0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Educaţie
  3. Ferestre către copiii noştri
Carte

Ferestre către copiii noştri

Ferestre către copiii noştri. Editura Herald
CumpărDetalii carte

Autor(i): Violet Oaklander
Editura: Herald
Colecţia: Psihoterapia
Anul apariţiei: 2013
Pagini: 432 (13x20 cm)
Preţ: 42,00 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

Incredibil de simplă în abordarea unui subiect atât de complex, „Ferestre către copiii noştri“ este o carte cu o mare aplicabilitate practică, care a schimbat vieţile multor copii din lumea întreagă.

Autoarea prezintă propria sa metodă de lucru cu copiii şi adolescenţii, în maniera Gestalt terapiei, şi se adresează tuturor celor care îşi petrec cel puţin o parte a timpului lor în compania unui copil: părinţi şi bunici, terapeuţi de toate orientările, profesori şi educatori etc.

Fiecare pagină a acestei cărţi reprezintă o resursă. Sunt descrise în detaliu, fără nici o rezervă din partea autoarei, tehnici de lucru, sugestii, jocuri, prezentări succinte de caz, teorie şi discuţii, zeci de căi prin care să pornim în această aventură fascinantă de cunoaştere, înţelegere şi apropiere faţă de copii.…

Este o carte care îţi dă curajul să îţi urmezi instinctul de a fi autentic în relaţia cu copiii din viaţa ta şi de a îţi asuma cu maturitate grijă şi atenţia faţă de nevoile lor.

Violet Oaklander vorbeşte cu aceeaşi blândeţe şi naturaleţe despre joc şi copilărie, cât şi despre suferinţă, traumă şi abandon şi despre nevoia, deseori reprimată, a copilului de libertate pentru a explora şi a se exprima.

„Am plecat cu intenţia de a scrie o carte practică, uşor de citit, pragmatică. Nu am dorit să încarc rafturile bibliotecilor cu încă o carte academică, ce poate fi înţeleasă doar de cei iniţiaţi. Deşi ocazional am simţit dorinţa de a-i impresiona pe cei care pun preţ pe erudiţie (eu fiind unul dintre aceşti oameni), am continuat să-mi reamintesc faptul că voiam să scriu o carte despre ceea ce fac eu, cum fac şi despre ce cred eu referitor la lucrul cu copiii, mai degrabă decât să scriu o carte cu scopul de a impresiona.

Am citit multe cărţi despre dezvoltarea copilului şi despre cum sunt copiii, dar atunci când lucrez cu copiii aduc şi altceva în plus în lucrul meu şi în relaţionarea mea cu aceştia, în afară cunoaşterii dobândite din cărţi şi prelegeri. Fac eforturi să-mi dau seama despre ce anume este vorba, pentru că ştiu cu siguranţă că acest «altceva» este important pentru mine şi provine dintr-o sursă care a devenit parte din mine într-o asemenea măsură, încât nici nu mă mai «gândesc» la ea. Atunci când sunt cu un copil, fie el de 4 sau de 14 ani, descopăr că pot relaţiona cu el dintr-un loc care este într-o foarte mare armonie cu copilul şi, în acelaşi timp, sunt capabilă să nu mă pierd pe mine însămi.“ (Violet Oaklander)

Cuprinsul cărţii: „Ferestre către copiii noştri“

  • Cuvânt înainte
  • Introducere
  • Fantezia
  • Desenul şi fantezia
    • Lumea ta în culori, forme şi linii
    • Desenele familiei
    • Tufa de trandafiri
    • Scribble
    • Desenele care exprimă furia
    • Săptămâna mea, ziua mea, viaţa mea
    • Squiggle
    • Culori, linii curbe, linii drepte şi forme
    • Desenul de grup
    • Desenul liber
    • Pictură
    • Pictura cu degetele
    • Pictura cu picioarele
  • Modelul meu de lucru
    • Mai multe idei pentru fantezie şi desen
  • A face lucruri
    • Lutul
    • Alte exerciţii cu lut
    • Plastilina
    • Aluatul
    • Apă
    • Sculptură şi construcţiile
    • Lemnul şi uneltele
    • Colajul
    • Pozele
    • Cărţile de tarot
  • Poveşti, poezie şi marionete
    • Poveştile
    • Cărţile
    • Scrisul
    • Poezia
    • Marionetele
    • Spectacolele cu marionete
  • Experienţa senzorială
    • Pipăitul
    • Văzul
    • Sunetul
    • Muzica
    • Gustul
    • Mirosul
    • Intuiţia
    • Sentimentele
    • Relaxarea
    • Meditaţia
    • Mişcarea corporală
  • Punerea în scenă
    • Artă dramatică creativă
    • Pipăitul
    • Văzul
    • Sunetul
    • Mirosul
    • Gustul
    • Corpul
    • Situaţii pentru pantomimă
    • Caracterizarea
    • Improvizaţiile cu cuvinte
    • Visele
    • Scaunul gol
    • Polarităţile
  • Terapia prin joc
    • Tava cu nisip
    • Jocurile
    • Testele proiective că tehnica terapeutică
  • Procesul în terapie
    • Copilul intra în terapie
    • Prima şedinţă
    • Cum arată cabinetul meu
    • Procesul în terapie
    • Rezistenţa
    • Încheierea
  • Probleme specifice de comportament
    • Agresivitatea
    • Furia
    • Copilul hiperactiv
    • Copilul închis în sine
    • Fricile
    • Situaţiile specifice de stres sau experienţele traumatice
    • Simptomele fizice
    • Nesiguranţa de sine, comportamentul de agăţare, a plăcea într-un mod excesiv
    • Singuraticul
    • Singurătatea
    • Copilul care este înăuntrul şi în afară realităţii
    • Autismul
    • Vinovăţia
    • Stima de sine, conceptul de sine, imaginea de sine
  • Alte consideraţii
    • Grupurile
    • Adolescenţii
    • Adulţii
    • Adultul vârstnic
    • Fraţii
    • Copiii foarte mici
    • Familia
    • Şcoală, profesorii şi cursurile
    • Discriminarea sexuală
  • O notă personală
  • Postfaţă
  • Despre autoare
  • Bibliografie