0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărți: Psihologie
  3. Cărți: Autism
  4. Autismul. Teorie și intervenție educațională
Carte

Autismul. Teorie și intervenție educațională

Autismul. Teorie și intervenție educațională. Editura Polirom
Cumpăr
Autor(i): Theo Peeters
Editura: Polirom
Colecţia: Științele educației
Anul apariţiei: 2016
Pagini: 320 (13x20 cm)
Preţ: 34,95 Lei
Disponibilitate: în stoc

Persoanele care suferă de autism se confruntă cu probleme atunci când trebuie să comunice sau să interacționeze cu ceilalți.

Deficitele severe de învățare le diminuează capacitatea de a interpreta și de a înțelege mesajele din lumea înconjurătoare – cuvintele, gesturile, semnele, numerele, literele sau chiar emoțiile și sentimentele.

Volumul oferă o perspectivă teoretică asupra autismului și numeroase strategii practice de intervenție pentru educație și tratament, precum și mărturii ale părinților și ale unor persoane înalt funcționale ce suferă de această afecțiune.

„Autismul. Teorie și intervenție educațională“ este un studiu de referință pentru toți specialiștii care lucrează cu copilul sau adultul cu autism – medici, psihologi, psihopedagogi, asistenți sociali, educatori – și o lectură utilă pentru părinți.

Cuprinsul cărţii: „Autismul. Teorie și intervenție educațională“

  • Prefață
  • Cuvântul înainte al unei mame
  • Autismul ca tulburare pervazivă de dezvoltare
    • Înțelegerea teoriei
      • Ce este autismul? Câte persoane suferă de autism?
      • Clasa deficienței mentale și a tulburărilor de învățare
      • Autismul nu este o boală psihică sau o psihoză
      • „Nu pot“ nu înseamnă „nu vreau“. Nu vorbim despre lipsă de motivație
      • What `s in a word? Etichetele pot salva vieți omenești
      • Părinții au nevoie de claritate: un răspuns la întrebările părinților
      • Prevenirea sau cel puțin înlăturarea neînțelegerilor părinților
      • Punctul de vedere al specialiștilor: copiii „diferiți“ au nevoie de un ajutor diferit
    • De la înțelegere la intervenția educațională
      • O tulburare pervazivă de dezvoltare solicită pe durata întregii vieți asistența unei instituții de îngrijire specializate în autism
  • Problema atribuirii de semnificații
    • Înțelegerea teoriei
      • Cogniția. Ce face creierul cu informația senzorială?
      • Autismul cu sau fără deficiență mentală: care este diferența?
      • Autismul și deficiența mentală. Așteptări realiste legate de viitor
      • Autismul în combinație cu alte deficiente. Autismul este punctul de la care trebuie să se pornească în demersul educativ
      • Autism fără deficiență mentală? Da și nu
      • Experimente cognitive pentru copiii cu autism
      • Interpretarea percepțiilor: capacitatea limitată de a atribui semnificații
      • O capacitate scăzută de a interpreta gesturile
      • Înțelegerea exprimării emoțiilor
    • De la înțelegere la intervenția educațională. Atribuirea semnificațiilor într-un mod diferit
      • Obiectele ca limbaj inteligibil
      • O chestiune de politețe: cel mai puternic se adaptează
      • Locuri stabile. „Unde?“ Despre organizarea unei clase sau a unui modul de tip familial
      • Structurarea spațiului
      • Percepția timpului: un traseu temporal vizibil. Cursuri de managementul timpului
      • Când? Vizualizarea modului în care decurge ziua
      • Întrebarea referitoare la durată: „Cât timp?“ Despre orarul de lucru și alte scheme
      • Despre cum se organizează o sarcină
      • Recompense concrete ca mijloace de motivare. Întrebarea „de ce?“
      • Întrebări frecvente legate de schemele descrise
  • Comunicarea
    • Înțelegerea teoriei
      • Ecolalia în sine nu este o caracteristică a autismului
      • Comunicarea și stilul cognitiv
      • Ce înseamnă „mare“? Ce înseamnă „mic“? Un șoarece mare și un elefant mic
      • Când spui „tu“? Când spui „eu“?
      • Ecolalia ca tentativă de integrare
      • Originea unei formule ecolalice este adesea necunoscută
      • Dificultatea limbajului metaforic: a lua figurativul drept literal
      • Limbajul ca expresie a gândirii fragmentare
      • Despre forme de comunicare
      • La ce folosește comunicarea? O descoperire importantă pentru persoanele cu autism
      • Vederea precedă (câteodată) vorbirea. Imaginile: cuvinte vizibile
      • Funcțiile comunicării. Comunicarea ESTE ceea ce FACE
      • Comunicarea - în regulă, dar cu cine și unde?
    • De la înțelegere la intervenția educațională
      • Modelul educațional potrivit dezvoltării retardate este insuficient pentru oameni atât de diferiți
      • Sunt potrivite clasele mixte pentru persoanele cu autism?
      • Nu doar simplificare, ci și clarificare
      • Cei care gândesc în mod vizual au nevoie de suport vizual
      • Incapacitatea de a înțelege sensul
      • Primele litere ale alfabetului autist
      • Nu un scop în sine, ci un mijloc pentru atingerea unui grad mai mare de autonomie. Recapitulare și perspective
      • Suportul vizual și „educația și învățământul augmentative“: mijloace de eliberare
  • Interacțiunile sociale
    • Înțelegerea teoriei
      • Deficiențe calitative în comportamentul social de tip reciproc
      • „Autist“
      • Theory of mind și cecitatea socială
      • Interacțiunile sociale timpurii la copiii normali și la cei cu autism
      • Viața ca o scenă. Un autist pe terenul de fotbal
      • O triadă de tulburări: comunicare, interacțiune socială și imaginație
      • Spectrul tulburărilor autiste (autismul și tulburările înrudite). O încercare de definire educativă a autismului
    • De la înțelegere la intervenția educațională
      • În multe instituții există câte un Hector
      • Despre negativism, trepte de gradualitate și forme de conștiință socială
      • Un studiu asupra abilităților sociale
      • Persoanele cu tulburări pervazive au nevoie de protecție pervazivă. Observații despre integrare, normalizare și segregare
      • Prețuirea persoanelor cu deficiențe pentru ceea ce sunt, nu pentru ceea ce o minoritate dorește ca ele să fie
      • „Integrarea inversă“ ca punct de plecare
      • Și emoțiile?
      • Conștiința socială și sexualitatea. O introducere
  • Probleme legate de imaginație
    • Înțelegerea teoriei
      • Comportamente repetitive și stereotipe. Un pattern limitat de interese. Deficiențe calitative
      • Evitarea eșscului prin crearea propriei ordini
      • Persoanele cu autism caută semnificații
      • Dezvoltarea imaginației la copiii normali și la cei cu autism
      • Iar și iar: „dincolo de percepție“? Detaliul sau întregul? „Un puzzle într-un puzzle“
      • Mișcări stereotipe. Obsesie persistentă legată de părți ale obiectelor. Reacții senzoriale neobișnuite
      • Reacții puternice de nemulțumire la schimbările din jur. Insistenta de a urma aceleași rutine. Centre de interes în mod evident limitate. Obsesii în privința unui domeniu restrâns de interese
      • Nimic din ce-i omenesc nu mi-e străin
      • Despre joc. Ludic și stereotip
    • De la înțelegere la intervenția educațională
      • Înlăturarea stereotipiilor (și a celorlalte probleme de comportament)? Trebuie tratate cauzele, nu simptomele. Autismul ca aisberg
      • Un exemplu: tratamentul comportamentului repetitiv și stereotip în cazul lui Ionuț - în mod stereotip, el duce la gură mâna și tot felul de alte obiecte
      • Pentru cauze diferite - tratamente diferite
  • Anexă: Viorel
  • Bibliografie