0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Psihologie
  3. Profesorul eficient
Carte

Profesorul eficient

Profesorul eficient. Editura
CumpărDetalii carte

Programul Gordon pentru îmbunătăţirea relaţiei cu elevii

Autor(i): Thomas Gordon, Noel Burch
Editura: Trei
Colecţia: Psihologie practică
Anul apariţiei: 2012
Pagini: 376 (13x20 cm)
Preţ: 37,57 Lei
Disponibilitate: în stoc

Prin ce se deosebeşte o lecţie izbutită de una nereuşită?

Dar un profesor motivat de un dascăl plafonat?

Dincolo de materia predată sau de calitatea elevilor, diferenţa provine în primul rând din calitatea relaţiilor interpersonale, susţine Thomas Gordon, creatorul unei celebre metode pentru „eficientizarea“ profesorilor.

Plecând de la cazuri concrete, autorii oferă instrumentele necesare pentru îmbunătăţirea aptitudinilor de comunicare şi de aplanare a conflictelor iscate în clasă. De peste patru decenii, metoda Gordon demonstrează că dascălii pot evita mesajele devalorizante, că pot lua decizii care să-i motiveze pe toţi elevii şi că sunt în stare să treacă peste capcanele autoritarismului şi permisivităţii excesive.

Cuprinsul cărţii: „Profesorul eficient“

  • Cum pot profita profesorii din plin de această carte
  • Ideea cărţii şi cui i se adresează
  • Nota autorului
  • RELAŢIA ÎNVĂŢĂTOR-ÎNVĂŢĂCEL: VERIGA LIPSĂ
    • Ce este crucial în relaţia profesor-elev
    • Aptitudini testate, nu abstracţii vagi
    • Aptitudini care îi ajută pe elevi să se dezvolte
    • O alternativă la jocul „halei-hop“
    • O singură filosofie pentru elevii de toate vârstele şi de toate felurile
    • Ce se poate face în legătură cu omniprezenta problemă disciplinară
    • Cum să rezolvăm controversa autoritar-permisiv
  • UN MODEL DE RELAŢII EFICIENTE PROFESOR-ELEV
    • Mituri, aşteptări şi jocul de rol
    • Ce înseamnă o relaţie bună profesor-elev?
    • O modalitate de a privi relaţia profesor-elev
    • Profesori intoleranţi şi profesori toleranţi: o diferenţă crucială
    • Graniţa mobilă din schimbătoarea Fereastră Comportamentală
    • Cum să înţelegem schimbările interioare (ale profesorului)
    • Cum să înţelegem diferite sentimente faţă de diverşii elevi
    • Cum să înţelegem influenţa mediului sau a situaţiei
    • Ajută la ceva toleranţa mimată?
    • Cui i se atribuie problema?
    • De ce este atât de importantă „atribuţia“ problemei
    • De ce este importantă Zona fără probleme
  • CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CÂND ELEVII AU PROBLEME
    • De ce nu reuşesc profesorii să ajute la rezolvarea problemelor elevilor
    • Limbajul de neacceptare: cele Douăsprezece Obstacole din calea comunicării
    • De ce limbajul acceptării este atât de eficient
    • Metode constructive de a-i ajuta pe elevii cu probleme
    • Ce înseamnă de fapt comunicarea
    • Cum să învăţăm să ascultăm activ
    • Ce este necesar pentru o Ascultare Activă eficientă
    • „De ce să consiliez elevii? Sunt doar un profesor!“
    • Două tipuri de comunicare verbală şi efectele lor asupra elevilor: o trecere în revistă
    • Cele Douăsprezece Obstacole în calea comunicării
    • Catalizatorii comunicării
  • MULTIPLELE UTILIZĂRI ALE ASCULTĂRII ACTIVE
    • Cum să promovezi discuţii eficiente centrate pe conţinut
    • Cum să foloseşti Ascultarea Activă pentru a face faţă rezistenţei elevului
    • Cum să foloseşti Ascultarea Activă pentru a-i ajuta pe elevii dependenţi
    • Cum se poate profita de grupurile de discuţii centrate pe elev
    • Cum ajută Ascultarea Activă în şedinţele cu părinţii
    • Ce pot realiza şedinţele în trei
    • Rezumat
  • CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CÂND ELEVII LE CREEAZĂ PROBLEME
    • Cum pot fi rezolvate problemele atribuite profesorilor
    • Unde duc confruntările ineficiente
    • De ce sunt ineficiente mesajele-soluţie
    • De ce eşuează mesajele de dominare
    • De ce eşuează mesajele indirecte
    • Mesaje la persoana a II-a versus mesaje la persoana I
    • De ce sunt deficitare mesajele la persoana a II-a
    • De ce sunt mai eficiente mesajele la persoana I
    • Cum să formulezi un mesaj la persoana I
    • Cum să schimbi registrul după emiterea unui mesaj la persoana I
    • În ce fel profesorii îşi pot crea singuri probleme
    • Trimiterea de mesaje la persoana I poate fi riscantă
    • Ce se poate realiza cu ajutorul mesajelor la persoana I
  • CUM SĂ SCHIMBI ATMOSFERA DIN CLASĂ CA SĂ PREÎNTÂMPINI PROBLEMELE
    • Câteva deficienţe ale sălii de clasă tipice
    • Cum să abordezi creativ schimbarea
    • O abordare sistematică a mediului sălii de clasă
    • Cum să îmbogăţim mediul
    • Cum să sărăcim mediul
    • Cum să limităm mediul
    • Cum să lărgim cadrele mediului
    • Cum să reorganizăm mediul
    • Cum să simplificăm mediul
    • Cum să sistematizăm mediul
    • Cum să planificăm
    • Cum să îmbunătăţim calitatea timpului petrecut în clasă
    • Imensul potenţial al Zonei de Predare–Învăţare
  • CONFLICTUL ÎN CLASĂ
    • În ce constă conflictul?
    • Care este cauza reală a conflictelor?
    • Cum rezolvă de obicei profesorii conflictele
    • Cele două tipuri de abordări câştig–-pierdere: Metoda I şi Metoda II
    • Autoritatea în sala de curs
    • Limitările considerabile ale puterii în sala de curs
    • Mecanismele adaptative pe care le folosesc elevii
    • De ce să nu folosim Metoda II?
    • Cum îl afectează puterea pe cel care câştigă
    • Cum sunt justificate puterea şi autoritatea
  • REZOLVAREA CONFLICTELOR PRIN METODA „AVANTAJULUI RECIPROC“
    • Metoda III: rezolvarea conflictelor pe baza principiului „avantajului reciproc“
    • Cum funcţionează Metoda III în clasă
    • Premise pentru aplicarea Metodei III
    • Metoda III: procesul în şase paşi de rezolvare a problemelor
    • Cum funcţionează Metoda III în clasă
    • Înregistrarea unei şedinţe de aplicare a Metodei III
    • Beneficii şi recompense pentru aplicare a Metodei III
  • CUM APLICĂM METODA „AVANTAJULUI RECIPROC“: ALTE UTILIZĂRI ALE METODEI III ÎN ŞCOALĂ
    • Cum se rezolvă conflictele predare–învăţare prin Metoda III
    • Cum se rezolvă conflictele dintre elevi prin Metoda III
    • Cum se stabilesc regulile şi politicile clasei apelând la Metoda III
    • Cum se desfăşoară şedinţele de stabilire a regulilor
    • Cum se abordează problemele tipice întâlnite de profesori în aplicarea Metodei III
    • Există situaţii când e necesară Metoda I?
    • Cât este de important ca elevii înşişi să înveţe astfel de deprinderi
  • CÂND VALORILE ŞCOLII INTRĂ ÎN CONFLICT
    • Cum identificăm o coliziune de valori
    • De ce mesajele la persoana I funcţionează rar în rezolvarea coliziunilor valorice
    • De ce nu prea funcţionează Metoda III în rezolvarea coliziunilor valorice
    • De ce Metoda I este ineficientă în rezolvarea coliziunilor valorice
    • De ce este Metoda II ineficientă în rezolvarea coliziunilor valorice
    • Cum se rezolvă coliziunile valorice
  • OPTIMIZAREA CONDIŢIILOR DE PREDARE ÎN ŞCOALĂ
    • Caracteristicile problematice ale şcolilor
    • Ce pot face profesorii pentru a-şi spori eficienţa în cadrul organizaţiei
    • „Îmi pot folosi abilităţile de confruntare în relaţia cu şeful meu?“
    • Cum să devenim mai eficienţi în cadrul întrunirilor
    • Cum să fii un consultant eficient
    • Deveniţi avocaţii elevilor voştri
  • Sugestii de lectură
  • Mulţumiri