Design of Business
Cum să transformi principiile de design în avantaj competitiv
Autor(i): Malcolm GladwellEditura: Publica
Anul apariţiei: 2010
Pagini: 184 (14x20 cm)
Preţ: 37,57 Lei
Disponibilitate: în stoc
Cele mai multe companii vor să inoveze. Să vină cu ceva care să schimbe lumea, ca iPod sau ca Facebook.
Unele fac eforturi, investesc în dezvoltare, plătesc designeri, consultanți și așa mai departe. Dar rezultatele nu sunt decât rareori pe măsura eforturilor.
De ce? În „Design of Business“, Roger Martin vine cu un răspuns convingător: avem prea multă încredere în gândirea analitică, aceasta servind doar la rafinarea datelor cunoscute prin mici îmbunătățiri.
Pentru a inova, companiile au nevoie de paradigma designului, adică de o gândire care ține de felul cum avansează domeniul datelor cunoscute de la o etapă la alta: de la mister (ceva ce nu putem explica) la euristică (o regulă empirică ce duce la soluție), la algoritm (o formulă predictabilă pentru producerea unui răspuns) și la cod (formula devine atât de previzibilă, încât este aplicată automat).
Martin arată cum Procter & Gamble, Cirque du Soleil, RIM ș.a. folosesc paradigma designului și ard etapele, ajungând la inovații ce le asigură avantajul competitiv.
„Design of Business ne arată un Roger Martin în plină formă, un Roger Martin care ne provoacă să regândim felul în care construim organizații inovatoare.“ (Malcolm Gladwell, autorul cărților „Excepționalii“ și „The Tipping Point“)
„În Design of Business, Roger Martin descrie tensiunea dintre gândirea analitică și creativitatea intuitivă din organizații. Soluția lui: paradigma designului, care aduce aceste două forțe opuse și necesare într-un echilibru dinamic. Este o carte care le va fi pe plac și celor interesați de teorie, și celor interesați de practică.“ (Tom Glocer, CEO, Thomson Reuters)
„Roger Martin explică în această carte un paradox al afacerilor din zilele noastre: supraaprecierea gândirii analitice ne lasă descoperiți în fața schimbărilor și orbi la orice oportunitate. Lăsați-vă deoparte părerile preconcepute doar atât cât să citiți Design of Business și veți vedea apoi lumea cu alți ochi.“ (Will Setlife, Vicepreședinte, Strategy, Insights & Innovation, Target)