0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Educaţie
  3. Predarea bazată pe ataşament
Carte

Predarea bazată pe ataşament

Predarea bazată pe ataşament. Editura Trei
CumpărDetalii carte

Cum să creezi o clasă tribală

Autor(i): Louis J. Cozolino
Editura: Trei
Colecţia: Educaţie şi formare
Anul apariţiei: 2017
Pagini: 312 (14x20 cm)
Preţ: 39,00 Lei
Disponibilitate: în 7-14 zile

Creierele umane sunt programate pentru viaţa socială, iar capacitatea elevilor de a învăţa este profund influenţată de calitatea legăturii de ataşament pe care aceştia o stabilesc cu educatorii şi colegii lor.

Un ataşament securizant nu doar că va garanta o stare de bine în clasă, ci va optimiza tot procesul de învăţare, prin întărirea motivaţiei, prin reglarea anxietăţilor şi prin facilitarea neuroplasticităţii.

Plecând de la aceste premise, cartea înfăţişează un model pentru o clasă bazată pe ataşamente securizante, explorând modul în care relaţia educator–elev devine crucială pentru a crea nişte clase şi comunităţi şcolare de tip „tribal“, cu funcţie de susţinere afectivă.

Cartea este un îndemn către învăţători şi profesori, pentru a conştientiza rolul crucial al legăturilor sociale în optimizarea procesului educativ.

Avem nevoie, mai mult ca oricând, de o transformare profundă a modului în care definim şi practicăm învăţarea pentru că, deşi toată lumea spune că trăim într-o societate bazată pe cunoaştere şi pe învăţare, aproape nimeni nu mai vrea să înveţe…

Învăţarea a fost alterată de gratificarea imediată, de evaluările fără sens, de presiunile instituţionale şi sociale de tot felul, de ierarhii şi mai ales de neînţelegerea modului în care ne angajăm ca fiinţe umane în acest proces.

Cozolino ne propune o soluţie naturală, inedită şi simplă: readucerea dimensiunilor socială şi emoţională în învăţare prin predarea bazată pe ataşament.

Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti

Cuprinsul cărţii: „Predarea bazată pe ataşament“

  • Mulţumiri
  • Creierul social
    • Puterea ataşamentului
      • Aceeaşi măsură potrivită pentru toţi
      • Ştiinţă şi educaţie
      • Ce are ştiinţa de oferit?
      • Calea către o minte închisă este o inimă deschisă
      • Sugestii de cercuri de lucru
        • Menţineţi şcolile şi clasele cât mai mici posibil
        • Creaţi suficient timp pentru relaţii
        • Descentralizarea clasei prin crearea de grupuri de învăţare prin cooperare
        • Munca în folosul comunităţii
        • Provocări valoroase şi activităţi pline de sens
        • Concentraţi-vă asupra evenimentelor actuale, prin intermediul unor povestiri relevante
        • Participarea emoţională şi plină de sens din partea părinţilor, bunicilor şi a altor persoane implicate
      • Exerciţiul 1: Crearea tribului
    • Creierul social
      • Cum s-a transformat creierul uman într-un organ social
      • Schimbări culturale rapide
      • Instinctele sociale primitive şi îngrijirea emoţională
      • Sinapsa socială
      • Patru aspecte cheie ale învăţării
      • Nu există tabula rasa
      • Crearea unei clase tribale
      • Exerciţiul 2: Obstacole în procesul de învăţare
    • Modelarea creierului
      • Dezvoltarea creierului
      • Experienţa modelează creierul
      • Ataşamentul şi legăturile emoţionale
      • Ce fac atunci când îmi este teamă?
      • Exerciţiul 3: A avea grijă de noi înşine şi de tribul nostru
  • Inhibarea învăţării
    • Stresul şi învăţarea: conexiuni vitale
      • Amigdala şi hipocampusul
      • Puterea stărilor moderate de excitaţie
      • Umorul în clasă
      • Exerciţiul 4: Învaţă să te relaxezi
    • Cum să ajungi la elevii „needucabili“
      • Poverile copilăriei
      • Cum să ajungi la elevii „needucabili“
      • Profesorul ca zonă de refugiu sigură şi mediu susţinător
      • De unde atât de multă ruşine?
      • Scena şi clasa
      • Acceptarea radicală
      • Exerciţiul 5: Înţelegerea şi combaterea ruşinii
    • De la intimidare (bullying) la epuizare (burnout): cum îi subminează stresul social pe elevi şi profesori
      • Impactul stresului social
      • Bătăuşii şi victimele lor
      • Adulţii care îi intimidează pe adulţi
      • Epuizarea (burnout-ul) profesorilor
      • Nevoia de formare amplă
      • Educatorii au nevoie de un trib suportiv şi de un şef de trib înţelept
      • FuelEd
      • Exerciţiul 6: Autoevaluarea profesorului – sunt victima intimidării (bullying-ului)?
  • Activarea creierului pentru învăţare
    • A fi văzut şi a te simţi înţeles
      • Imitaţia fizică şi activitatea fiziologică
      • Acordajul emoţional şi comunicarea congruentă
      • Ascultarea cu cea de-a treia ureche
      • Lacrimi pentru cursul de scriere creativă – începători
      • Contagiunea emoţională
      • Puterea atitudinii
      • Învăţ sau eşuez
      • Protejarea elevilor de erorile noastre cognitive conştiente şi inconştiente
      • Exerciţiul 7: Exersarea empatiei
    • Joc, explorare şi învăţare
    • Spunerea de poveşti: cea mai veche oră de curs
      • Poveştile sunt fundamentale
      • Poveştile, procesul de învăţare şi tradiţia orală
      • Reglarea emoţională
      • Ataşamentul sigur şi naraţiunile integrate
      • Călătoria eroului
      • Erin Grunwell
      • Exerciţiul 9: Scrierea propriei naraţiuni
  • Accesarea instinctelor sociale primitive
    • Cercurile tribale de lucru în acţiune
      • Siguranţa fizică
      • Puterea dorinţei
      • Mândrie şi pasiune
    • Călătoria eroului şi căutarea înţelepciunii
      • Călătoria
      • Transmiterea înţelepciunii
      • Maturizarea gândirii
      • Înţelepciunea, prejudecăţile şi creierul
      • Exerciţiul 10: Crearea unei clase tribale
    • Chemări mai înalte – Aprofundarea experienţei
      • Identificarea unei cauze valoroase
      • Explorarea spaţiului interior
      • Primii paşi spre înţelegerea lumilor noastre interioare
      • Conştiinţa de specie
  • Exerciţii
  • Bibliografie
  • Sugestii de lectură
  • Resurse suplimentare