0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărți: Educație
  3. Ferestre către copiii noștri
Carte

Ferestre către copiii noștri

Coperta cărții: Ferestre către copiii noștri de la editura Herald.
Cartea: Ferestre către copiii noștri
Autor: Violet Oaklander
Editura: Herald
Cumpăr
Autor(i): Violet Oaklander
Editura: Herald
Colecţia: Psihoterapia
Anul apariţiei: 2013
Pagini: 432 (13x20 cm)
ISBN:9789731118192
Preţ: 48,50 Lei
Disponibilitate: în stoc

Incredibil de simplă în abordarea unui subiect atât de complex, „Ferestre către copiii noștri“ este o carte cu o mare aplicabilitate practică, care a schimbat viețile multor copii din lumea întreagă.

Autoarea prezintă propria sa metodă de lucru cu copiii și adolescenții, în maniera Gestalt terapiei, și se adresează tuturor celor care își petrec cel puțin o parte a timpului lor în compania unui copil: părinți și bunici, terapeuți de toate orientările, profesori și educatori etc.

Fiecare pagină a acestei cărți reprezintă o resursă. Sunt descrise în detaliu, fără nici o rezervă din partea autoarei, tehnici de lucru, sugestii, jocuri, prezentări succinte de caz, teorie și discuții, zeci de căi prin care să pornim în această aventură fascinantă de cunoaștere, înțelegere și apropiere față de copii.…

Este o carte care îți dă curajul să îți urmezi instinctul de a fi autentic în relația cu copiii din viața ta și de a îți asuma cu maturitate grijă și atenția față de nevoile lor.

Violet Oaklander vorbește cu aceeași blândețe și naturalețe despre joc și copilărie, cât și despre suferință, traumă și abandon și despre nevoia, deseori reprimată, a copilului de libertate pentru a explora și a se exprima.

„Am plecat cu intenția de a scrie o carte practică, ușor de citit, pragmatică. Nu am dorit să încarc rafturile bibliotecilor cu încă o carte academică, ce poate fi înțeleasă doar de cei inițiați. Deși ocazional am simțit dorința de a-i impresiona pe cei care pun preț pe erudiție (eu fiind unul dintre acești oameni), am continuat să-mi reamintesc faptul că voiam să scriu o carte despre ceea ce fac eu, cum fac și despre ce cred eu referitor la lucrul cu copiii, mai degrabă decât să scriu o carte cu scopul de a impresiona.

Am citit multe cărți despre dezvoltarea copilului și despre cum sunt copiii, dar atunci când lucrez cu copiii aduc și altceva în plus în lucrul meu și în relaționarea mea cu aceștia, în afară cunoașterii dobândite din cărți și prelegeri. Fac eforturi să-mi dau seama despre ce anume este vorba, pentru că știu cu siguranță că acest «altceva» este important pentru mine și provine dintr-o sursă care a devenit parte din mine într-o asemenea măsură, încât nici nu mă mai «gândesc» la ea. Atunci când sunt cu un copil, fie el de 4 sau de 14 ani, descopăr că pot relaționa cu el dintr-un loc care este într-o foarte mare armonie cu copilul și, în același timp, sunt capabilă să nu mă pierd pe mine însămi.“ (Violet Oaklander)

Cuprinsul cărţii: „Ferestre către copiii noștri“

  • Cuvânt înainte
  • Introducere
  • Fantezia
  • Desenul și fantezia
    • Lumea ta în culori, forme și linii
    • Desenele familiei
    • Tufa de trandafiri
    • Scribble
    • Desenele care exprimă furia
    • Săptămâna mea, ziua mea, viața mea
    • Squiggle
    • Culori, linii curbe, linii drepte și forme
    • Desenul de grup
    • Desenul liber
    • Pictură
    • Pictura cu degetele
    • Pictura cu picioarele
  • Modelul meu de lucru
    • Mai multe idei pentru fantezie și desen
  • A face lucruri
    • Lutul
    • Alte exerciții cu lut
    • Plastilina
    • Aluatul
    • Apă
    • Sculptură și construcțiile
    • Lemnul și uneltele
    • Colajul
    • Pozele
    • Cărțile de tarot
  • Povești, poezie și marionete
    • Poveștile
    • Cărțile
    • Scrisul
    • Poezia
    • Marionetele
    • Spectacolele cu marionete
  • Experiența senzorială
    • Pipăitul
    • Văzul
    • Sunetul
    • Muzica
    • Gustul
    • Mirosul
    • Intuiția
    • Sentimentele
    • Relaxarea
    • Meditația
    • Mișcarea corporală
  • Punerea în scenă
    • Artă dramatică creativă
    • Pipăitul
    • Văzul
    • Sunetul
    • Mirosul
    • Gustul
    • Corpul
    • Situații pentru pantomimă
    • Caracterizarea
    • Improvizațiile cu cuvinte
    • Visele
    • Scaunul gol
    • Polaritățile
  • Terapia prin joc
    • Tava cu nisip
    • Jocurile
    • Testele proiective că tehnica terapeutică
  • Procesul în terapie
    • Copilul intra în terapie
    • Prima ședință
    • Cum arată cabinetul meu
    • Procesul în terapie
    • Rezistența
    • Încheierea
  • Probleme specifice de comportament
    • Agresivitatea
    • Furia
    • Copilul hiperactiv
    • Copilul închis în sine
    • Fricile
    • Situațiile specifice de stres sau experiențele traumatice
    • Simptomele fizice
    • Nesiguranța de sine, comportamentul de agățare, a plăcea într-un mod excesiv
    • Singuraticul
    • Singurătatea
    • Copilul care este înăuntrul și în afară realității
    • Autismul
    • Vinovăția
    • Stima de sine, conceptul de sine, imaginea de sine
  • Alte considerații
    • Grupurile
    • Adolescenții
    • Adulții
    • Adultul vârstnic
    • Frații
    • Copiii foarte mici
    • Familia
    • Școală, profesorii și cursurile
    • Discriminarea sexuală
  • O notă personală
  • Postfață
  • Despre autoare
  • Bibliografie