Toți marketerii sunt mincinoși spun povești
Talentul de a spune povești autentice într-o lume sceptică
Autor(i): Seth GodinEditura: Curtea Veche
Colecţia: Cărți cheie
Anul apariţiei: 2015
Pagini: 166 (13x20 cm)
Preţ: 45,00 Lei
Disponibilitate: în stoc
- Suntem convinși că vinul are un gust mai bun dacă-l bem dintr-un pahar scump.
- Ni se pare acceptabil ca un Porsche de 80 000 de dolari să-i fie net superior unui Volkswagen de 36 000 de dolari, care este practic același fel de mașină.
- Admitem fără rezerve că pantofii sport de 125 de dolari sunt mai comozi (și arată mai bine) decât varianta lor de 25 de dolari.
Toți marketerii spun povești!
Iar când o fac așa cum trebuie, îi credem. Și dacă e să-l ascultăm pe Seth Godin, adevărații marketeri nu vorbesc despre date tehnice, nici măcar despre beneficii. Dimpotrivă, ei spun o poveste – una în care vrem să credem, indiferent dacă are sau nu legătură cu realitatea.
Marketerii dau greș atunci când joacă murdar și sunt egoiști, după cum o dovedesc telemarketerii, companiile producătoare de țigarete și politicienii corupți.
Ai grijă: dacă povestea ta nu este autentică, vei depăși limita dintre iluzie și fraudă! Vrei să te asiguri că nu ajungi la stâlpul infamiei în lumea afacerilor?
Folosește cele trei întrebări de control oferite de Seth Godin:
- Care-i povestea ta?
- Cei care au nevoie de această poveste vor crede în ea?
- Este povestea ta adevărată?
Comentarii despre cartea „Toți marketerii sunt mincinoși“
„Ia-i pe Leo Burnett, David Ogilvy, Bill Bernbach și Mark Twain. Combină-le creierele și rade-le tot părul de pe cap. Pe cine obții? Pe Seth Godin.“ (Jay Levinson)
„În fiecare an, mii de autori publică lucrări de afaceri, însă numai câțiva devin vedete și intră în elita mondială. Încă și mai puțini dintre aceștia se pot lăuda că, după chipul și asemănarea lor, a fost creată o păpușă – unul singur, mai exact. Godin ne oferă o combinație inimitabilă de gândire contrafactuală și simț al umorului.“ (BusinessWeek)
„Godin e cel mai bun exemplu pentru validitatea teoriilor sale: semizeu al internetului, autor de bestselleruri, orator solicitat, întreprinzător de succes, expert în marketing și blogger de top. Este prețuit în special pentru felul în care analizează fenomenul internaut, iar eseurile și opiniile sale sunt citate pe scară largă, atât online, cât și offline.“
Cuprinsul cărţii: „Toți marketerii sunt mincinoși spun povești“
- Mulțumiri
- Prefață
- Noțiuni de bază
- Înțelegi marketingul?
- Pasul 1: Modelele și viziunea lor asupra lumii au ajuns acolo înaintea ta
- Pasul 2: Oamenii observă doar ceea ce este nou, abia apoi fac o presupunere
- Pasul 3: Povestea începe cu prima impresie
- Pasul 4: Marii marketeri spun povești credibile
- Exemple: Povești create în jurul unor viziuni asupra lumii
- Observații importante: Păcăleli și înșelătorii
- Pasul 5: Marketerii autentici prosperă
- Concurența într-o lume a minciunii
- Remarcabil? Vaca nu a părăsit clădirea
- Bonus 1: Maeștrii povestitori și aceia care încă încearcă
- Bonus 2: Secvențe avansate
- Cărți bune de citit
- Și acum, ce facem?
- Care e povestea ta?