0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărți: Dezvoltare personală
  3. Cărți: Creșterea copiilor
  4. Copilul meu gândește prea mult
Carte

Copilul meu gândește prea mult

Coperta cărții: Copilul meu gândește prea mult – Cum să-ți înțelegi și să‑ți ajuți copilul hipersensibil, hiperemotiv și hiperempatic de la editura Philobia.
Cartea: Copilul meu gândește prea mult – Cum să-ți înțelegi și să‑ți ajuți copilul hipersensibil, hiperemotiv și hiperempatic
Autor: Christel Petitcollin
Editura: Philobia
Cumpăr

Cum să-ți înțelegi și să‑ți ajuți copilul hipersensibil, hiperemotiv și hiperempatic

Autor(i): Christel Petitcollin
Editura: Philobia
Colecţia: Emisfera dreaptă
Anul apariţiei: 2020
Pagini: 240 (13x20 cm)
ISBN:9786069707036
Preţ: 38,00 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

O carte-fenomen despre copiii excesiv de sensibili și de emotivi, care trăiesc permanent drama de a fi respinși și criticați și care nu reușesc să își facă prieteni, fiind considerați problematici.

Gândirea lor de tip arborescent, creativitatea și capacitatea senzorială ieșite din comun, maturitatea ce trece cu mult dincolo de simpla precocitate, dar și nevoia permanentă de a găsi un sens și de a fi perfecți îi fac să fie atipici și să întâmpine dificultăți atât pe plan social, cât și școlar, în ciuda inteligenței lor sclipitoare.

Acești copii au neapărată nevoie să își înțeleagă propria diferență, fiind hipersensibili, hiperemotivi și resimțind mult mai puternic sentimente negative precum tristețea, vinovăția, frustrarea, rușinea, furia, dar și pe cele pozitive, cum ar fi bucuria sau empatia, de fapt hiperempatia care îi predispune la a se lăsa cu ușurință manipulați, chiar deveniți adulți.

Mulți dintre micuții supraeficienți suferă și adesea părinții nu știu cum să îi ajute, simțindu-se vinovați în neputința lor.

Cum îi poți înțelege și sprijini astfel încât să își recapete încrederea în ei, să se poată concentra și să fie acceptați așa cum sunt – nici mai buni, nici mai răi, ci pur și simplu diferiți?

Christel Petitcollin aduce soluții simple, concrete și eficace care îi vor ajuta pe părinți să își înțeleagă copiii și, mai ales, să le explice acestora că sunt diferiți, dându-le, astfel, posibilitatea de a fi ei înșiși, de a se integra într-o lume dominată de neurotipici și de a aduce o plus valoare societății, pe măsura personalității lor ieșite din comun.

O carte pentru părinții și educatorii copiilor supraeficienți, confruntați cu neputința de a-i proteja de un sistem care îi face să sufere, dar și cu negarea, cu ostilitatea sau cu hărțuirea din partea celor cu care interacționează și de ale căror decizii depinde soarta celor mici.

Perfecționismul și paranoia sunt induse de către societate, prin negarea a ceea ce copiii aceștia sunt, în mod fundamental. Din momentul în care realizează cine este, cu adevărat, copilul supraeficient încetează să se simtă angoasat și își regăsește nemăsurata bucurie de viață, deoarece este dotat cu o imensă capacitate a fi fericit.

Christel Petitcollin

Cuprinsul cărţii: „Copilul meu gândește prea mult“

  • Introducere
  • Etichete și categorisiri
    • Autist
    • Potențial înalt
    • ADHD
    • Afecțiuni care încep cu prefixul „dis“
    • Dislexia mea din perioada în care am învățat limba rusă
  • O sensibilitate ieșită din comun
    • Hiperestezia
    • Hipersensibilitatea
  • Furtunile emoționale
    • Emotivitatea excesivă
    • Tristețea și deprimarea
    • Teama și anxietatea
    • Furia
    • Culpabilitatea
    • Rușinea
    • Frustrarea
    • Bucuria
    • Afectivitatea excesivă
    • Empatia excesivă
    • Gândirea complexă, de tip arborescent
  • Experiența mea practică
    • Un workshop pentru copiii considerați „hiperactivi“
    • Experiența mea în coaching individual
  • Arta dezvăluirii
    • Cum să le explici copiilor supraeficienți faptul că sunt diferiți
  • Pericolele sinelui fals
    • „Ești inadaptat și ai o mulțime de defecte“
    • O dezastruoasă negare
    • Cum să eviți ‑ de ani de terapie
    • De la supraadaptare la sinele fals
    • Renunțarea la supraadaptare
  • Nevoia de a avea un cadru solid
    • Un adult la locul său, care își îndeplinește rolul
    • Instrucțiuni clar exprimate
    • Relația cu autoritatea
    • Stima de sine
    • Organizarea timpului și a spațiului
  • Angoasa vidului
    • O plictiseală profundă
    • O curiozitate insațiabilă
    • Sunt indicate relaxarea și meditația în cazul copiilor?
  • O spiritualitate instinctivă
    • Conștiința morții
    • Medium și șaman de la o vârstă fragedă
    • De la perfecționism la excelență
    • Răbdare și rezistență
    • Un sistem de valori raportat la absolut
    • Țineți cont de faptul că se află într‑o permanentă căutare
    • a sensului, dar ajutați‑i să se întrupeze
  • Regulile sociale
    • A înțelege pentru a se adapta
    • Regulile valabile la nivel social
    • Relații optime cu cei din jur
    • Competențele sociale
    • Adulții manipulatori
    • O atitudine asertivă, pentru o comunicare mai bună
    • Gestionarea conflictelor
    • Cei la fel ca mine
  • Sistemul educațional actual
    • Există oare un plan de îndobitocire a populației?
    • Dezastrul din sistemul național de educație
    • Soluții există!
    • Acceptarea principiului realității
  • Trucuri și sfaturi pentru reușita pe plan școlar
    • Nevoia de a porni de la o perspectivă globală
    • pentru a ajunge la detalii
    • Nevoia de sens
    • Nevoia de conținut care să le alimenteze dorința de cunoaștere
    • Nevoia de afecțiune
    • Reîntoarcerea la lucrurile de bază
    • Înțelegerea corectă a instrucțiunilor
    • Capacitatea de a explica parcursul mental
    • Scrie cât mai mult
    • Respectarea întocmai a instrucțiunilor
    • Cum să câștigi câteva puncte ca să îți mărești nota?
    • Cum să lucreze și să exerseze mai mult?
    • Cum să nu ne pierdem concentrarea
    • Metodele mnemotehnice
  • Fobia de școală
    • Regăsirea sensului
    • Atenuarea presiunii
    • Restabilirea relațiilor dintre părinți și profesori
    • Retragerea de la școală nu este o tragedie
  • Hărțuirea în mediul școlar
    • O școală responsabilă, dar nu culpabilă
    • Cazul hărțuitorului singuratic
    • Când hărțuirea este un fenomen de grup
    • Hărțuirea în mediul online
    • Ce anume nu trebuie făcut niciodată
    • Cum să gestionezi corect interacțiunile dintr‑un grup
    • Cunoașterea interdicțiilor universal valabile
    • Toleranță zero
    • Cine sunt copiii hărțuiți încă din primii ani de școală?
    • Semnale care nu ne înșală
  • Concluzii
  • Bibliografie