0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Spiritualitate
  3. Înţelepciunea Angelică despre Divina Providenţă
Carte

Înţelepciunea Angelică despre Divina Providenţă

Înţelepciunea Angelică despre Divina Providenţă. Editura
CumpărDetalii carte

Autor(i): Emanuel Swedenborg
Editura: Firul Ariadnei
Anul apariţiei: 2016
Pagini: 382 (13x20 cm)
Preţ: 25,00 Lei
Disponibilitate: în stoc

Divina Providenţă este Cârmuirea Divinei Iubiri şi a Divinei Înţelepciuni a Domnului.

În tot ceea ce face, Divina Providenţă a Domnului vizează infinitul şi eternitatea. Există anumite Legi ale Providenţei Divine care sunt neştiute de oameni. Providenţa Divină ia în considerare aspectele eterne, şi nu ia în considerare aspectele temporale decât în măsura în care ele concordă cu cele eterne.

Universul a fost creat din Divina Iubire prin intermediul Divinei Înţelepciuni. Divina Iubire şi Divina Înţelepciune izvorăsc ca un tot unitar din Domnul. Acest tot unitar este prezent, ca într-un fel de imagine, în orice lucru creat.

Este specific Providenţei Divine ca orice lucru creat să fie, atât în aspectele sale comune cu alte lucruri, cât şi în aspectele sale particulare, un astfel de tot unitar, iar dacă nu este încă aşa, să devină.

Cuprinsul cărţii: „Înţelepciunea Angelică despre Divina Providenţă“

  • Divina Providenţă este Cârmuirea Divinei Iubiri şi a Divinei Inţelepciuni a Domnului
  • Providenţa Divină a Domnului are ca scop un Cer provenit din Spiţa Omenească
  • În tot ceea ce face, Divina Providenţă a Domnului vizează infinitul şi eternitatea
  • Există anumite Legi ale Providenţei Divine care sunt neştiute de oameni
  • Este o Lege a Providenţei Divine ca fiinţa umană să acţioneze potrivit liberului său arbitru şi în conformitate cu raţiunea
  • Este o Lege a Providenţei Divine ca omul să îndepărteze, aparent prin propriile-i puteri, relele din fiinţa sa externă, considerându-le păcate; şi atunci Domnul poate astfel, şi nu altfel, să îndepărteze relele din fiinţa sa internă, şi totodată din fiinţa sa externă
  • Este o Lege a Providenţei Divine ca fiinţa umană să nu fie deloc constrânsa prin intermediul unor mijloace externe să gândească şi să voiască (prin urmare, să creadă şi să iubească) lucrurile care ţin de religie; ci ca fiinţa umană să facă singură aceste lucruri, iar uneori să-şi autoimpună să le facă.
  • Este o Lege a Providenţei Divine ca fiinţa umană să fie călăuzită şi învăţată de Domnul, din Cer, prin intermediul Cuvântului, al doctrinei şi al predicilor bazate pe Cuvânt, şi asta păstrând aparenţa că fiinţa umană acţionează independent
  • Este o Lege a Providenţei Divine ca omul să nu perceapă şi să nu simtă nimic din lucrarea Providenţei Divine, dar cu toate acestea el să o cunoască şi să o recunoască
  • Propria prudenţă este nulă - ea doar pare a exista, deoarece aşa trebuie să pară însă Divina Providenţă este atotcuprinzătoare, deoarece ea integrează chiar şi cele mai mici amănunte
  • Providenţa Divină ia în considerare aspectele eterne, şi nu ia în considerare aspectele temporale decât în măsura în care ele concordă cu cele eterne
  • Fiinţa umană nu primeşte acces, lăuntric, la adevărul credinţei şi la binele carităţii, decât în măsura în care ea poate fi menţinută întru acestea până la sfârşitul vieţii sale
  • Legile Îngăduinţei sunt totodată Legi ale Providenţei Divine
  • Relele sunt îngăduite pentru un scop, care este mântuirea
  • Providenţa Divină este prezentă în fiinţa celor răi şi în fiinţa celor buni deopotrivă
  • Providenţa Divină nu impune nimănui răul şi nu impune nimănui binele, ci propria prudenţă a fiinţei umane face ca ea să-şi însuşească răul sau binele
  • Orice fiinţă umană poate fi transformată spiritual, şi nu există nici un fel de Predestinare
  • Domnul nu poate acţiona împotriva legilor Providenţei Divine, pentru că a acţiona împotriva acestor legi ar însemna să acţioneze împotriva Divinei Sale Iubiri şi împotriva Divinei Sale Înţelepciuni, deci împotriva Lui însuşi