0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Educaţie
  3. Managementul comportamentelor şi optimizarea motivaţiei pentru învăţare
Carte

Managementul comportamentelor şi optimizarea motivaţiei pentru învăţare

Managementul comportamentelor şi optimizarea motivaţiei pentru învăţare. Editura ASCR
CumpărDetalii carte

Autor(i): Catrinel Ştefan, Éva Kállay, Alina Cosma, Sebastian Vaida
Editura: ASCR
Colecţia: Educaţie
Anul apariţiei: 2015
Pagini: 196 (21x28 cm)
Preţ: 29,00 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

Seria Promovarea sănătăţii mintale în grădiniţe şi şcoli este concepută de un colectiv de profesori de la Universitatea „Babeş-Bolyai“, sub coordonarea prof. univ. dr. Adriana Băban, prof. univ. dr. Oana Benga, prof. univ. dr. Adrian Opre, şi propune o serie de ghiduri care se adresează cadrelor didactice, psihologilor şi consilierilor şcolari, furnizorilor de servicii educaţionale, specialiştilor în ştiinţe comportamentale.

Ghidurile conţin activităţi practice, fişe de lucru, materiale-suport pentru preşcolari, şcolari mici şi şcolari mari, cu scopul de a preveni şi elimina comportamentele nesănătoase ale copiilor, conduitele provocatoare şi consecinţele acestora pe termen lung asupra performanţelor şcolare şi asupra integrării sociale a elevilor.

Elevii care manifestă probleme de comportament şi disciplină atrag cel mai mult atenţia cadrului didactic, deoarece aceste comportamente interferează cu activităţile de învăţare.

Cel mai adesea, cadrele didactice soluţionează aceste probleme intervenind după apariţia acestor comportamente indezirabile prin atenţionări verbale, excludere, scăderea notei la purtare etc. Însă, de cele mai multe ori, efectul nu este cel aşteptat, deoarece intervenţia nu ţine cont de înţelegerea factorilor care determină şi menţin manifestarea acestor comportamente.

În acest context, derularea unei analize funcţionale ajută cadrul didactic să înţeleagă scopul comportamentului problematic, dar şi să identifice planuri de disciplină adecvate nevoilor de la grupă/clasă.

Activităţile practice, fişe de lucru, materiale-suport pe care le propune ghidul urmăresc combinarea într-o manieră eficientă a activităţii didactice cu monitorizarea şi managementul continuu al comportamentelor copiilor. În acest context, managementul grupei/clasei reprezintă „abilitatea profesorului de a planifica şi organiza activităţile clasei astfel încât să asigure un climat favorabil învăţării“ (Petrovai şi Lemeni, 2009).

Pentru a putea dezvolta un mediu propice învăţării, este esenţial să putem identifica comportamentele care pot fi prevenite sau modificate atunci când ele se manifestă deja. Ghidul prezintă o serie de strategii care pot fi folosite la nivelul clasei/grupei atunci când se vizează modificarea comportamentelor dezadaptative.

Cuprinsul cărţii: „Managementul comportamentelor şi optimizarea motivaţiei pentru învăţare“

  • Fundamentare teoretică
    • Managementul grupei/ clasei: conceptualizări şi clarificări terminologice
      • Perspective psihopedagogice
      • Premise ale managementului grupei/ clasei
      • Climatul educaţional
    • Analiza funcţională a comportamentului
      • Componente cheie în geneza şi menţinerea comportamentelor
      • Funcţii şi beneficii secundare ale comportamentelor dezadaptative
      • Strategii de analiză a comportamentului
    • Managementul comportamentelor
      • Proiectarea intervenţiilor de modificare comportamentală
      • Strategii de modificare comportamentală centrate pe prevenirea comportamentelor dezadaptative
      • Strategii de modificare comportamentală centrate pe managementul comportamentelor dezadaptative
    • Monitorizarea şi controlul factorilor motivaţionali
      • Reconceptualizarea motivaţiei şcolare/ educaţionale
      • Strategii de dezvoltare şi menţinere a motivaţiei şcolare
    • Bibliografie
  • Aplicaţii practice / Fişe de lucru
    • Aplicaţii practice pentru educatori
      • Managementul comportamentelor de la grupă
    • Aplicaţii practice/ fişe de lucru pentru învăţători
      • Managementul comportamentelor la clasele primare
      • Strategii de dezvoltare şi menţinere a motivaţiei pentru şcolarii mici
        • Stabilirea scopurilor
        • Managementul timpului
        • Controlul distractorilor
        • Strategii de învăţare
        • Managementul reacţiilor emoţionale şi al efortului
    • Aplicaţii practice/ fişe de lucru pentru profesori
      • Managementul comportamentelor la clasele gimnaziale
      • Strategii de dezvoltare şi menţinere a motivaţiei pentru şcolarii mari
        • Stabilirea scopurilor
        • Managementul timpului
        • Controlul distractorilor
        • Strategii de învăţare
        • Managementul reacţiilor emoţionale şi al efortului