în cercetarea relaţiei stimă de sine – reuşită şcolară
    • Scopul, obiectivele şi ipotezele cercetării
    • Eşantionul cercetării
    • Metodele şi instrumentele cercetării
  • Prezentarea, analiza şi interpretarea rezultatelor cercetării
    • Prezentarea, interpretarea şi analiza rezultatelor cu raportare la ipotezele cercetării
    • Prezentarea programului ameliorativ
  • Epilog
  • Bibliografie
  • Anexe