0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Afaceri
  3. Cărţi: Management
  4. Iubeşte-i sau îi pierzi
Carte

Iubeşte-i sau îi pierzi

Iubeşte-i sau îi pierzi. Editura
CumpărDetalii carte

Cum determini oamenii buni să rămână; 26 de strategii motivaţionale pentru manageri ocupaţi

Autor(i): Dr. Beverly Kaye, Sharon Jordan-Evans
Editura: ACT şi Politon
Anul apariţiei: 2015
Pagini: 542 (17x23 cm)
Preţ: 49,00 Lei
Disponibilitate: în stoc

Este deja arhicunoscut faptul că înlocuirea angajaţilor unei firme atrage după sine costuri considerabile, de până la 200% din valoarea salariilor anuale ale acestora.

Iată de ce retenţia personalului constituie în prezent una dintre temele majore ale mediului de business.

Numeroase sondaje au relevat faptul că angajaţii multor companii sunt nemulţumiţi de diverse aspecte şi, de aceea, prestaţia profesională a acestora nu se desfăşoară la întregul lor potenţial.

Bestseller-ul „Iubeşte-i sau îi pierzi: Cum determini oamenii buni să rămână“ pune la dispoziţia managerilor din orice domeniu nu mai puţin de 26 de strategii, de la A la Z, prin care aceştia pot identifica subiectele de interes pentru propriii angajaţi şi, în felul acesta, îi pot menţine implicaţi şi motivaţi.

Talentul înseamnă totul. Ca manager, ştii acest lucru. Ai nevoie ca oamenii talentaţi să rămână alături de tine. Aceşti oameni sunt esenţiali pentru succesul tău. Ei sunt inima şi sufletul companiei tale. Iar competitorii tăi îi vor! Aşadar, cum faci ca să-i ţii motivaţi? Ca să fie nerăbdători să vină la serviciu şi să dea randament maxim? Ca să îi convingi să-ţi rămână alături (atât psihologic, cât şi fizic), în timp ce alţii încearcă să-i atragă? Iubeşte-i sau îi pierzi îţi va arăta cum. Am scris această carte pentru manageri şi în folosul lor. Al managerilor ocupaţi. Oameni care fac mai mult cu mai puţin şi care ştiu că timpul este resursa lor cea mai de preţ. Această lucrare trebuia să fie scurtă şi la obiect. Totuşi, trebuia să conţină argumente puternice, susţinute de date şi pline de recomandări uşor de pus în practică.

Trei mesaje esenţiale se repetă pe parcursul capitolelor:

  1. Indiferent de suişurile şi coborâşurile economiei, oamenii tăi cei mai buni au posibilitatea de a alege unde şi pentru cine să lucreze. Tu ai nevoie să te aleagă pe tine.
  2. Tu, ca manager, ai mai multă putere şi influenţă în ceea ce priveşte motivarea şi păstrarea propriilor oameni decât oricine altcineva.
  3. Există strategii uşor de implementat, necostisitoare şi bazate pe studii de cercetare, pe care le poţi folosi pentru a păstra motivaţia angajaţilor talentaţi şi pe care le poţi aplica echipei tale.
„Iubeşte-i sau îi pierzi“ De ce îţi pasă? De ce te interesează această carte? Noi presimţim că te confrunţi cu cel puţin una dintre următoarele provocări. Care dintre ele te îngrijorează?
  • Economia mai sănătoasă şi o piaţă a locurilor de muncă mai promiţătoare se traduc prin mai multe opţiuni pentru angajaţii competenţi.Ai câţiva angajaţi nemulţumiţi, care şi-au actualizat CV-urile şi şi-au făcut bagajele. Jumătate dintre angajaţii tăi vor ajunge la vârsta de pensionare în următorul deceniu. Nu ştii cu cine îi vei înlocui.
  • Sectorul tău de activitate (sau zona geografică sau funcţia ta) este deosebit de afectat – nu există suficiente talente de care să te poţi folosi.
  • Afacerea ta se dezvoltă, iar lipsa de talente iscusite împiedică acea dezvoltare. Forţa de muncă s-a schimbat şi majoritatea angajaţilor (cercetările spun că 70%) sunt înclinaţi să accepte prima ofertă bună, chiar dacă nu-şi caută în mod activ un alt loc de muncă.
  • Fluctuaţiile nedorite de personal te costă o avere.
Oricare ar fi provocarea cu care te confrunţi, vrei strategii rapide şi eficiente pentru a motiva şi a păstra angajaţii talentaţi pe care-i deţii în prezent. Ai ajuns în locul potrivit. Patru cuvinte importante celor care deja au citit cartea le-a plăcut titlul „Iubeşte-i sau îi pierzi: Cum îţi păstrezi oamenii competenţi“. Dar acesta nu este doar un titlul comercial.

Cuvintele exprimă esenţa mesajului nostru. Iată în ce sens le folosim:

IUBEŞTE: Poartă-te corect şi respectuos cu angajaţii. Mulţumeşte-le. Oferă-le provocări şi dezvoltă-i. Dacă îţi pasă de ei, îi vei motiva şi îi vei păstra.

PIERZI: Pierderea este la fel de gravă atunci când un angajat iese la pensie, ca şi atunci când pleacă pentru a se alătura concurenţei.

COMPETENŢI: Gândeşte-te şi la angajaţii obişnuiţi, nu doar la cei cu potenţial înalt. Vedete sunt oamenii de la fiecare nivel ierarhic, care aduc valoare organizaţiei.

PĂSTREZI: Încurajează angajaţii talentaţi să rămână în firmă (dacă nu în departamentul tău). În competiţia acerbă care urmează, talentul va fi factorul hotărâtor.

Perspectiva noastră se bazează pe datele adunate din numeroase sectoare de activitate şi organizaţii. Utilizăm informaţii din interviurile de plecare, de la focus-grupuri şi de pe Internet. Noi (şi zeci de asistenţi) consultăm în permanenţă ziare, reviste şi cărţi. Adresăm pretutindeni întrebarea: „De ce ai rămas?“

Analiza acestor date ne-a permis să elaborăm cele 26 de strategii originale, de la A la Z. Am continuat să dezvoltăm această cercetare originală. Până acum, ne-am întâlnit cu peste 100 000 de manageri ai unor companii mai mari sau mai mici, din întreaga lume. Am ascultat, am oferit consultanţă, am organizat sesiuni de training şi am învăţat de pe urma lor. Baza noastră de date, denumită „De ce ai rămas?“, este în permanenţă actualizată (peste 17 000 de respondenţi până în octombrie 2007). Toate acestea ne ajută să ne îmbunătăţim şi să ne extindem strategiile de motivare şi de retenţie a personalului. Acum, am distilat acele rezultate în strategii îmbunătăţite de retenţie a personalului, care îţi oferă un avantaj competitiv crucial.

„Ca organizaţie, noi am adoptat conceptele din Iubeşte-i sau îi pierzi şi, în primul an, scorurile noastre pentru implicare au fost cu şase puncte mai mari decât ale organizaţiilor similare din sectorul nostru şi cu şaisprezece puncte mai mari faţă de anul precedent. Iubeşte-i sau îi pierzi funcţionează pentru noi.“ (Michael Svagdis, preşedinte, Morrison Healthcare Food Services)

„O abordare reconfortantă şi eficientă pentru a motiva minţile şi inimile celor care îţi definesc brandul şi avantajul competitiv – angajaţii! Kaye şi Jordan-Evans continuă să ne ţină înarmaţi cu cele mai relevante şi practice abordări, pentru a-i însufleţi pe oameni.“ (Curt Coffman, coautor al volumelor „Mai întâi, încalcă toate regulile“ şi „Urmează această cale“)

„Pentru a avea o echipă grozavă, ai nevoie de jucători excepţionali. Autoarele îţi arată cum să îţi motivezi jucătorii excepţionali şi să îi păstrezi multă vreme în echipa ta.“ (Mike Krzyzewski, antrenor principal, echipa de baschet masculin a Universităţii Duke)

„Talentul contează. Puţini contestă acest adevăr. Dar reţinerea marilor talente continuă să fie o provocare pentru multe companii. Această carte extraordinară oferă numeroase instrumente specifice şi sute de exemple despre cum să ai grijă de angajaţi. Iubeşte-i sau îi pierzi este cel mai bun tratat disponibil despre reţinerea talentului.“ (Dave Ulrich, profesor la Şcoala de Afaceri Ross, Universitatea din Michigan, şi coautor al volumului „Brandul de leadership: Dezvoltarea liderilor orientaţi spre client pentru a creşte performanţa şi a construi valoare de durată“)

Iubeşte-i sau îi pierzi este o sursă inegalabilă de tactici de retenţie practice, cu aplicare imediată. Când directorii îmi spun că retenţia angajaţilor este o preocupare principală, îi îndrum imediat spre ghidul scris de Beverly şi Sharon. Creează rapid un mediu de lucru mai antrenant cu noua ediţie a acestei lucrări clasice!“ (Doug Hardy, director general/editor la Monster Careers, coautor al seriei „Carierele Monster“ şi al volumului „Ce-am găsit al meu să fie: Ghidul Monster pentru angajarea şi reţinerea celor mai buni angajaţi ai lumii“)

„„Iubeşte-i sau îi pierzi“ transformă unele dintre aşa-zisele competenţe sociale ale leadership-ului într-un arhetip de motivare a oamenilor prin conversaţii puternice, axate pe retenţie. Am văzut valoarea autentică a acestei cărţi – cursul de pregătire şi mai ales instrumentele se prezintă ca indispensabile pentru a-i ajuta pe lideri să dezvolte încrederea şi să stimuleze performanţa.“ (Greg Mlodzinski, consultant în leadership şi dezvoltare profesională, The Hartford)

„Această carte a devenit instantaneu clasică, deoarece este atât de inteligentă şi uşor de folosit. Este modernă şi atemporală în acelaşi timp. Este cartea de căpătâi în ceea ce priveşte retenţia angajaţilor şi probabil că aşa va rămâne mereu. Dacă te ocupi de managementul de personal, ar trebui s-o cumperi şi s-o memorezi şi apoi să-ţi păstrezi un exemplar pe birou, ca memento permanent. Dacă te ocupi de managerierea managerilor, cumpără o copie pentru fiecare dintre ei.“ (Bruce Tulgan, autorul volumelor „E OK să fii şeful“ şi „Managementul Generaţiei X“)

„Această carte nu numai că te va ajuta să atragi şi să reţii cei mai buni şi mai motivaţi angajaţi, ci te va ajuta, de asemenea, şi să-i formezi şi să-i conduci. Această carte este o lectură obligatorie pentru cei care aspiră să fie lideri şi pentru cei care vor să obţină rezultate mai bune la locul de muncă.“ (D. Michael Abrashoff, autorul volumelor „E nava ta“ şi „Fă-ţi ordine pe navă“)

„În războiul pentru talent, Synopsys a ales Iubeşte-i sau îi pierzi ca principalul nostru manual în domeniu. Tot atât de practică pe cât este de pătrunzătoare şi de detaliată, această carte le-a oferit managerilor noştri principiile şi practicile de care au nevoie pentru a-i reţine pe cei mai buni şi mai străluciţi oameni ai noştri.“ (Aart J. de Geus, preşedinte şi CEO la Synopsys)

„Indiferent de sectorul în care activezi (corporatist / guvernamental / militar), oamenii sunt cea mai importantă parte a unei organizaţii. A înţelege ce îi face pe oameni din generaţii diferite să se pună în mişcare şi de ce reacţionează altfel decât ar fi de aşteptat în anumite circumstanţe este absolut esenţial pentru păstrarea lor. Cartea de faţă va face exact acest lucru pentru tine! Este o lectură obligatorie pentru toţi liderii şi managerii care vor să-şi vadă banii reinvestiţi în afacerea lor, şi nu cheltuiţi cu tonele pentru recrutarea şi calificarea unei forţe de muncă fluctuante.“ (Bill Pickavance, vicepreşedinte la Sisteme de Lansare şi Recuperare şi directorul filialei din Florida a United Space Alliance)

„O excelentă carte de afaceri pentru acest mileniu. Reţine-o şi afacerea ta va prospera.“ (Bob Rosner, autorul rubricii sindicalizate Working Wounded şi coautorul volumului „Ghidul de supravieţuire al şefului“)

„Realistă şi practică, le oferă managerilor, coordonatorilor de echipă şi liderilor lucruri pe care le pot face începând de mâine – nu, de astăzi – pentru a opri exodul de creiere. Ar fi bine s-o citeşti înainte ca oamenii tăi cei mai competenţi să plece în altă parte.“ (Bill Bridges, autorul volumelor „Tranziţii“, „Schimb de job“ şi „Cum pui bazele sistemului Tu & Co“).

Cuprinsul cărţii: „Iubeşte-i sau îi pierzi“

  • Prefaţă: Iubeşte-i sau îi pierzi – Ediţia Războiul Talentelor
  • Mulţumiri
  • Introducere – Demisia lui A.J.
  • Adresează-le întrebări – Ce te face să rămâi?
  • Bucuria şi distracţia – La serviciu, de ce nu?
  • Carierele – Susţine dezvoltarea
  • Demnitatea – Dă dovadă de respect
  • Elemente noi – Imprimă dinamism
  • Familia – Susţine-o
  • Garantează obiective – Extinde opţiunile
  • HR – Angajarea oamenilor potriviţi
  • Informaţia – Împărtăşeşte-o
  • Înţelege – Ascultă mai profund
  • Jonglerii? – Stop, răspunderea îţi revine
  • KO indispoziţiei – Susţine starea de bine
  • Legăturile – Stabileşte conexiuni
  • Mentor – Fii şi tu unul
  • Numerele – Efectuează nişte calcule
  • Oportunităţile – Exploatează-le
  • Pasiunea – Încurajeaz-o
  • Q & A – Pune regulile sub semnul întrebării
  • Recompensa – Oferă recunoaştere
  • Spaţiul – Oferă-l
  • Ticălos – Nu fi şi tu asa
  • Uf, adevărul! – Spune lucrurilor pe nume
  • Valorile – Defineşte şi aliniază
  • X şi alte generaţii – Manevraţi cu grijă
  • Yes, sir! – Diminuează raportul de forţe
  • Zenit – Fă totul pentru o ajunge acolo
  • Top 10 obstacole
  • Ne puteţi spune mai multe?
  • Despre autoare
  • Dincolo de carte
  • Note