0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărți: Educație
  3. Predarea bazată pe atașament
Carte

Predarea bazată pe atașament

Predarea bazată pe atașament. Editura Trei
Cumpăr

Cum să creezi o clasă tribală

Autor(i): Louis J. Cozolino
Editura: Trei
Colecţia: Educație și formare
Anul apariţiei: 2017
Pagini: 312 (14x20 cm)
Preţ: 39,00 Lei
Disponibilitate: în stoc

Creierele umane sunt programate pentru viața socială, iar capacitatea elevilor de a învăța este profund influențată de calitatea legăturii de atașament pe care aceștia o stabilesc cu educatorii și colegii lor.

Un atașament securizant nu doar că va garanta o stare de bine în clasă, ci va optimiza tot procesul de învățare, prin întărirea motivației, prin reglarea anxietăților și prin facilitarea neuroplasticității.

Plecând de la aceste premise, cartea înfățișează un model pentru o clasă bazată pe atașamente securizante, explorând modul în care relația educator–elev devine crucială pentru a crea niște clase și comunități școlare de tip „tribal“, cu funcție de susținere afectivă.

Cartea este un îndemn către învățători și profesori, pentru a conștientiza rolul crucial al legăturilor sociale în optimizarea procesului educativ.

Avem nevoie, mai mult ca oricând, de o transformare profundă a modului în care definim și practicăm învățarea pentru că, deși toată lumea spune că trăim într-o societate bazată pe cunoaștere și pe învățare, aproape nimeni nu mai vrea să învețe…

Învățarea a fost alterată de gratificarea imediată, de evaluările fără sens, de presiunile instituționale și sociale de tot felul, de ierarhii și mai ales de neînțelegerea modului în care ne angajăm ca ființe umane în acest proces.

Cozolino ne propune o soluție naturală, inedită și simplă: readucerea dimensiunilor socială și emoțională în învățare prin predarea bazată pe atașament.

Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București

Cuprinsul cărţii: „Predarea bazată pe atașament“

  • Mulțumiri
  • Creierul social
    • Puterea atașamentului
      • Aceeași măsură potrivită pentru toți
      • Știință și educație
      • Ce are știința de oferit?
      • Calea către o minte închisă este o inimă deschisă
      • Sugestii de cercuri de lucru
        • Mențineți școlile și clasele cât mai mici posibil
        • Creați suficient timp pentru relații
        • Descentralizarea clasei prin crearea de grupuri de învățare prin cooperare
        • Munca în folosul comunității
        • Provocări valoroase și activități pline de sens
        • Concentrați-vă asupra evenimentelor actuale, prin intermediul unor povestiri relevante
        • Participarea emoțională și plină de sens din partea părinților, bunicilor și a altor persoane implicate
      • Exercițiul 1: Crearea tribului
    • Creierul social
      • Cum s-a transformat creierul uman într-un organ social
      • Schimbări culturale rapide
      • Instinctele sociale primitive și îngrijirea emoțională
      • Sinapsa socială
      • Patru aspecte cheie ale învățării
      • Nu există tabula rasa
      • Crearea unei clase tribale
      • Exercițiul 2: Obstacole în procesul de învățare
    • Modelarea creierului
      • Dezvoltarea creierului
      • Experiența modelează creierul
      • Atașamentul și legăturile emoționale
      • Ce fac atunci când îmi este teamă?
      • Exercițiul 3: A avea grijă de noi înșine și de tribul nostru
  • Inhibarea învățării
    • Stresul și învățarea: conexiuni vitale
      • Amigdala și hipocampusul
      • Puterea stărilor moderate de excitație
      • Umorul în clasă
      • Exercițiul 4: Învață să te relaxezi
    • Cum să ajungi la elevii „needucabili“
      • Poverile copilăriei
      • Cum să ajungi la elevii „needucabili“
      • Profesorul ca zonă de refugiu sigură și mediu susținător
      • De unde atât de multă rușine?
      • Scena și clasa
      • Acceptarea radicală
      • Exercițiul 5: Înțelegerea și combaterea rușinii
    • De la intimidare (bullying) la epuizare (burnout): cum îi subminează stresul social pe elevi și profesori
      • Impactul stresului social
      • Bătăușii și victimele lor
      • Adulții care îi intimidează pe adulți
      • Epuizarea (burnout-ul) profesorilor
      • Nevoia de formare amplă
      • Educatorii au nevoie de un trib suportiv și de un șef de trib înțelept
      • FuelEd
      • Exercițiul 6: Autoevaluarea profesorului – sunt victima intimidării (bullying-ului)?
  • Activarea creierului pentru învățare
    • A fi văzut și a te simți înțeles
      • Imitația fizică și activitatea fiziologică
      • Acordajul emoțional și comunicarea congruentă
      • Ascultarea cu cea de-a treia ureche
      • Lacrimi pentru cursul de scriere creativă – începători
      • Contagiunea emoțională
      • Puterea atitudinii
      • Învăț sau eșuez
      • Protejarea elevilor de erorile noastre cognitive conștiente și inconștiente
      • Exercițiul 7: Exersarea empatiei
    • Joc, explorare și învățare
    • Spunerea de povești: cea mai veche oră de curs
      • Poveștile sunt fundamentale
      • Poveștile, procesul de învățare și tradiția orală
      • Reglarea emoțională
      • Atașamentul sigur și narațiunile integrate
      • Călătoria eroului
      • Erin Grunwell
      • Exercițiul 9: Scrierea propriei narațiuni
  • Accesarea instinctelor sociale primitive
    • Cercurile tribale de lucru în acțiune
      • Siguranța fizică
      • Puterea dorinței
      • Mândrie și pasiune
    • Călătoria eroului și căutarea înțelepciunii
      • Călătoria
      • Transmiterea înțelepciunii
      • Maturizarea gândirii
      • Înțelepciunea, prejudecățile și creierul
      • Exercițiul 10: Crearea unei clase tribale
    • Chemări mai înalte – Aprofundarea experienței
      • Identificarea unei cauze valoroase
      • Explorarea spațiului interior
      • Primii pași spre înțelegerea lumilor noastre interioare
      • Conștiința de specie
  • Exerciții
  • Bibliografie
  • Sugestii de lectură
  • Resurse suplimentare