În rețea
De ce sharing-ul reprezintă viitorul afacerilor
Autor(i): Lisa GanskyEditura: Publica
Colecţia: Co-Lecția de Antreprenoriat
Anul apariţiei: 2011
Pagini: 272 (14x20 cm)
Preţ: 47,20 Lei
Disponibilitate: STOC EPUIZAT!
Nu ştim dacă şi când mai primim această carte.
Afacerile tradiționale urmează o formulă simplă: crearea unui produs sau a unui serviciu, vânzarea acestuia și încasarea banilor. Însă în ultimii câțiva ani, a prins contur un model fundamental diferit – unul în care consumatorii au mai multe opțiuni, mai multe instrumente, mai multe informații și mai multă forță. Lisa Gansky, antreprenoare care face pionierat în domeniu, îl denumește „The Mesh“ (Businessul „în rețea“), dezvăluindu-ne motivele pentru care acest model va domina în curând viitorul afacerilor.
Cartea vorbește despre o imensă oportunitate care a pus deja în mișcare afacerile recent înființate, reînnoindu-le pe cele vechi. Ea reprezintă totodată un ghid esențial al noului val de comerț bazat pe tehnologiile informatice, unul care, pe lângă faptul că e foarte sensibil la problematica mediului înconjurător, ajută la formarea și dezvoltarea comunităților.
Lisa Gansky demonstrează cum, folosindu-se de ultimele instrumente de comunicare digitală, companiile „în rețea“ schimbă din temelii o serie întreagă de domenii de activitate. Câteva exemple:
- thredUP facilitează schimburile de haine pentru copii prin intermediul serviciilor de curierat.
- Kickstarter pune în legătură artiștii care au nevoie de finanțare cu mici sponsori, dornici să le acorde sprijinul necesar.
- Groupon exploatează puterea colectivă de cumpărare, oferind zilnic reduceri celor cinci milioane de abonați ai săi.
Gansky vă arată cum puteți face o mulțime de bani, construind branduri credibile și comunități puternice, ajutându-vă clienții să cumpere mai puțin și să utilizeze mai mult.
„Lisa Gansky anticipează oportunitățile latente și vorbește despre un viitor care pare imposibil… până când îți dai seama că e deja iminent.“
„Cartea vă va obliga să luați notițe, făcându-vă apoi să intrați în acțiune.“
(Seth Godin, autorul bestsellerului „Triburi“)
„În rețea pune în lumină mutația radicală pe care a generat-o lumea noastră tot mai interconectată. Iar experiența practică a autoarei întărește adevărul celor spuse. O lectură esențială pentru toți cei care activează în lumea afacerilor.“ (John Donahoe, CEO al companiei eBay)
„Această carte ne oferă o introducere actuală și relevantă asupra realității și importanței companiilor «în rețea», organizații care furnizează produse și servicii prin intermediul sharing-ului, al implicării comunitariste și în baza unei culturi a încrederii.“ (Craig Newmark, fondatorul rețelei Craigslist)
„Lisa Gansky susține într-un mod convingător noua logică concurențială a sharing-ului și ne arată cum putem construi nu doar o companie, ci un întreg ecosistem de afaceri în jurul acestui concept.“ (Daniel H. Pink, autorul cărților „Drive“ și „A Whole New Mind“)