0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărți: Spiritualitate
  3. Regele lumii * Ezoterismul lui Dante
Carte

Regele lumii * Ezoterismul lui Dante

Coperta cărții: Regele lumii * Ezoterismul lui Dante de la editura Herald.
Cartea: Regele lumii * Ezoterismul lui Dante
Autor: René Guénon,
Editura: Herald
Cumpăr
Autor(i): René Guénon,
Editura: Herald
Colecţia: Philosophia Perenis
Anul apariţiei: 2022
Pagini: 192 (13x20 cm)
ISBN:9789731119441
Preţ: 39,50 Lei
Disponibilitate: în stoc

„Regele Lumii“ abundă în trimiteri la Ezoterismul lui Dante, autor în opera căruia Guénon a deslușit mai multe despre existența și activitatea ocultă a anumitor Ordine cavalerești care, în accepțiunea sa, fac legătura în lumea vizibilă cu centrul nevăzut al lumii, guvernat de acest Rege misterios.

Acesta este și motivul pentru care am considerat că este potrivit ca cele două studii să apară în același volum. René Guénon explorează sensurile ascunse ale Divinei Comedii și cu precădere sensul inițiatic, reprezentând principiul tuturor celorlalte, unificându-le și coordonându-le.

Există un „Rege al lumii“?

Este el un „Rege al tuturor regilor“?

Și dacă da, unde se afla și cum putem ajunge la el?

Asemenea întrebări pot să apară într-o minte modernă, obișnuită cu evaluări cantitative, însă ceea ce René Guénon a vrut să transmită în studiul său omonim este, de fapt: „Cum și în ce formă, prin cine și prin ce acționează Principiul (Dumnezeu) în manifestarea universală, în lume“.

Dincolo de relatarea poetică propriu-zisă (sensul literal), în Divina Comedie a lui Dante cei mai mulți comentatori au remarcat un sens filosofico-teologic și unul politic și social, dar sensul inițiatic, metafizic, cu caracter profund ezoteric nu este la îndemâna oricui.

Orientându-se către acesta, Guénon subliniază ideea că Ordinul Templierilor era un ordin monastic și cavaleresc și, în același timp, principala organizație inițiatică din Occidentul Evului Mediu. Însă urmele sale sunt prezente până în zilele noastre, iar nouă ne revine sarcina să le cercetăm pentru a redescoperi, poate, inițieri cândva știute legate de ascensiunea către acest Rege al lumii și manifestarea să universală.

Partea nevăzută a istoriei nu se afla în „culisele“ acestui theatrum mundi, ci deasupra sa, acolo unde se află izvorul nesecat al vremuirii și temeiul oricărui lucru de pe Pământ.

Teodoru Ghiondea

„Regele Lumii“, îi spune un lama lui F. Ossendowski, este în legătură cu gândurile tuturor acelora care conduc destinele umanității… El le cunoaște intențiile și ideile. Dacă acestea plac lui Dumnezeu, Regele Lumii le favorizează cu ajutorul său invizibil; dacă ele nu sunt plăcute lui Dumnezeu, Regele le va produce eșecul. Această putere este dată în Agarthi prin știința tainică a lui Om, cuvânt prin care începem toate rugăciunile noastre.

[…] există legături foarte strânse între descrierile care, în toate țările, se referă la centre spirituale mai mult sau mai puțin ascunse, sau cel puțin greu accesibile. Singura explicație plauzibilă ce poate fi dată este aceea că, dacă aceste descrieri se referă la centre diferite, așa cum pare să se întâmple în anumite cazuri, acestea nu sunt, am putea spune, decât emanații ale unui centru unic și suprem, așa cum toate tradițiile nu sunt, de fapt, decât adaptări ale mării tradiții primordiale.

Regele lumii

Inițierea veritabilă fiind o luare în posesie conștientă a stărilor superioare, e ușor de înțeles că ea trebuie descrisă simbolic ca o ascensiune sau o „călătorie cerească“. Dar s-ar putea pune întrebarea: de ce această ascensiune trebuie să fie precedată de o coborâre în Infernuri?

[…] pe de o parte, aceasta coborâre este ca o recapitulare a stărilor ce au precedat în mod logic starea umană, care i-au determinat condițiile particulare și care trebuie, de asemenea, să participe la „transformarea“ ce se va realiza.

Pe de altă parte, ea permite manifestarea, conform anumitor modalități, a posibilităților de ordin inferior pe care ființă le poarta încă în ea în stare nedezvoltată și care trebuie epuizate de ea înainte de a putea ajunge la realizarea stărilor sale superioare.

Mult mai puțin discutabilă este identificarea figurilor simbolice văzute de Dante: crucea în cerul lui Marte, vulturul în cel al lui Jupiter, scară în cel al lui Saturn. Se poate desigur apropia această cruce de cea care, după ce a fost semnul distinctiv al Ordinelor cavaleriei, servește încă drept emblema a mai multor grade masonice; și, dacă ea este situată în sfera lui Marte, nu e aceasta o aluzie la caracterul militar al acestor Ordine, rațiunea lor aparentă de a fi, și la rolul jucat în mod exterior de ele în expedițiile războinice ale Cruciadelor?

Ezoterismul lui Dante

Cuprinsul cărţii: „Regele lumii * Ezoterismul lui Dante“

  • REGELE LUMII
    • Introducere
    • Noțiuni despre Agartha în Occident
    • Regalitate și pontificat
    • „Shekinah“ și „Metatron“
    • Cele trei funcții supreme
    • Simbolismul Graalului
    • „Melki - Tsedeq“
    • „Luz“ sau sălașul nemuririi
    • Centrul suprem ascuns în vremea lui Kali-Yuga
    • Omphalos-ul și Betyl-ii
    • Nume și reprezentări simbolice ale centrelor spirituale
    • Localizări ale centrelor spirituale
    • Câteva concluzii
  • EZOTERISMUL LUI DANTE
    • Sens aparent și sens ascuns
    • „Fede Santa“
    • Apropieri masonice și hermetice
    • Dante și rozicrucianismul
    • Călătorii extraterestre în diferite tradiții
    • Cele trei lumi
    • Numerele simbolice
    • Ciclurile cosmice
    • Eroarea interpretărilor sistematice