0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărți: Dezvoltare personală
  3. Cărți: Prosperitate și succes
  4. Eu ți-am luat cașcavalul!
#LoveDigital Social Media Growth Summit e un eveniment dedicat solopreneurilor, freelancerilor și coach-ilor, care, la fel ca tine, sunt gata să își amplifice prezența și influența în lumea social media.
Alătură-te celor 20+ experți și descoperă cum să-ți mărești impactul pe social media și să-ți crești afacerea online.
Înregistrează-te ACUM
Carte

Eu ți-am luat cașcavalul!

Nu fi șoarece în labirintul altuia!

Autor(i): Deepak Malhotra
Editura: Curtea Veche
Colecţia: Cărți cheie
Anul apariţiei: 2012
Pagini: 96 (13x20 cm)
Preţ: 33,00 Lei
Disponibilitate: în stoc

O poveste care te pune serios pe gânduri, făcându-te să privești dincolo de „labirintul“ în care nu e deloc exclus să trăiești. O carte despre leadership, inovație și perseverență, pe care merită s-o aduci în discuție la seminare, cursuri de formare, sesiuni de training etc.

Ce-ai face dac-ai fi șoarece și ai trăi într-un labirint, iar cineva ți-ar tot lua cașcavalul și l-ar muta din loc în loc?

Pornind de la această întrebare, s-au scris două cărți extraordinare. Elementele care stau la baza lor sunt analoge: personajele sunt câțiva șoareci ce trăiesc într‑un labirint și umblă după cașcaval. Cașcavalul reprezintă ceea ce ne dorim, iar labirintul este locul în care căutăm ceea ce ne dorim.

Primul răspuns la întrebarea de mai sus a fost dat cu mai bine de 10 ani în urmă de Spencer Johnson în bestsellerul „Cine mi-a luat cașcavalul?“.

Schimbarea este inevitabilă și de necontrolat, postulează el, așa că e inutil să te întrebi de ce lucrurile sunt așa cum sunt. Mai bine pleci capul și cauți în continuare cașcavalul, până-l găsești.

Un învingător însă, indiferent în ce domeniu lucrează, trebuie să aibă curaj să iasă din tipare, să fie capabil să-și redefinească mediul și să‑și impună propriile reguli. Conștient de aceste lucruri, profesorul Deepak Malhotra de la Harvard Business School vine cu un răspuns radical diferit la întrebarea de mai sus.

Autorul construiește o parabolă având în centru trei șoareci aparte și aventuroși, Max, Big și Zed, ce refuză să accepte că realitatea este un dat și că lucrurile trebuie luate ca atare. Văzându-și liniștiți de viață, celor trei li se intersectează drumurile, iar dialogul profund pe care-l poartă evidențiază că, în loc să trăim alergând orbește după cașcaval, mai bine profităm de capacitatea noastră neîndoielnică de a evada din labirint sau de a-l reconfigura.

În vreme ce Johnson pleacă de la premisa că existența labirintului e de netăgăduit, Deepak Malhotra împrumută perspectiva orientală, susținând că labirintul e o iluzie, că există numai în mintea noastră.

Așadar, în loc să te gândești cum să te descurci într-un spațiu care, în definitiv, nici măcar nu e real, mai bine te întrebi la ce bun să accepți o asemenea îngrădire și pleci, ulterior, în căutarea libertății, depășind granițele închipuite ale vieții tale.

Cartea lui Malhotra ne reamintește că putem să ne conturăm realitățile și circumstanțele așa cum ne dorim, dar numai după ce renunțăm la ingrata idee că nu suntem decât simpli șoareci în labirintul altuia. Adică după ce învățăm să discredităm labirintul, descoperind libertatea.

„O carte excelentă care-ți arată cum să schimbi mediul în care trăiești și să te bucuri de un nou început în planurile personal și profesional.“ (Deepak Chopra, Scriitor și profesor agregat la Facultatea Kellogg de Management)

„Parabola pătrunzătoare a lui Deepak Malhotra contrabalansează nesperat de bine cartea lui Spencer Johnson, Cine mi-a luat cașcavalul?. Ideea de a-ți lua viața în mâini, de a fi stăpân pe ea, are un ecou puternic pentru noua generație de lideri adevărați. O carte pe care o s-o citești pe nerăsuflate!“ (Bill George, Profesor la Facultatea de Afaceri din cadrul Universității Harvard și președinte al companiei Medtronic)

„O carte ce va stimula imaginația «șoarecilor» și a managerilor. O soluție pentru a ieși din labirint și a-ți redefini viața și afacerea.“ (Barry Nalebuff, Profesor la Facultatea de Management din cadrul Universității Yale și cofondator al companiei Honest Tea)