0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Afaceri
  3. Cărţi: Antreprenoriat
  4. Principiile unei afaceri-star
Carte

Principiile unei afaceri-star

Principiile unei afaceri-star. Editura
Detalii carte

Cum pot acestea să te îmbogăţească

Autor(i): Richard Koch
Editura: ACT şi Politon
Anul apariţiei: 2016
Pagini: 268 (13x20 cm)
Preţ: 32,00 Lei
Disponibilitate: STOC EPUIZAT!
Nu ştim dacă şi când mai primim această carte.


Autorul spune că „Principiile unei afaceri-star“ este o fuziune între viaţa sa de consultant pe probleme de strategie, cea de antreprenor şi investitor şi cea de scriitor.

Richard Koch face două promisiuni cititorilor:

  1. materialul este uşor de citit şi nu presupune cunoştinţe speciale despre afaceri;
  2. dacă îi urmaţi cuvintele, călătoria voastră magică şi misterioasă în lumea starurilor vă va face mai încrezători, mai utili şi cu mult mai bogaţi.

Iată mai multe informaţii despre cartea „Principiile unei afaceri-star“

Conform acestei cărţi, o companie-star are două calităţi:
  1. Operează pe o piaţă în ascensiune rapidă;
  2. Este liderul acelei pieţe.
În cele cinci afaceri-star ale lui Koch, profitul total a valorat de zece ori banii pe care i-a investit şi media simplă a fost de 16 ori. Niciuna dintre investiţiile-star nu a dat greş. Cel mai scăzut profit a fost puţin peste dublu banilor investiţi.Succesul pentru reuşita unei afaceri nu constă în abilităţi extraordinare sau în volumul de muncă depus. Mulţi oameni „formidabil de capabili“ au pornit o afacere nouă şi au eşuat.

În contextul marii majorităţi a companiilor, principala diferenţă între succes şi eşec rezidă în oameni.

Însă există un mod mai bun de a reuşi decât bazându-vă pe calităţile oamenilor care, oricum, sunt dificil de cunoscut din exterior şi a priori.

Răspunsul este să nu lucraţi sau să nu investiţi în marea majoritate a companiilor. Secretul este să alegeţi companiile care au oricum şanse să devină de succes.

Răspunsul, cu adevărat util, la întrebarea „Ce anume vă va aduce succes?“, este „poziţionarea, poziţionarea, poziţionarea“, nu „oamenii, oamenii, oamenii“.

Atunci când găsiţi o afacere-star, când sunteţi un prim angajat într-o afacere-star, când investiţi într-o afacere star, stabiliţi şansele de câştig în favoarea voastră.

Identificarea ideii pentru o afacere-star necesită imaginaţie. Validarea ideii pentru o afacere-star (verificarea faptului că afacerea chiar este un star), necesită gândire serioasă, cercetare şi experimente.

Ce este o afacere-star? O afacere-star este liderul nişei sale de piaţă.

V-aţi putea întreba cum se defineşte nişa de piaţă? Pentru ca o nişă să fie o piaţă separată, trebuie să aibă clienţi diferiţi, produse sau servicii diferite şi un mod de a face afaceri diferit de cel al pieţei principale sau al altor nişe de piaţă.

Timp de 70 de ani, până în anii ‘80, nu încăpea vorbă că principalii producători de maşini ai lumii erau Ford, General Motors şi Chrysler (cei „Trei Mari“). Totuşi, în paralel cu piaţa principală a maşinilor a evoluat o piaţă de maşini mai mici, mai ieftine. Cele mai de succes mărci au fost Volkswagen şi mai târziu Mini. Piaţa maşinilor mici era o nişă separată. Avea clienţi diferiţi (europeni şi cei cu un buget mai limitat), produse diferite şi lideri de piaţă diferiţi. Piaţa maşinilor s-a ramificat într-un mare număr de noi nişe – spre exemplu, autoturismele monovolum, unde domină Chrysler, segmentul de lux, dominat de Mercedes-Benz, şi nişa SUV, unde există un alt lider, Jeep.

Un alt exemplu al nişelor separate se regăseşte în cazul băuturilor. De pildă, Red Bull sau Dr. Pepper. Toate încercările din partea Coca-Cola Corporation şi a altor producători de a concura cu Red Bull sau Dr. Pepper, au eşuat.

Poziţia de lider într-o nişă nu are nicio valoare decât dacă, mai devreme sau mai târziu, nişa devine foarte profitabilă şi „ţâşnesc“ bani din ea.

În momentul în care aveţi clară în minte ideea legată de poziţia de lider într-o nişă, atunci sunteţi la un pas de a înţelege cum să identificaţi o afacere-star.

Conform acestei cărţi de afaceri, este esenţial ca nişa de piaţă să crească rapid, deoarece puterea progresiilor geometrice este de aşa natură încât, într-o companie cu creştere mare, vânzările – şi profiturile, când apar – se vor multiplica rapid.

Poziţia de lider al nişei presupune că acea companie şi produsele sale sunt preferate de către clienţii nişei respective. O firmă de prim nivel ar trebui să aibă preţuri mai mari sau costuri mai mici decât o companie similară care o urmează. Preţuri mai mari, deoarece clienţii preferă produsul, iar costuri mai mici, întrucât firma poate să-şi distribuie costurile fixe asupra unui volum mult mai mare de tranzacţii decât competitorii săi.

Există o singură capcană (uriaşă) pentru o companie-star. Un star încetează să fie star dacă îşi pierde poziţia de lider. Astfel, o companie care valorează o avere poate să-şi piardă aproape complet valoarea.

Într-o nişă de piaţă nu există decât un lider de piaţă, dar pot exista mulţi imitatori.

Există o ramură a teoriei afacerilor numită strategie, care a fost inventată în anii ‚‘60 de o firmă de consultanţă inedită, Boston Consulting Group (BCG). Cea mai renumită invenţie a BCG a fost matricea creştere-cotă de piaţă, conform căreia, din punct de vedere strategic, există patru tipuri de afacere:

  1. Staruri: lideri pe pieţele cu creştere mare;
  2. Semne de întrebare: imitatori pe pieţele cu creştere mare;
  3. Vaci de muls: lideri pe pieţele cu creştere scăzută;
  4. Câini: imitatori pe pieţele cu creştere scăzută.
La finalul anilor ’70, matricea creştere-cotă de piaţă a fost intens criticată şi a căzut în dizgraţie. Principalul motiv a fost vina căpătată prin asociere. BCG născocise matricea ca parte a unui plan ticălos de a aloca resurse la nivel central. În încercarea de a da conducerii, celor care o creaseră şi consultanţilor săi ceva de făcut, matricea fost folosită pentru stabilirea strategiei de la vârf, pentru luarea de fonduri din anumite compartimente şi alocarea acestora către alte compartimente.Ca afaceri-star, în această carte avem exemplul Google, Amazon, Netscape, eBay, Yahoo! sau Skype.

Afacerile-star nu trebuie să aibă nicio legătură cu tehnologia. Doar una dintre cele cinci staruri pe care le deţine Richard Koch, este o companie cu profil tehnologic.

Compania-star cea mai longevivă este Coca-Cola Company, înregistrată în 1888, fiind o companie-star cu o poziţie solidă până în anii ’90 ai secolului trecut.

McDonald’s este unul dintre marile staruri ale afacerilor. În 1940, Dick şi Mac McDonald au deschis o cafenea în San Bernardino, California. Compania a introdus propriul sistem rapid de servire, o linie de producţie simplificată pentru hamburgeri, oferind lumii un nou tip de restaurant, magazinul de hamburgeri cu profil fast-food.

Dacă nu lucraţi încă într-o companie-star, faceţi-vă o prioritate din a găsi una urgent! De ce?

  • Plăcerea. E mult mai plăcut să lucraţi într-o echipă care dezvoltă rapid, cu stofă de învingătoare.
  • Dezvoltarea personală. Dezvoltaţi-vă pe orice dimensiune doriţi. Indiferent ce aţi vrea să faceţi, va fi necesar.
  • Veţi fi cineva. În calitate de lider al firmei aflate într-o fază incipientă, veţi ieşi în evidenţă şi veţi putea investi în firmă o parte din ego-ul vostru.
  • Veţi fi promovaţi mult mai uşor, mai sigur şi mai repede. O firmă cu creştere mare e destul de diferită de una cu o creştere redusă. O companie care se extinde rapid e întotdeauna în criză de talente.
  • Curând, veţi avea şansa de a fi mai bine plătiţi şi să primiţi bonusuri grase. Odată ce o afacere-star a ajuns la o anumită dimensiune, îi va fi greu să nu producă mulţi bani şi să nu împartă din capital.
  • Aţi putea câştiga mulţi bani. Nu este vorba de salariul normal, ci de acţiuni şi opţiuni.
Dacă sunteţi fondator sau antreprenor aspirant, găsiţi o idee legată de o afacere-star (această carte vă îndrumă unde o puteţi găsi). Concentraţi-vă pe selecţia primilor voştri 20 de angajaţi la fel de mult ca pe înfiinţarea companiei. Oferiţi-le primilor 20 dintre angajaţi o parte generoasă din acţiunile companiei.Dacă firma nu reuşeşte să se dezvolte rapid şi este cu adevărat o companie-star, acest lucru se întâmplă deoarece nu toţi oamenii sunt potriviţi.

Fiţi dispuşi să staţi în culise, concentraţi-vă pe activitatea sau activităţile asupra cărora sunteţi chiar buni şi care vă plac.

Conform definiţiei unei companii-star, principala valoare pe care o astfel de organizaţie o are este aceea că vă împiedică să investiţi timp şi efort în idei care aproape sigur nu vor recompensa acel efort.

Dacă nişa voastră există deja, există şi liderul. Întotdeauna este posibil de înlocuit liderul, dar este mai dificil. E dificil să creaţi o nouă nişă viabilă. Majoritatea încercărilor de a crea o nişă eşuează, deoarece trebuie îndeplinite două condiţii: trebuie să existe un gol pe piaţă şi trebuie să existe o piaţă în gol.

Companiile-star sunt rare. Cerinţele sunt apăsătoare. Însă aveţi un avantaj uriaş dacă ştiţi ce căutaţi şi dacă puteţi respinge simplu şi rapid marea majoritate a ideilor voastre şi ale prietenilor voştri.

Marea parte a managerilor „străluciţi“ şi a antreprenorilor „supereroi“ realizează miracole nu datorită strălucirii lor, ci fiindcă se află la locul potrivit în momentul potrivit.

Pentru crearea unei noi companii-star există şapte paşi necesari:

  1. Divideţi piaţa;
  2. Selectaţi o nişă cu creştere rapidă;
  3. Alegeţi-vă clienţii;
  4. Definiţi beneficiile noii nişe;
  5. Asiguraţi o variaţie profitabilă;
  6. Daţi un nume nişei pe care intenţionaţi s-o conduceţi;
  7. Denumiţi marca într-un mod care completează numele categoriei.
Nu orice idee legată de o nouă categorie (nu orice potenţială companie-star) funcţionează la fel de bine în practică precum în teorie. Când aveţi de-a face cu un star care nu funcţionează, este vorba aproape întotdeauna despre un star fals. Fie că sunteţi patroni sau angajaţi, acceptaţi adevărul. Starurile adevărate ar trebui să radieze de energie.Există doar două greşeli reale pe care le fac antreprenorii. Una este să persevereze în cauzele pierdute. Cealaltă eroare, mult mai gravă, este să nu-şi dea seama ce potenţial minunat de bogat are o companie-star.

„Managerul e un erou în Vest, dar un impostor. Conceptul de management s-a dovedit o imensă diversiune. Contextul de management în conducerea unei companii e neînsemnat în comparaţie cu faptul că are un caracter comercial sau antreprenorial, sau are oameni cu abilităţi speciale. Orice organizaţie are nevoie de oameni cu abilităţi relevante pentru afacerea sa, mai curând decât să transforme oamenii în manageri generali.“ (Andrew Campbell, profesor şi editor specializat în Drept bancar şi al finanţelor internaţionale)

„Aşteptările mari sunt cheia către orice succes.“ (Sam Walton)

Starurile reprezintă sub 5% din totalul companiilor dintotdeauna. Dar starurile contribuie cu peste 95% din valoarea pe termen lung şi probabil cu cel puţin 120% din banii generaţi vreodată.

Pentru a imprima starului vostru o creştere mai rapidă trebuie să sporiţi rata de creştere vizată, să vă extindeţi din punct de vedere geografic, să inovaţi o nouă valoare, noi produse şi noi canale, să faceţi achiziţii treptate.

Cuprinsul cărţii: „Principiile unei afaceri-star“

  • IntroducereLa Dolce Vita pentru tine?
  • IDEEA
    • Ce o să-ţi aducă succes?
    • Ce este, mai exact, o afacere-star?
    • Puterea ideii de star
    • Starurile sunt pentru toţi
  • GĂSEŞTE UN STAR
    • Arta de a crea staruri
    • Staruri înnăscute
    • Staruri cărora li s-a oferit acest statut
    • Şapte paşi spre rai
    • Cum să-ţi creezi propriul star (1): Născocind idei-star
    • Cum să-ţi creezi propriul star (2): Validarea şi alegerea viitoarei tale companii-star
    • Beneficiază de pe urma starului altcuiva
    • Staruri false
  • CULTIVĂ UN STAR
    • Starul îşi ia zborul
    • Transformă-te într-un star
    • Importanţa aşteptărilor nerezonabile
    • Starul care se stinge
  • Rezumat: Ce-am descoperit?