Ghid pentru părinții copiilor (cu adevărat) supradotați

Autor: Dr. Béatrice Millêtre,
Editura: Philobia
Editura: Philobia
Colecţia: Emisfera dreaptă
Anul apariţiei: 2021
Pagini: 160 (13x20 cm)
ISBN:9786069707296
Preţ: 30,00 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile
Te-ai săturat să tot auzi, când vine vorba de copilul tău, că se poate descurca mai bine sau că nu se concentrează suficient, că nu stă liniștit sau nu știe cum să lucreze – și vrei să înțelegi de ce nu are întotdeauna succes, chiar dacă el este realmente excepțional?
Cauți un set de instrumente care să-i permită să se simtă confortabil la școală, cu prietenii și familia?
Béatrice Milletre, doctor în psihologie și specialist în științe cognitive, explică într-un mod accesibil de ce copilul tău, care își folosește preponderent emisfera dreaptă a creierului, parcurge altfel etapele de dezvoltare.
Instrumentele propuse te vor ajuta să îți formezi o serie de strategii, pentru a-i permite celui mic să acționeze în felul său, răspunzând și cerințelor celor din jur.
De asemenea, vei învăța să nu pierzi din vedere faptul că el este doar un copil, lipsit de intenții rele, că nu caută să te enerveze și nici să te contrazică, ci doar gândește diferit și uneori sfârșește prin a se înstrăina de propria personalitate, pentru a se „adapta“ tiparului dominant.
Ajută-l, manifestă-ți iubirea, arată-i că ai încredere în abilitățile lui și însoțește-l pe drumul său, sprijinindu-l pentru a fi un copil fericit!
Cuprinsul cărţii: „Ghid pentru părinții copiilor (cu adevărat) supradotați“
- Despre ce vorbim?
- Povești adevărate
- Arhimede și Rodin: două raționamente diferite
- Rodin, elevul care‑și urmează drumul
- Arhimede, elevul care stă degeaba
- Raționamentul secvențial, deductiv și raționamentul intuitiv
- Ce înseamnă neurodreptaci
- Ce nu înseamnă neurodreptaci
- Capcanele care trebuie evitate
- Observă rezultatul obținut și nu modul de acțiune
- Copilul stă degeaba
- Copilul amână totul pe a doua zi
- Copilul lasă totul pe ultimul moment
- Caracteristicile copilului tău
- O sensibilitate ieșită din comun
- O atitudine schimbătoare
- Un copil visător și neatent
- Copilul „habar n‑am“
- Copilul înțelege repede, dar trebuie să‑i explici îndelung
- Nevoia de înțelegere
- Cuvintele potrivite
- Alb sau negru, dar nu gri
- „Setul de instrumente“ pentru a acționa eficient
- Organizarea gândirii: hărțile mentale
- Cum o folosim
- Etape de creație
- Capacitatea de concentrare
- Mă concentrez pe ceea ce fac, fredonând cântecul preferat
- Mă concentrez, ascultând muzică
- Vizualizarea
- Folosirea corpului
- Folosirea unei imagini
- O imagine de ansamblu
- Găsirea drumului în viață
- Puțină practică în permanență
- Folosirea intuiției
- Cum să transformi sarcinile simple în unele complexe
- Schimbarea obiectivului inițial
- Să începi cu sfârșitul
- Crearea unui sens și a unor conexiuni
- Organizarea gândirii: hărțile mentale
- Regulile „jocului“
- Ce se așteaptă de la mine
- Utilizatorul final
- Artist și artizan
- Nu este nimic de înțeles
- Câteva strategii
- La școală
- Cum să viseze cu ochii deschiși în clasă și să nu se mai plictisească
- Cum să facă față unui test de verificare a cunoștințelor
- Cum să‑și facă temele
- Acasă
- Oferă-i un exemplu
- Fă diferența
- Oferă explicații
- Anticipează
- Toleranța, îngăduința, înțelegerea
- Ai încredere și mergi mai departe
- Hrănește‑i curiozitatea
- Ajută‑l să se oprească, să facă lucrurile pe rând
- Prietenii
- Lasă‑l să acționeze în felul său
- Apelează la profesori
- Propriile sale proiecte și activități
- Ceilalți – instrucțiuni de folosire
- Alte povești
- La școală
- Concluzie
- Pentru mai multe informații