Sahaj Marg. O cale spirituală
Editura: Ram Chandra
Anul apariţiei: 2017
Pagini: 240 (13x20 cm)
Preţ: 30,00 Lei
Disponibilitate: în stoc
Câteva discursuri, întrebări și răspunsuri în care regăsim esența sistemului spiritual Sahaj Marg (Calea Naturală) și clarificări la dificultățile ce apar în timpul practicii spirituale.
Fragmente
[…]
Acum să trecem la meditație.
Meditația a fost definită ca procesul de a te gândi constant la un singur lucru. În rest, știți cu toții de ce medităm. Însă vă rog să vă amintiți că meditația nu este decât o tehnică. Ea nu reprezintă un scop în sine. Și aceasta este demonstrată adesea de numeroasele persoane care încep să mediteze și apoi sforăie fără să fie conștienți de nimic. Este o meditație făcută mecanic. Mai degrabă le place meditația decât să mediteze. Babuji zicea: „Este un lucru făcut în mod mecanic, care nu le asigură niciun progres.“ Pentru că, atunci când medităm, trebuie să desfășurăm un proces dinamic, în care să avem mereu în vedere scopul. Adică, să ne apropiem de acest scop. Altfel, ar fi ca și când ai călători într‑un tren care stă pe loc. Pot să stau chiar și într‑un TGV, dar, dacă este parcat în depoul gării din Paris și urmează să plece doar peste două zile, nu voi ajunge nicăieri. Trenul trebuie să fie în mișcare.
Deci meditația este un proces și nu un scop în sine
Susțin asta pentru că adesea întâlnesc preceptori care spun: „Meditați și totul se va rezolva.“ Nimic nu se rezolvă prin meditație. Prin meditație, medităm. Dacă cineva întreabă: „Ce obținem prin meditație?“, se poate răspunde că, dacă am capacitatea de a mă gândi continuu la un singur lucru, îmi pot controla propriul intelect. Am atunci posibilitatea să‑mi îndrept intelectul în ce direcție doresc. El devine capabil să‑mi dezvăluie adevărul a ceea ce cercetez. Oricât de desăvârșită ar fi, meditația nu poate face nimic altceva decât să servească drept instrument de revelație, pentru că intelectul este perfecționat, reglat, focalizat și îl pot folosi pentru orice în afară de a‑l cunoaște pe Dumnezeu. Pentru că Dumnezeu, nefiind un obiect, nu poate constitui obiectul concentrării. În consecință, nicio concentrare nu va putea vreodată dezvălui prezența lui Dumnezeu, deși chiar practicile yoghine, știința yoghină, spun: „Concentrați‑vă!“ Este o eroare. Cred că, din nefericire, cuvântul a fost greșit tradus în engleză prin „concentrare“. Concentrarea nu poate face nimic altceva decât să dezvăluie ceea ce există, în adevărata sa esență.
Cuprinsul cărţii: „Sahaj Marg. O cale spirituală“
- Discursuri
- Educația – modalități și scopuri
- Maestrul, Misiunea și Metoda
- Rolul Maestrului
- Etapele progresului spiritual
- Etapele evoluției spirituale
- Credința
- Întrebări și răspunsuri
- Duminică, 10 iulie 1988
- Marți, 12 iulie 1988
- Miercuri, 13 iulie 1988
- Joi, 14 iulie 1988
- Vineri, 15 iulie 1988