0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Spiritualitate
  3. Apologia sau Despre Magie
Carte

Apologia sau Despre Magie

Apologia sau Despre Magie. Editura
CumpărDetalii carte

Autor(i): Apuleius
Editura: Herald
Colecţia: Princeps
Anul apariţiei: 2010
Pagini: 272 (14x20 cm)
Preţ: 30,00 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

Gloria câştigată de Apuleius în timpul vieţii i-a supravieţuit şi după moarte. În special „Măgarul de aur“ i-a perpetuat numele; chiar şi cei care nu ştiu nimic despre această operă sau cei care ar prefera să o treacă în uitare din cauza unor elemente indecente cunosc şi apreciază povestea lui „Eros şi Psyche“ – dacă nu în original, atunci măcar în numeroase opere de artă.

Sf. Augustin îi cunoaşte opera foarte bine; el recunoaşte importanţa lui Apuleius ca autor, însă îl respinge ca magician.

Apuleius este un taumaturg împotriva căruia credincioşii trebuie puşi în gardă.

„Duşmanii creştinismului“, spune Augustin (Ep.138), „îndrăznesc să-i aşeze pe Apuleius şi pe Apollonius din Tyana pe acelaşi nivel cu Hristos, ba chiar mai sus decât acesta.“

Dar în aceeaşi scrisoare vorbeşte despre Apuleius ca despre un „mare orator“, a cărui faimă este încă vie printre compatrioţii săi din Africa.

Pentru a-şi crea extraordinara sa reputaţie, Apuleius avea nevoie de o epocă şi de o audienţă pentru care învăţătura şi literatura erau decadente, dar nicidecum trecute în uitare.

El vădeşte o curiozitate insaţiabilă, deţine o rezervă enormă de cunoştinţe variate, iar ca orator are o strălucire alimentată de o imaginaţie uluitoare.

Verva, umorul şi, mai presus de toate, însufleţirea ce caracterizează „Apologia sau Despre magie“ fac din aceasta o operă remarcabilă.

Puţine discursuri din Antichitate zugrăvesc mai viu caracterul autorului şi viaţa societăţii în care acesta trăia.

Apuleius se numără printre acele spirite enciclopedice lacome de cunoaştere care pot fi întâlnite la începutul şi la sfârşitul civilizaţiilor.

Paul Monceaux

Sunt pe deplin convins că sufletul omului, mai ales un suflet simplu cum este cel al unui copil, poate, cu ajutorul farmecelor care îl transportă în afară corpului, sau prin miresmele ce-l transpun într-o stare de extaz, fiind adormit, să se ridice până la cunoaşterea a tot ceea ce se află în această lume; că astfel, sufletul poate să uite de corpul său, revenind la starea dintâi, fiind redat adevăratei sale naturi, nemuritoare şi divină, după cum bine se ştie, şi atunci, cuprins fiind de un fel de somn, poate prezice lucrurile din viitor.