0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Afaceri
  3. Cărţi: Management
  4. Inovaţia ca soluţie în afaceri
Carte

Inovaţia ca soluţie în afaceri

Inovaţia ca soluţie în afaceri. Editura
CumpărDetalii carte

Autor(i): Clayton M. Christensen, Michael E. Raynor
Editura: Curtea Veche
Colecţia: Profit
Anul apariţiei: 2010
Pagini: 304 (15x20 cm)
Preţ: 27,94 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

În cel mai bun caz, numai o companie din zece e capabilă să susţină în timp o creştere profitabilă. Şi totuşi, pieţele de capital pretind ca toate companiile să crească şi le pedepsesc fără milă pe cele care eşuează. Dar de ce este creşterea constantă şi substanţială atât de dificil de obţinut? Surprinzător, nu e din cauza lipsei de idei bune sau de manageri capabili. Şi nici din cauza unor clienţi prea nestatornici sau a inovaţiei imprevizibile.

Iniţiativele de afaceri eşuează – afirmă Clayton M. Christensen şi Michael E. Raynor – deoarece firmele îşi spoliază în mod nechibzuit propriul potenţial disruptiv, înainte ca ideile noi cu adevărat bune să apuce măcar să prindă contur.

Cartea de faţă arată cum pot companiile să rezolve această dilemă, creând ele însele disrupţii de piaţă, în loc să se lase distruse de acestea.

Bazându-se pe ani de cercetări aprofundate şi pe exemple concrete din multe companii mari, autorii afirmă că inovaţia poate fi un proces predictibil, care să determine în final creşterea profitabilă şi sustenabilă.

Christensen şi Raynor identifică, mai întâi, forţele care-i împing pe manageri să ia decizii inoportune tocmai în procesul de închegare a noilor idei de afaceri. Apoi, autorii pun la dispoziţia managerilor un nou cadru de lucru, destinat să-i ajute pe aceştia în demersul de creare a condiţiilor potrivite, la momentul potrivit. În cele din urmă, disrupţia astfel realizată va avea succes.

Iată câteva dintre problemele la care această carte dă soluţii:

  • Cum ne dăm seama dacă o idee are potenţial disruptiv sau nu?
  • Ce situaţii concurenţiale avantajează companiile stabile şi care îi favorizează pe nou-veniţi?
  • Ce segmente de consumatori vizăm mai întâi, dacă avem o ofertă inedită?
  • Ce activităţi ar trebui externalizate şi care ar trebui păstrate în interiorul companiei?
  • De unde ar trebui să provină banii cu care finanţăm o nouă afacere?
  • Cum alegem cei mai potriviţi manageri, pentru a pune în practică noua idee?
  • Cum ne poziţionăm pe piaţă acolo unde vor fi profiturile în viitor?

Dezvăluind principii contraintuitive, care vă vor schimba pentru totdeauna perspectiva asupra inovaţiei, această carte de referinţă în literatura economică internaţională vă arată cum puteţi crea un motor de creştere disruptivă, menit să alimenteze perpetuu succesul oricărei companii.

„Cartea învaţă firmele cum să devină vânător, în loc de pradă.“ (Newsweek)

„Gândire originală din abundenţă… un adevărat manual pentru managerii care vor să iniţieze disrupţia de piaţă, şi nu să fie nimiciţi de aceasta.“ (Financial Times)

„Această carte se ridică la înălţimea promisiunilor: e mai mult decât o lectură captivantă, datorită rigorii logice şi clarităţii recunoscute a lui Christensen; e un instrument preţios pentru orice întreprinzător.“ (Fast Company)

„Accesibil şi riguros; un manual de supravieţuire pentru managerii corporatişti… sfaturi pătrunzătoare, care vin exact în momentul potrivit, pentru o economie care încă se mai luptă să-şi revină.“ (BusinessWeek)

„Cartea trasează sinuosul drum pe care trebuie să-l parcurgă acele companii mature care vor să se reinventeze.“ (Washington Post)